Gå til innhold

Hva er det verste som kan skje om man går med OCD og angst for lenge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis, så har jeg fått tilbud om hjelp, men ventelista er laaang. Og jeg føler jeg blir verre. Før klarte jeg å begrense tvangshandlingene til en viss grad, men nå har det tatt over hverdagen min i større grad. Alt jeg gjør er knytta til OCD. Det er som om noen forteller meg "gjør det! Gjør det på den måten! Nei, det var feil, gjør det på nytt!" Og sånn går det. Det er som når man spiller fra cd-spiller, så er det hakker musikken. Og jeg blir veldig sliten av det. Har en del fysiske symptomer som er mye i veien. I mitt rasjonelle hode, så er det fordi jeg er så oppslukt av OCD, men samtidig er jeg livredd. DPS regner med at jeg kan komme inn i April. Jeg er også ekstremt sliten av dette

Hva er det verste som kan skje om jeg går med dette for lenge?

Anonymkode: 98ac7...d37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis, så har jeg fått tilbud om hjelp, men ventelista er laaang. Og jeg føler jeg blir verre. Før klarte jeg å begrense tvangshandlingene til en viss grad, men nå har det tatt over hverdagen min i større grad. Alt jeg gjør er knytta til OCD. Det er som om noen forteller meg "gjør det! Gjør det på den måten! Nei, det var feil, gjør det på nytt!" Og sånn går det. Det er som når man spiller fra cd-spiller, så er det hakker musikken. Og jeg blir veldig sliten av det. Har en del fysiske symptomer som er mye i veien. I mitt rasjonelle hode, så er det fordi jeg er så oppslukt av OCD, men samtidig er jeg livredd. DPS regner med at jeg kan komme inn i April. Jeg er også ekstremt sliten av dette

Hva er det verste som kan skje om jeg går med dette for lenge?

Anonymkode: 98ac7...d37

Jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Hva mener du med at det verste som kan skje?Jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Hva mener du med at det verste som kan skje? Snakker du fysisk eller psykisk? Selv har levd med ocd i rundt 35 år og jeg får ikke hjelp og da har man jo ikke noe annet valg enn å  bare leve med det

Anonymkode: e3a00...380

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste som kan skje er jo at man blir så dårlig at man ikke klarer å fungere i hverdagen. 

Anonymkode: 98956...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Det verste som kan skje er vel A. At du blir så dårlig og sliten at du ender som ufør eller B. At du blir alvorlig deprimert og de følgene som kan oppstå av det.

Jeg tror derimot ingen av de alternativene vil gjelde innen den ventetiden du er forespeilet. Jeg har levd i angsten og tvangens regime i over 20 år. Riktignok i ferd med å bli ufør nå. Det har satt seg fast, terapi hjelper ikke og jeg er kognitivt utbrent av dette tullet mitt.

Hos deg er det relativt ferskt, og vil si du har gode muligheter for å komme ut av det! :) 

Anonymkode: 6dde2...26c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...