AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Så du som er utbrendt, hvilke diagnose fikk du? Anonymkode: 892de...1bb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Det er ikke en diagnose nei, det er et symptom. Anonymkode: a1700...85d 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Hvis du tenker på sykmelding, så står det slitenhetssyndrom. Anonymkode: 4986a...0ab 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du som er utbrendt, hvilke diagnose fikk du? Anonymkode: 892de...1bb Og utbrendt er ikke et ord. Anonymkode: 2e072...d79 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Z73.0 i ICD-10. Heter "utbrenthet". Det stod også i sykemeldingen til NAV. Anonymkode: da16d...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Autisme, generalisert angst, ocd og autistisk utbrenthet. Anonymkode: eb556...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Var sykemeldt i 3 mnd. Ved første legebesøk: Diagnose: Stress IKA / Bidiagnose: utbrenthet. Ved fornyet sykemelding: Diagnose: Skulder entesopati / Bidiagnose: Stress IKA /Bidiagnose: utbrenthet Anonymkode: 3d93a...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og utbrendt er ikke et ord. Anonymkode: 2e072...d79 Beklager selvfølgelig på det sterkeste, at du som er aktiv bruker av det høyintelligente forumet for akademisk rettskriving aka KG, føler for å hevde deg over de andre. Er dette eneste arena du får muligheten til å hevde deg slik kanskje? Husk at du kanskje har en feil i ny og ne du også. Janteloven eksisterer fortsatt og ydmykhet er en dyd. Så lenge du forstod poenget, så er vel budskapet klart? Og hvis du mot formodning ikke klarte å forstå teksten, så kanskje du ikke skal skrike så høyt? Anonymkode: 892de...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 Atypisk depresjon var diagnosen, men utbrenthet er mer beskrivende. Symptomene var forsinket utmattelse. For eksempel hvis jeg overanstrengte meg så kunne det kjennes ut som at det gikk greit. Men et dager senere ble jeg sengeliggende uten mulighet til å stå opp. Det tok lang tid å lære hvor grensene går for hvor mye anstrengelse jeg tåler. Andre symptomer er hjernetåke, glemsk, lavt blodtrykk, ortostatisk blodtrykksfall, høy puls ved aktivitet, frossen, hårtap, hyppige infeksjoner, mageproblemer m.m. Hvis jeg sier at jeg har atypisk depresjon så er det lett for folk å tenke at jeg blir frisk hvis jeg bare tenker mer positivt. Utbrenthet forklarer mer at symptomene er fysiske, og at det er viktig å hvile for å prøve å bli friskere. Jeg har blitt mye friskere enn jeg var for 10 år siden, men jeg er fortsatt utbrent og må planlegge hverdagen min rundt passe mengder med hviledager og lett aktivitet. Anonymkode: 2b6da...691 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Mine var vel depresjon, stress, angst, bidiagnose utbrent. Nå har jeg fått diagnose autisme og depresjon og angst ses som bidiagnoser (ikke over enda). Men så er det vel mer autistisk utbrenthet. Anonymkode: a4cc7...6ce
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 På min sykemelding stod det utmattelse Anonymkode: 5faef...4be
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Når du blir utbrent, hva er det som har brent opp? Anonymkode: a899f...c62
C8H10N4O2 Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når du blir utbrent, hva er det som har brent opp? Anonymkode: a899f...c62 Energilagrene og kraftverket. Du har ikke mer energi igjen å tære på, og produserer heller ikke energi effektivt. Sånn om jeg har forstått det rett. 2
frøkna Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Jeg trodde jeg var utbrent, men viste seg å være moderat deprimert. Er frisk nå heldigvis 😃
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 C8H10N4O2 skrev (13 minutter siden): Energilagrene og kraftverket. Du har ikke mer energi igjen å tære på, og produserer heller ikke energi effektivt. Sånn om jeg har forstått det rett. Energilagrene blir utbrent??? Er det noe vi får nok av i kosten, så er det vel energi? Er det ikke overskudd på energi som skaper overvekt, fordi kroppen har evne til å lagre overskuddet? Anonymkode: a899f...c62 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Beklager selvfølgelig på det sterkeste, at du som er aktiv bruker av det høyintelligente forumet for akademisk rettskriving aka KG, føler for å hevde deg over de andre. Er dette eneste arena du får muligheten til å hevde deg slik kanskje? Husk at du kanskje har en feil i ny og ne du også. Janteloven eksisterer fortsatt og ydmykhet er en dyd. Så lenge du forstod poenget, så er vel budskapet klart? Og hvis du mot formodning ikke klarte å forstå teksten, så kanskje du ikke skal skrike så høyt? Anonymkode: 892de...1bb Du må nesten tåle at noen pirker på din egen hovmodighet. Anonymkode: aa4ad...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du tenker på sykmelding, så står det slitenhetssyndrom. Anonymkode: 4986a...0ab Min sto det også slitenhetssyndrom.. Anonymkode: 78265...625
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Energilagrene blir utbrent??? Er det noe vi får nok av i kosten, så er det vel energi? Er det ikke overskudd på energi som skaper overvekt, fordi kroppen har evne til å lagre overskuddet? Anonymkode: a899f...c62 Tror du at disse kan sammenlignes? En kreftpasient med null energi feks, kan bare spise litt energirik mat, og så er det opp og hopp? 🙈 Anonymkode: 9a6bb...a05 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Atypisk depresjon var diagnosen, men utbrenthet er mer beskrivende. Symptomene var forsinket utmattelse. For eksempel hvis jeg overanstrengte meg så kunne det kjennes ut som at det gikk greit. Men et dager senere ble jeg sengeliggende uten mulighet til å stå opp. Det tok lang tid å lære hvor grensene går for hvor mye anstrengelse jeg tåler. Andre symptomer er hjernetåke, glemsk, lavt blodtrykk, ortostatisk blodtrykksfall, høy puls ved aktivitet, frossen, hårtap, hyppige infeksjoner, mageproblemer m.m. Hvis jeg sier at jeg har atypisk depresjon så er det lett for folk å tenke at jeg blir frisk hvis jeg bare tenker mer positivt. Utbrenthet forklarer mer at symptomene er fysiske, og at det er viktig å hvile for å prøve å bli friskere. Jeg har blitt mye friskere enn jeg var for 10 år siden, men jeg er fortsatt utbrent og må planlegge hverdagen min rundt passe mengder med hviledager og lett aktivitet. Anonymkode: 2b6da...691 Høres veldig likt ut med min situasjon. Tåler ikke noe som minner om stress pg opplever jeg noe sånt så går det 1-2 uker å komme meg igjen. Er på fjerde året nå. Er jo mye bedre enn i starten, men tar jeg ikke hensyn så øker alle symptomer. Har du hatt det sånn i ti år?! Jeg vet ikke om jeg noen gang kan ha en normal travel hverdag igjen. Anonymkode: 43df7...825 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå