AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Nå må jeg spørre andre damer om råd. Har vært interessert ei siden jeg var konfirmant omtrent. Nå er vi begge 43. Vi har alltid hatt litt kontakt opp i gjennom åra, og når vi var unge så var vi litt sammen, men hun har stort sett vært opptatt i voksenlivet, eller så har jeg vært det. Timingen har vært dårlig. Hun har vært i seriøse forhold, jeg har ikke det, jeg har aldri møtt noen som matcher henne. De gangene vi har møttes føler jeg at det er elektrisk, og den gamle fortroligheten oss i mellom er liksom alltid der selv om vi plutselig ikke har snakket på to år. Jeg kjenner henne jo ikke, men føler at hu er mitt "hjemme". Nå har jeg fått vite at hun er singel. Dvs vi snappet litt frem og tilbake om hverdagslige ting som vi gjør i blant, og så kom det frem at ting har vært dårlig i heimen siden i fjor vår, og nå flytter typen hennes ut. Jeg har ikke sagt noe til henne, men inni meg jubler jeg. Sist hun var singel, sikkert ti år siden, så dummet jeg meg ut med å prøve meg før hun var klar. Så ble jeg flau og følte meg dum, og trakk meg helt tilbake, noe jeg ikke skulle gjort. Hun er ei flott dame og traff selvsagt en som ikke var redd for å holde tilbake, før jeg fikk ut finger'n. Spørsmålet mitt er: Når er det greit å prøve seg etter at hun ble singel? Hvordan kan jeg gjøre det på en bra måte, og hvordan kan jeg finne ut når hun er klar for noe nytt? Dette er jenta jeg har drømt om i 30 år, jeg nekter å la sjansen gå fra meg en gang til. Anonymkode: 5de3b...567 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Hun var nok klar da og, men var like uinteressert da og😉 Anonymkode: ab0a3...fd9 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Kanskje hun ikke føler samme elektrisitet og ser deg bare som en venn? Menn kan være fæle til å feiltolke signaler.. Anonymkode: 3b649...e84 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun var nok klar da og, men var like uinteressert da og😉 Anonymkode: ab0a3...fd9 Kanskje. Men vi møttes, hadde sex, så sa hun etterpå at hun ikke kunne involvere seg i noe nytt enda pga barn og at hun følte livet var kaotisk rett etter flytting fra barnets far. Jeg var en idiot og lot ikke høre mer fra meg før det hadde gått ett år, da hadde hun akkurat begynt å date en annen, så da holdt jeg meg bare unna. Hun svarte meg da at hun hadde gitt opp å vente på meg, men det var i tekst, jeg vet ikke om det var spøkefullt eller hva. Anonymkode: 5de3b...567 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 du må egt bare fortsette som du alltid har gjort. Er en grunn for at dere har hatt kontakt så lenge. Vær der for henne og ikke stikk:) men ikke vær for frempå heller. Anonymkode: 52d71...b66 6
luna1 Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Her tenker jeg at du bare skal spørre så snart som mulig. Selvsagt skal du ikke gå tredve år til og lure på om dette var noe eller ikke. Si som du føler. At du muligens gjorde ditt livs største tabbe da du ga opp for lett sist gang, at du trenger å vite om du har noen sjans nå eller i fremtiden. Det høres jo ut som dere er venner, hun kommer sannsynligvis til å svare deg ærlig. 5 5
Sitronpai Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Jeg tenker du har ingenting å tape på å være ærlig. Si at du har hatt følelser for henne i alle disse åra og har angret på at du ga opp fortidlig sist gang. Si at du denne gangen ikke vil være den ansvarlige for at relasjonen forsvinner og at du gjerne vil høre om du har sjangs etterhvert og at du da er villig til å vente til hun er klar. Jeg som kvinne hadde i hvertfall blitt mye mer sjarmert av åpenhet og ærlighet, enn alle slags mulige spill om følelser. 8 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Du kan alltid prøve deg. Men jeg trur ikke hun var så interessert i deg. For da hadde hun takk kontakt med deg når hun var klar. Jeg hadde en som ville bli sammen med meg rett etter et lenger forhold. Jeg brukte han kun for å komme meg videre. Jeg møtte mannen min i den stunden og kuttet han ut. Han ble sur når han fant ut at jeg hadde møtt en annen. Som jeg sa til han. Jeg kan ikke noe med at jeg møtte han jeg vil dele livet med. Og sorry for at jet brukte deg. Anonymkode: a66e0...151 2
luna1 Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan alltid prøve deg. Men jeg trur ikke hun var så interessert i deg. For da hadde hun takk kontakt med deg når hun var klar. Jeg hadde en som ville bli sammen med meg rett etter et lenger forhold. Jeg brukte han kun for å komme meg videre. Jeg møtte mannen min i den stunden og kuttet han ut. Han ble sur når han fant ut at jeg hadde møtt en annen. Som jeg sa til han. Jeg kan ikke noe med at jeg møtte han jeg vil dele livet med. Og sorry for at jet brukte deg. Anonymkode: a66e0...151 Men disse to har tydeligvis et slags vennskap som har vart siden tidlig ungdomstid og fortsatt gjennom voksenlivet tross at begge har vært i andre forhold. Uansett svar så tviler jeg på at hun vil lyve for deg for å "bruke" deg på noen måte. Sier hun nei takk, vel, da vet du det og kan begynne å fokusere på andre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Syns du skal spille med åpne kort denne gangen. Vær der! Og vær tydelig på at du vil ha henne. Anonymkode: c0469...357 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 Sitronpai skrev (22 minutter siden): Jeg tenker du har ingenting å tape på å være ærlig. Si at du har hatt følelser for henne i alle disse åra og har angret på at du ga opp fortidlig sist gang. Si at du denne gangen ikke vil være den ansvarlige for at relasjonen forsvinner og at du gjerne vil høre om du har sjangs etterhvert og at du da er villig til å vente til hun er klar. Jeg som kvinne hadde i hvertfall blitt mye mer sjarmert av åpenhet og ærlighet, enn alle slags mulige spill om følelser. Takk, dette var nyttig for meg også, selv om jeg frykter at hun jeg er interessert i ikke har følelser likevel. Føler jeg bare må være ærlig, og så går det som det går. Knust hjerte blir det uansett 😟 Håper du lykkes OP! Anonymkode: 27e3e...72e 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Åpenhet, men vær lydhør 😊 ikke pushe, men vær en stødig fyr som er åpen om at du har likt henne i alle år. Trenger ikke å si at hun er "the one". Vi klarer og legge sammen slikt selv 😉 Hold, kontakt jevnt men, ikke for mye eller. Husk hun har mye å ordne i nå. Blir glad på dine vegne, og jeg krysser fingrene for at dette blir bra ❤️❤️❤️ Anonymkode: 572d8...dd7 2
luna1 Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk, dette var nyttig for meg også, selv om jeg frykter at hun jeg er interessert i ikke har følelser likevel. Føler jeg bare må være ærlig, og så går det som det går. Knust hjerte blir det uansett 😟 Håper du lykkes OP! Anonymkode: 27e3e...72e Hvorfor tror du du må ende opp med knust hjerte uansett? Hvis du ikke vet? Jeg vil anbefale alle menn å bare si hva de føler. Ikke spill spill. Ikke hold tilbake hvis dere faktisk føler noe. Jeg kjenner ingen damer som ikke hadde blitt glade for å få høre noe sånt som ts presenterer. Og føler hun ikke det samme så vil hun ikke ha hjerte til å gjøre noe annet enn å avvise deg på en pen måte. Hun kommer ikke til å mislike deg uansett, hun kommer neppe til å bruke deg for moro skyld, og hun kommer absolutt ikke til å le av deg. 4 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Åpenhet, men vær lydhør 😊 ikke pushe, men vær en stødig fyr som er åpen om at du har likt henne i alle år. Trenger ikke å si at hun er "the one". Vi klarer og legge sammen slikt selv 😉 Hold, kontakt jevnt men, ikke for mye eller. Husk hun har mye å ordne i nå. Blir glad på dine vegne, og jeg krysser fingrene for at dette blir bra ❤️❤️❤️ Anonymkode: 572d8...dd7 Takk. Jeg tror nok jeg har fortalt henne flere ganger tidligere at hun er den fineste jeg kan tenke meg. Men aldri edru. Ikke fordi jeg var en fyllik, men fordi vi som regel traff hverandre i festlig lag og jeg var alt for nervøs til å snakke med henne edru. Da svarte hun alltid noe sånt som "ring meg når du er edru". Og en sommer var vi faktisk mye sammen, men så flytta hun for å gå på skole og så fortsatte jeg med festingen og ja.. Hun fant en seriøs fyr. Herregud som jeg angrer på alt nå, jeg visste at hun hatet fyll og selv var jeg spellemann og ungkar og festet og lå rundt hele tida, mens alt jeg ville var å ha hun som var så rolig, ordentlig, skoleflink og aldri var med på det som var galt..Men hun skremte meg og, for det sto så mye på spill hvis det gikk dårlig. Kan legge til at jeg har lagt av meg alt tull og lever et stille og rolig liv aleine. Jeg skal lytte til rådene her og prøve å mannen meg opp til å si hva jeg føler. Anonymkode: 5de3b...567 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 luna1 skrev (39 minutter siden): Hvorfor tror du du må ende opp med knust hjerte uansett? Hvis du ikke vet? Jeg vil anbefale alle menn å bare si hva de føler. Ikke spill spill. Ikke hold tilbake hvis dere faktisk føler noe. Synes hun viste mange tegn til interesse for litt siden, men veldig lite nå når jeg har vært mer tydelig. Derfor redd hun ikke gjengjelder følelsene mine. Tror likevel jeg er nødt til å være ærlig, selv om prospektene ser labre ut. Mest for min egen del tror jeg, for jeg kan ikke gå slik som det her i evigheter, uten mat eller søvn, med både en knute og hull i magen. Blir jeg skutt ned, som jeg egentlig forventer, så blir det kanskje lettere å gå videre. Og om hun skulle bli glad, så er selvsagt alt himmelsk! 🥰❤️ Anonymkode: 27e3e...72e 2
luna1 Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes hun viste mange tegn til interesse for litt siden, men veldig lite nå når jeg har vært mer tydelig. Derfor redd hun ikke gjengjelder følelsene mine. Tror likevel jeg er nødt til å være ærlig, selv om prospektene ser labre ut. Mest for min egen del tror jeg, for jeg kan ikke gå slik som det her i evigheter, uten mat eller søvn, med både en knute og hull i magen. Blir jeg skutt ned, som jeg egentlig forventer, så blir det kanskje lettere å gå videre. Og om hun skulle bli glad, så er selvsagt alt himmelsk! 🥰❤️ Anonymkode: 27e3e...72e Hva er "litt mer tydelig"? Bare si det som det er, ikke forvent at hun skal skjønne hint og være den som risikerer alt ved å spørre deg hva du føler.. Du blir garantert ikke "skutt". 1 2
Rosa Dartle Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 Jeg vet ikke.. Har hun bare vært i seriøse forhold og du har aldri vært det? For meg ville det vært litt rødt flagg om en mann aldri hadde vært i et seriøst forhold. Da tror jeg at jeg ville likt at han hadde vist sine gode sider før han hadde fortalt om sine følelser for meg. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 Rosa Dartle skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke.. Har hun bare vært i seriøse forhold og du har aldri vært det? For meg ville det vært litt rødt flagg om en mann aldri hadde vært i et seriøst forhold. Da tror jeg at jeg ville likt at han hadde vist sine gode sider før han hadde fortalt om sine følelser for meg. Jeg har hatt veldig mange ONS og endel kortvarige forhold, mitt lengste forhold var i begynnelsen av tjueårene. Jeg har aldri funnet noen jeg har hatt lyst til å bo med, få barn med eller dele livet med på noen måte, og hun her har alltid vært i bakhodet mitt som den eneste jeg faktisk kunne tenke meg. Er det så ille? Hadde det vært bedre om jeg bare var sammen med noen over lengre tid bare for å "ha noen"? Nå er jeg sikkert dum, men hva er det røde flagget, hvorfor er det så fælt at en aldri har truffet noen en virkelig vil ha? Tror mange kompiser har endt opp med damene sine bare fordi det var noen som ville ha dem og det var praktisk og fint å ha noen å lage familie med. For min del har jeg hatt det mye moro, og trives godt aleine. Jeg vil heller være aleine enn å starte noe med ei som ikke gjør meg helt mjuk i hjertet. Og hittil i livet har jeg bare møtt ei som gjør det med meg. Anonymkode: 5de3b...567 3 2 2
Rosa Dartle Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hatt veldig mange ONS og endel kortvarige forhold, mitt lengste forhold var i begynnelsen av tjueårene. Jeg har aldri funnet noen jeg har hatt lyst til å bo med, få barn med eller dele livet med på noen måte, og hun her har alltid vært i bakhodet mitt som den eneste jeg faktisk kunne tenke meg. Er det så ille? Hadde det vært bedre om jeg bare var sammen med noen over lengre tid bare for å "ha noen"? Nå er jeg sikkert dum, men hva er det røde flagget, hvorfor er det så fælt at en aldri har truffet noen en virkelig vil ha? Tror mange kompiser har endt opp med damene sine bare fordi det var noen som ville ha dem og det var praktisk og fint å ha noen å lage familie med. For min del har jeg hatt det mye moro, og trives godt aleine. Jeg vil heller være aleine enn å starte noe med ei som ikke gjør meg helt mjuk i hjertet. Og hittil i livet har jeg bare møtt ei som gjør det med meg. Anonymkode: 5de3b...567 Nå er jeg bare en person da, og jeg er ikke henne. Så dette er jo bare ut ifra mitt ståsted. Men jeg var kanskje en litt lik person som henne i 20-årene. Skoleflink, ordentlig, ute etter noe seriøst osv. Likte ikke menn eller at venner prøvde seg når de var fulle. Og jeg har flere venner som har sagt jeg var drømmedama og nok håpet på noe mer. Men det var uansett ikke interessant da, og i alle fall ikke når de bekjente det etter noen vodka og battery. Jeg ville ikke likt at en mann hadde hatt mange ONS eller «hatt det mye moro», når jeg selv enkelt kan telle de jeg har vært med og har vært opptatt av å prestere her i livet. Kanskje er hun helt annerledes enn meg, jeg svarer bare ut ifra mitt perspektiv. Og det er at om noen av mine tidligere kamerater som godt kunne være kjekke og greie karer, men som gjerne hadde det litt mye «moro» måtte vist at de ikke lenger er den de var den gang. For det var en grunn til at jeg ikke var interessert da. Og disse har sjelden greid å få et forhold til å vare over tid. Mange av dem er bra karer, men jeg ville ikke vært interessert i et forhold med dem. Nå er jeg sikkert litt kjip. Men ut ifra mitt ståsted bør du gjøre mer forsiktige fremstøt. Og heller vise at du har blitt en solid kar først. Du trenger ikke kaste bort tid, be henne gjerne med ut på noe hyggelig. Men jeg ville ventet med å si alt du har tenkt. Bare ha det hyggelig først og vis at du har blitt en mer interessant partner nå. Endret 3. januar 2024 av Rosa Dartle 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 Si som sant er, at du tabbet deg ut sist. Du har ingenting å tape. Anonymkode: a5e8a...491 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå