AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Min snille, gode og omtenksomme mann har dessverre vist seg å være skikkelig kjedelig og tung i rumpa når det gjelder å bli med på noe, lære noe nytt, være aktiv. For ham så er det tilstrekkelig å gå på jobb, komme hjem, spise middag, rydde, game litt, kanskje kjøre barna på trening, se på TV og legge seg. I helgene vil han gjerne slappe av, surfe på mobilen, kanskje lese en bok en sjelden gang. Hvis han får ånden over seg, så blir han med meg på noe jeg foreslår, og da koser han seg skikkelig og synes det er en fin opplevelse. Men jeg merker at jeg er litt sliten av å alltid måtte dra ham med på ting, mens han bare vil være hjemme. Jeg verken fester eller er hyperaktiv, er avholds, vanlig kvinne med flere barn som følges opp, men også er ganske selvstendige. Jeg klarer ikke å sitte og se hjernedøde serier på TV dag ut og dag inn, jeg må ha impulser - vi har bare ett liv, og det må leves til det fulle. Jeg blir trist av å måtte gjøre mange ting alene, for det er virkelig mye jeg ønsker å dele med mannen. Det går også greit å gjøre det alene, selvfølgelig, men blir ikke helt det samme som å være to. Jeg vet at mannens eks dumpet ham fordi han nettopp var for "satt" og "kjedelig", og fant seg en skikkelig festløve. Noe sånt ville jeg aldri kunne hatt som partner, og jeg trives med de fleste sidene av min mann. Kommer aldri til å bytte ham ut med noen andre, være utro eller gjøre andre idiotiske ting mange mennesker gjør når de kjeder seg. Han er gullegod ellers, men det var denne siden som frustrerer litt. Jeg viser for øvrig aldri irritasjon over at han ikke ønsker å være med på ting, godtar nei med et smil og drar alene. Har flere kvinner erfaring med en slik mann? Er det sånn at personligheten hans bare er slik, eller kan det være en fase i livet der han vil være mye for seg selv? Anonymkode: 2a701...12a 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Min mann er også drittkjedelig sånn. Han vil bare ha hverdag med jobb og trening og sofa. Menmen. Jeg blir glad når han blir med på ting, eller når han vil høre om mine ting. Jeg gjør oftest ting med familie og venner da, så er sjeldent jeg gjør dem alene. Anonymkode: f6c33...c2b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mann er også drittkjedelig sånn. Han vil bare ha hverdag med jobb og trening og sofa. Menmen. Jeg blir glad når han blir med på ting, eller når han vil høre om mine ting. Jeg gjør oftest ting med familie og venner da, så er sjeldent jeg gjør dem alene. Anonymkode: f6c33...c2b Jeg har ingen familie eller venner her, men gjennomfører gjerne alene og er veldig selvstendig. Det er bare at det blir dobbelt så gøy og veldig samlende for forholdet å gjøre ting sammen. TS Anonymkode: 2a701...12a 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Vi menn føler at dere kvinner maser og styrer veldig på, da er det godt når dere tar dere en tur ut så vi kan lade batteriene. Anonymkode: 2e490...547 15 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir dobbelt så gøy og veldig samlende for forholdet å gjøre ting sammen. TS Anonymkode: 2a701...12a Joda. Men jeg vet for min mann at det handler om at han ikke er så sosial. Han trenger mye alenetid. Og vil helst gjøre ting med meg som er knyttet til hjemmet. Det vi ellers gjør mest av, er å gå på tur ilag. Anonymkode: f6c33...c2b 2 2
Coachshinny Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Min snille, gode og omtenksomme mann har dessverre vist seg å være skikkelig kjedelig og tung i rumpa når det gjelder å bli med på noe, lære noe nytt, være aktiv. For ham så er det tilstrekkelig å gå på jobb, komme hjem, spise middag, rydde, game litt, kanskje kjøre barna på trening, se på TV og legge seg. I helgene vil han gjerne slappe av, surfe på mobilen, kanskje lese en bok en sjelden gang. Hvis han får ånden over seg, så blir han med meg på noe jeg foreslår, og da koser han seg skikkelig og synes det er en fin opplevelse. Men jeg merker at jeg er litt sliten av å alltid måtte dra ham med på ting, mens han bare vil være hjemme. Jeg verken fester eller er hyperaktiv, er avholds, vanlig kvinne med flere barn som følges opp, men også er ganske selvstendige. Jeg klarer ikke å sitte og se hjernedøde serier på TV dag ut og dag inn, jeg må ha impulser - vi har bare ett liv, og det må leves til det fulle. Jeg blir trist av å måtte gjøre mange ting alene, for det er virkelig mye jeg ønsker å dele med mannen. Det går også greit å gjøre det alene, selvfølgelig, men blir ikke helt det samme som å være to. Jeg vet at mannens eks dumpet ham fordi han nettopp var for "satt" og "kjedelig", og fant seg en skikkelig festløve. Noe sånt ville jeg aldri kunne hatt som partner, og jeg trives med de fleste sidene av min mann. Kommer aldri til å bytte ham ut med noen andre, være utro eller gjøre andre idiotiske ting mange mennesker gjør når de kjeder seg. Han er gullegod ellers, men det var denne siden som frustrerer litt. Jeg viser for øvrig aldri irritasjon over at han ikke ønsker å være med på ting, godtar nei med et smil og drar alene. Har flere kvinner erfaring med en slik mann? Er det sånn at personligheten hans bare er slik, eller kan det være en fase i livet der han vil være mye for seg selv? Anonymkode: 2a701...12a Hva er det du vil og ønsker å få han med på, eller hva ville overrasket deg spesielt, hvis han inviterte deg ut på noe? Er det noe som kunne motivert han, er det noe du vet han liker, sett bort fra tv og gaming?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Problemet er deg, TS, ikke han. Han er tilfreds med hvordan han lever. Du må fikse å gjøre aktiviteter uten han Anonymkode: d1803...d62 12 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Coachshinny skrev (5 minutter siden): Hva er det du vil og ønsker å få han med på, eller hva ville overrasket deg spesielt, hvis han inviterte deg ut på noe? Er det noe som kunne motivert han, er det noe du vet han liker, sett bort fra tv og gaming? Hva som helst. Gå tur, fjelltur, konsert, kino, teater. Han blir som regel bare med på det han MÅ, som håndballstevne til ungene, for eksempel. Anonymkode: 2a701...12a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er deg, TS, ikke han. Han er tilfreds med hvordan han lever. Du må fikse å gjøre aktiviteter uten han Anonymkode: d1803...d62 Og det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg bare synes deg er trist å ikke kunne gjøre det sammen med ham. Anonymkode: 2a701...12a 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Og det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg bare synes deg er trist å ikke kunne gjøre det sammen med ham. Anonymkode: 2a701...12a Fokuser på det positive i deres forhold da. Du får han jo også med ut en sjelden gang, og de andre gangene kan du få med en venninne Anonymkode: d1803...d62 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 Beklager, men TS minner meg om Susan Harper i "My family". Mens Ben er fornøyd med å sette seg i sofaen og se fotball på TV etter en dag med krakilske pasienter i tannlegestolen, må Susan finne på all verdens ting; dette skaper et salig kaos som tar seg godt ut i en komiserie, men ikke i virkeligheten. Anonymkode: 44343...12b 2 2
Rødstrupa Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min snille, gode og omtenksomme mann har dessverre vist seg å være skikkelig kjedelig og tung i rumpa når det gjelder å bli med på noe, lære noe nytt, være aktiv. For ham så er det tilstrekkelig å gå på jobb, komme hjem, spise middag, rydde, game litt, kanskje kjøre barna på trening, se på TV og legge seg. I helgene vil han gjerne slappe av, surfe på mobilen, kanskje lese en bok en sjelden gang. Hvis han får ånden over seg, så blir han med meg på noe jeg foreslår, og da koser han seg skikkelig og synes det er en fin opplevelse. Men jeg merker at jeg er litt sliten av å alltid måtte dra ham med på ting, mens han bare vil være hjemme. Jeg verken fester eller er hyperaktiv, er avholds, vanlig kvinne med flere barn som følges opp, men også er ganske selvstendige. Jeg klarer ikke å sitte og se hjernedøde serier på TV dag ut og dag inn, jeg må ha impulser - vi har bare ett liv, og det må leves til det fulle. Jeg blir trist av å måtte gjøre mange ting alene, for det er virkelig mye jeg ønsker å dele med mannen. Det går også greit å gjøre det alene, selvfølgelig, men blir ikke helt det samme som å være to. Jeg vet at mannens eks dumpet ham fordi han nettopp var for "satt" og "kjedelig", og fant seg en skikkelig festløve. Noe sånt ville jeg aldri kunne hatt som partner, og jeg trives med de fleste sidene av min mann. Kommer aldri til å bytte ham ut med noen andre, være utro eller gjøre andre idiotiske ting mange mennesker gjør når de kjeder seg. Han er gullegod ellers, men det var denne siden som frustrerer litt. Jeg viser for øvrig aldri irritasjon over at han ikke ønsker å være med på ting, godtar nei med et smil og drar alene. Har flere kvinner erfaring med en slik mann? Er det sånn at personligheten hans bare er slik, eller kan det være en fase i livet der han vil være mye for seg selv? Anonymkode: 2a701...12a Du gir uttrykk for at han er snill, god, omtenksom og at han er med på ting du foreslår av og til. Da hadde jeg vært ganske fornøyd. Det kunne vært så mye værre…. 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Problemet er deg, TS, ikke han. Han er tilfreds med hvordan han lever. Du må fikse å gjøre aktiviteter uten han Anonymkode: d1803...d62 Men om det eneste man opplever felles er middag og tv hvordan skal man da forvente et godt samliv? Etter hvert har man jo da ikke noe å snakke om utenom hverdagen? Dette går greit en stund, helt til de innser at alt de snakker om er middag og været og ikke er glade i hverandre lenger fordi de aldri opplever noe som binder dem sammen. Familie er ikke nok til å binde to sammen for alltid, man trenger nye impulser Anonymkode: c6071...4a3 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Sånn er det her og. Jeg har ingen løsning men jeg sitter ikke sammen med han og glor, jeg lever og gjør de tingene jeg vil. Anonymkode: 66f97...ed8 1 2
Coachshinny Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva som helst. Gå tur, fjelltur, konsert, kino, teater. Han blir som regel bare med på det han MÅ, som håndballstevne til ungene, for eksempel. Anonymkode: 2a701...12a Åh skjønner at du blir skje når han ikke er engasjert, ikke vil ta del i livets mange gleder, sett bort fra må tinga. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg tror ærligtalt, når det ellers er så mye du liker ved han, da må du rett og slett face dette for han å gjøre det tydelig at dette ikke er greit og at det er med på gjøre noe som er bra, litt avstumpet og kjedelig satt. Hvis du ikke gjør noe nå, er jeg redd han er i ferd med å bli satt og tar tingene selvfølgelig og føler seg trygg og bedagelig ved din side og lar deg få gjøre hva du vil, ALENE. Ta det opp med han, det er nødvendig og det kan bli så BRA😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 Så lenge han blir med på ting du foreslår så er det jo ikke så stort problem. Da blir han med, og dere har det hyggelig. Så får du plante noen tanker i han om at det er noe dere vil se/dra på, og håpe han tar initiativ. Hvis ikke er det du som gjør det i 12. time. Anonymkode: 86d41...ae1 1
Gjest T-AA Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Men om det eneste man opplever felles er middag og tv hvordan skal man da forvente et godt samliv? Etter hvert har man jo da ikke noe å snakke om utenom hverdagen? Dette går greit en stund, helt til de innser at alt de snakker om er middag og været og ikke er glade i hverandre lenger fordi de aldri opplever noe som binder dem sammen. Familie er ikke nok til å binde to sammen for alltid, man trenger nye impulser Anonymkode: c6071...4a3 Familie binder to sammen for resten av livet enten man vil eller ikke. At du ikke har innsett det før du skrev dette innlegget gjør meg trist på dine vegne.
Bippeti Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 Jeg hadde en sånn, han var i tillegg litt surmulende til at jeg var ute og fant på ting, samt at han heller ikke var interessert å bli med på barnas fotballturneringer. Han ble en uutholdelig klamp om foten og jeg er glad vi har flyttet fra hverandre. Neste mann skal være en som liker å komme seg opp og ut. 2 1
Fremmed fugl Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min snille, gode og omtenksomme mann har dessverre vist seg å være skikkelig kjedelig og tung i rumpa når det gjelder å bli med på noe, lære noe nytt, være aktiv. For ham så er det tilstrekkelig å gå på jobb, komme hjem, spise middag, rydde, game litt, kanskje kjøre barna på trening, se på TV og legge seg. I helgene vil han gjerne slappe av, surfe på mobilen, kanskje lese en bok en sjelden gang. Hvis han får ånden over seg, så blir han med meg på noe jeg foreslår, og da koser han seg skikkelig og synes det er en fin opplevelse. Men jeg merker at jeg er litt sliten av å alltid måtte dra ham med på ting, mens han bare vil være hjemme. Jeg verken fester eller er hyperaktiv, er avholds, vanlig kvinne med flere barn som følges opp, men også er ganske selvstendige. Jeg klarer ikke å sitte og se hjernedøde serier på TV dag ut og dag inn, jeg må ha impulser - vi har bare ett liv, og det må leves til det fulle. Jeg blir trist av å måtte gjøre mange ting alene, for det er virkelig mye jeg ønsker å dele med mannen. Det går også greit å gjøre det alene, selvfølgelig, men blir ikke helt det samme som å være to. Jeg vet at mannens eks dumpet ham fordi han nettopp var for "satt" og "kjedelig", og fant seg en skikkelig festløve. Noe sånt ville jeg aldri kunne hatt som partner, og jeg trives med de fleste sidene av min mann. Kommer aldri til å bytte ham ut med noen andre, være utro eller gjøre andre idiotiske ting mange mennesker gjør når de kjeder seg. Han er gullegod ellers, men det var denne siden som frustrerer litt. Jeg viser for øvrig aldri irritasjon over at han ikke ønsker å være med på ting, godtar nei med et smil og drar alene. Har flere kvinner erfaring med en slik mann? Er det sånn at personligheten hans bare er slik, eller kan det være en fase i livet der han vil være mye for seg selv? Anonymkode: 2a701...12a Dette er skummelt. Han er snill og grei, du er trofast... Men dette er skummelt. Stagnasjon er en grøft som kan ødelegge et romantisk forhold. Når man som par ikke lengre vokser og utvikles sammen. Har sett en studie der man manipulerte forsøkspersonene til å tro at dem opplevde sitt forhold som du gjør. Da begynte dem å oppleve menn med egenskaper som kjæresten ikke hadde som mer attraktive. Bare et lite eksempel hvordan stagnasjon påvirker hjernen. Har mannen din noen venn eller slektning som du kan snakke med, regner med at du har prøvd å snakke med han selv. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Dette er skummelt. Han er snill og grei, du er trofast... Men dette er skummelt. Stagnasjon er en grøft som kan ødelegge et romantisk forhold. Når man som par ikke lengre vokser og utvikles sammen. Har sett en studie der man manipulerte forsøkspersonene til å tro at dem opplevde sitt forhold som du gjør. Da begynte dem å oppleve menn med egenskaper som kjæresten ikke hadde som mer attraktive. Bare et lite eksempel hvordan stagnasjon påvirker hjernen. Har mannen din noen venn eller slektning som du kan snakke med, regner med at du har prøvd å snakke med han selv. Hvis du sikter til at jeg blir fristet til å være utro, så er det ingen fare der. Jeg er såpass sterk moralsk at jeg ikke klarer å bli tiltrukket av andre menn når jeg er i et forhold, uansett om forholdet er bra eller dårlig. Jeg ønsker heller ikke å gå bak ryggen hans og kjøre intervensjon ved hjelp av hans familie. Det er illojalt. Og siden eksen også oppfattet ham som kjedelig, så er det bare slik personlighet han har. Det hjelper ikke å snakke med ham for å få ham til å endre seg, det blir bare unaturlig for ham. Så jeg må bare leve med det, og det er egentlig helt greit. Anonymkode: 2a701...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå