Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å vite om mannen er utro? Hvorfor?

Anonymkode: f091b...aa9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg vil vite hvem jeg dater.

Anonymkode: bcac0...d3b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Fordi jeg opplever forholdet vårt som trygt nok til at han ville gitt beskjed om det var noe i veien med oss. 

En affære derimot hvor det pågår over lang tid og det skapes følelser og nærmest et kjæresteforhold bak ryggen min ville jeg ha visst om. Men et rent seksuelt forhold hvor det ikke er så inngående, nei.. Da kunne han fått fortsette med det i stillheten😊

Anonymkode: 8a976...da9

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, fordi jeg ikke er interessert i å være med noen som går bak ryggen min og ikke er trofast mot meg. Noen bruker å si "det du ikke vet har du ikke vondt av", men det er faen så ydmykende at alle andre enn du vet at kjæresten din er utro. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg ville definitivt ha visst om det.

Håper jo det aldri skjer. Jeg vet at han elsker meg og aldri ville gått fra meg. Men dersom det hadde skjedd noe i forholdet som f.eks hadde gjort at sexlivet ble fraværende over tid eller lignende og muligheten hadde budt seg, så ser jeg vel for meg at det ikke er helt utenkelig at han kunne vært utro.

Det kan jo så mange gjennom et langt liv, så det ville vært naivt å tro noe annet. Jeg tviler på at han ville sagt det selv, han ville nok vært for redd for å miste meg.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. For å lage ett helvetes bråk først og fremst. Jeg har aldri vært utro mot noen, så forventer å bli dumpet som ett absolutt minstekrav, før den andre har seg med andre. Jeg er og redd for kjønnssykdommer så hadde laget nesten like mye bråk om helsefaren som om sviket.

Anonymkode: f5168...df1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Jeg vil ikke være med en som er med andre. 

Anonymkode: 0294d...edb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men et rent seksuelt forhold hvor det ikke er så inngående, nei.. Da kunne han fått fortsette med det i stillheten😊

Jeg tenker nok litt det samme. Usikker.

Hva med deg, trådstarter, er du en som har vært utro og vurderer om du skal fortelle det?

Kanskje jeg kan svare bedre etter å vite mer om situasjonen.

Anonymkode: 56363...cc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tåler ikke løgn og bedrag. Orker ikke et forhold med det i seg. Jeg håper og tror nok jeg hadde taklet det ganske voksent i det store og hele, etter første sjokket. Det hadde vært vondt, men jeg tror ikke at livet videre er avhengig av at han og jeg er et par. Jeg har mange andre bra folk i livet også. 

Jeg tror ikke jeg hadde sett det som vits å prøve å ordne forholdet. Hadde nok følt meg forpliktet til å prøve det om han selv fortalte ærlig at noe hadde skjedd, men tenkte at jeg ikke har det i meg å legge slikt bak meg. Om jeg fikk vite det av andre hadde jeg ikke følt på noe forpliktelse til å forsøke engang. På en måte blir jeg derfor satt i verst skvis om han selv umiddelbart forteller. 

Jeg har mistenkt utroskap en gang (fått avkreftet, såpass at jeg vet jeg tok feil), og akseptert to ganger en form for kontakt jeg synes var uakseptabel å holde skjult. (Flørt på mobilen. Lek med ilden.) Jeg har akseptert nok i den retningen. 

Anonymkode: e7475...9fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker nok litt det samme. Usikker.

Hva med deg, trådstarter, er du en som har vært utro og vurderer om du skal fortelle det?

Kanskje jeg kan svare bedre etter å vite mer om situasjonen.

Jeg spør generelt. Ingen spesifikK «situasjon».

Hvordan kan du utifra et enkelt, GENERELT spørsmål lese at JEG har vært utro??

AnonymBruker
Skrevet

Ja ville jo likt å vite da. For vil jo ikke være i ett forhold hvor han ikke respekter meg og går får andre kvinner, men ville nok at han skulle sagt det selv i stede for at jeg skullle funnet det ut fra noen andre.

Anonymkode: e4d12...4bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg spør generelt. Ingen spesifikK «situasjon».

Hvordan kan du utifra et enkelt, GENERELT spørsmål lese at JEG har vært utro??

:ordlos: 

Jeg påstod ikke det heller, så ingen grunn til å gå amok og skyte vilt rundt seg…

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig. Fordi da kan jeg dra og sjekke meg for kjønnssykdommer og gjøre det slutt. Jeg ønsker ikke å utsette meg for smitte og bli lurt trill rundt av en som liksom skal elske meg. Jeg opplevde utroskap i begge mine tidligere forhold, og har svært bestemte meninger om hva jeg gjør hvis jeg finner ut av min nåværende mann også er utro. Da vil jeg skilles og fortsette livet alene. Tar ikke sjanse på flere forhold da.

Anonymkode: ce469...c0b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Fordi jeg opplever forholdet vårt som trygt nok til at han ville gitt beskjed om det var noe i veien med oss. 

En affære derimot hvor det pågår over lang tid og det skapes følelser og nærmest et kjæresteforhold bak ryggen min ville jeg ha visst om. Men et rent seksuelt forhold hvor det ikke er så inngående, nei.. Da kunne han fått fortsette med det i stillheten😊

Anonymkode: 8a976...da9

Rent seksuelt forhold kan gi deg gonore, klamydia, syfilis og HIV. Det kan også resultere i at han får et barn på si som han må betale bidrag for og ha samvær med. Men du er kanskje ikke bekymret for det?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
starken skrev (11 timer siden):

Ja, fordi jeg ikke er interessert i å være med noen som går bak ryggen min og ikke er trofast mot meg. Noen bruker å si "det du ikke vet har du ikke vondt av", men det er faen så ydmykende at alle andre enn du vet at kjæresten din er utro. 

Dette. I mange tilfeller vet alle andre rundt om affæren. Da går man rundt som en uvitende idiot som alle flirer av.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette. I mange tilfeller vet alle andre rundt om affæren. Da går man rundt som en uvitende idiot som alle flirer av.

Huff, dette virker så enormt kjipt! Og er også så feil! For det er jo ikke den stakkars personen som blir utsatt for utroskapen som har gjort noe galt og skal bli ledd av.

Men dette er også hvorfor jeg alltid ville sagt ifra om jeg fikk vite at noen av de jeg bryr meg om blir utsatt for utroskap, selv om det ikke er «min sak».

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet om at mannen til min venninne har vært utro. Tro meg, jeg "flirer" ikke av henne, det er mer en klump i magen over at jeg vet at hun ikke vet.

Jeg spurte henne engang om hun ville vite dersom han hadde vært utro rent hypotetisk (og bare engangstilfelle). Da svarte hun nei. 

Derfor lar jeg henne leve i uvisshet, og tenker at det er opp til han om han vil fortelle.

Jeg flirer ikke av henne! Mer gråter. 

Anonymkode: 99847...ae2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet om at mannen til min venninne har vært utro. Tro meg, jeg "flirer" ikke av henne, det er mer en klump i magen over at jeg vet at hun ikke vet.

Jeg spurte henne engang om hun ville vite dersom han hadde vært utro rent hypotetisk (og bare engangstilfelle). Da svarte hun nei. 

Derfor lar jeg henne leve i uvisshet, og tenker at det er opp til han om han vil fortelle.

Jeg flirer ikke av henne! Mer gråter. 

Anonymkode: 99847...ae2

Hypotetisk og faktisk er to forskjellige ting. Hadde jeg vært din venninne, ville jeg ha avskrevet deg tvert hvis du visste og lot meg gå rundt og utsette meg for alskens sykdommer.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok helt an på. Et "uhell" på en eller annen jobbreise el l er noe helt annet enn langtidsutro. Alle kan tråkke feil. Dersom visshet om utroskap fører til at en familie rives i to hvor kanskje barn er involvert og kanskje påføre dem traumer er også en ganske drøy avgjørelse. Om dette er en engangshendelse som aldri kommer til å skje igjen så vil jeg egentlig tro at det er til det beste for alle parter at partneren forblir uvitende.  Så får heller den utro marinere i sin egne dårlige samvittighet en stund.

Noe helt annet er det om han er langtidsutro med nabodama hvor forholdet kanskje er en kjent hemmelighet i nabolaget.

Anonymkode: 75756...cc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer nok helt an på. Et "uhell" på en eller annen jobbreise el l er noe helt annet enn langtidsutro. Alle kan tråkke feil. Dersom visshet om utroskap fører til at en familie rives i to hvor kanskje barn er involvert og kanskje påføre dem traumer er også en ganske drøy avgjørelse. Om dette er en engangshendelse som aldri kommer til å skje igjen så vil jeg egentlig tro at det er til det beste for alle parter at partneren forblir uvitende.  Så får heller den utro marinere i sin egne dårlige samvittighet en stund.

Noe helt annet er det om han er langtidsutro med nabodama hvor forholdet kanskje er en kjent hemmelighet i nabolaget.

Anonymkode: 75756...cc8

Den ene "feilen" på jobbtur kan resultere i at du blir alvorlig syk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...