AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hva gjør man? Hinter man? sier man at man ønsker å gifte seg? Tar man en samtale om at jeg har lyst til å gifte meg med deg? (frir man ikke da?) Altså, hva gjør man? Drømmen min er at jeg, uten oppfordring blir fridd til. Ønsker egentlig ikke å ta en prat eller noe sånt, men det er kanskje bare teit? Aner ikke. Hva gjorde dere ?? Anonymkode: 79f72...557 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Send en tiktok eller lag litt humor ut av det, "når vi gifter oss vettu" også... ser du hvordan det går Anonymkode: e9262...923
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Send en tiktok eller lag litt humor ut av det, "når vi gifter oss vettu" også... ser du hvordan det går Anonymkode: e9262...923 Eventuelt være voksen, ta en prat om hvordan man ser for seg resten av livet, ser om man har samme mål og meninger. Anonymkode: 5b223...d98 13 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Man tar en prat om det. Ærlig talt, om en tror det er helt selvsagt for partner å bare gjette seg til at man ønsker å gifte seg og hvordan en ønsker å bli fridd til helt uten noen kommunikasjon rundt temaet så er en rett og slett lite oppegående. Nå i dag er det veldig vanlig å ikke ha giftedrømmer så da blir de ennå mer viktig å snakke sammen om det. Felles ønsker, drømmer, mål og håp for fremtiden er da noe av poenget med å være i forhold. Anonymkode: 145b6...af6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Jeg gjorde det veldig klart tidlig i relasjonen at jeg dater for ekteskap, og spurte han hva han mente om det. Han ønsket også ekteskap i fremtiden og vi diskuterte ting som bryllup, livsmål, syn på økonomi, husarbeid osvosv. To år etter at vi møttes fridde han og vi er gift på snart 7ende året. Man må bare være tydelig og ærlig om hva man ønsker for å finne ut om man ønsker det samme og har samme mål for livet. Anonymkode: 9f068...793 7
Nymerïa Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Man snakker jo sammen om hvilket liv man ønsker seg. Vi var flere ganger inn på temaet barn og da sa jeg at jeg ville være gift først. Etterhvert ble vi enige om når vi skulle gifte oss. Vi hadde ikke forlovelsesring. En del av dem som sliter med dette er de som er mer opptatt av frieriet enn ekteskapet. Og ettersom frieriet skal skje på en bestemt måte, man skal bli fridd til og man skal ikke nevne det selv, ender de opp med verken frieri eller ekteskap. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg TS. Har alltid hatt lyst å bli fridd til, men kjæresten er ikke like romantisk.. Etter 5 år ble vi egentlig bare enige om å gifte oss. Så jeg spurte om han kunne fri en gang jeg ikke forventet det, bare fordi jeg hadde så lyst på et frieri (jeg ga han til og med en ring han kunne fri med). Så gikk det noen måneder også fridde han rolig og fint uten noe styr. Har bare slått meg til ro med at han ikke er så opptatt av sånne ting, elsker ham uansett. Gifter oss neste sommer ❤️ Anonymkode: 993d2...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Du kan jo fri selv? Å hinte er sjeldent effektivt. God kommunikasjon er viktig og fremtiden deres er veldig viktig for dere. Ta en prat rundt det og hør om dere har samme ønske om fremtiden. Anonymkode: 4e669...f95
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva gjør man? Hinter man? sier man at man ønsker å gifte seg? Tar man en samtale om at jeg har lyst til å gifte meg med deg? (frir man ikke da?) Altså, hva gjør man? Drømmen min er at jeg, uten oppfordring blir fridd til. Ønsker egentlig ikke å ta en prat eller noe sånt, men det er kanskje bare teit? Aner ikke. Hva gjorde dere ?? Anonymkode: 79f72...557 Jeg sa med en gang vi treftes at hvis ikke målet var ekteskap så var det ikke vits å starte på noe forhold. Anonymkode: 53ec6...71b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Det fins mange drømmer der ute, men problemet er at de forblir just det: drømmer. Livet er ikke en romantisk komedie der han tar deg med til Paris og ser deg dypt inn i øynene og kneler med ring i ene hånda og baguett i andre. Her i det virkelige liv må man prate. Eneste løsningen på henværende problem. Livet er dessverre ikke Disney... Anonymkode: fc4d1...ccc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 Så dere har vært sammen lenge uten å snakke om hva dere ser for dere i fremtiden? Anonymkode: 54d63...4c0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Vi til praten. Jeg sa at jeg hadde lyst å gifte meg. Hvert fall når det var barn i bilde. Vi så på ringer. Så fridde han til meg når han hentet ringene. Dem ble ferdig før jeg viste det. Hadde aldri drømt om at det skulle være sånn overraskelse når noen fridde. Viktigst for meg var at vi var gift. Vi var så unge også. Som min mann sa når noen reagerte på at vi gifta oss så tidlig. Man kan alltid bare skille seg. Værre med ungen. Vi er betta sammen for resten av livet. Anonymkode: 72b38...612 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 Jeg syntes at det virket så utrolig hyggelig å bli fridd til, at jeg unnet min mann den opplevelsen. Så jeg fridde til han en gang vi var på ferie på den andre siden av kloden. Det var en varm sommerdag, julaften og alt var så fint. Han lever fortsatt på den opplevelsen, og jeg unner han det. Han er så utrolig bra mann 💗 Og da ble det et veldig godt minne for meg og. Så mitt tips hvis man ønsker å gifte seg, er å fri. Selv om det betyr at man ikke vil oppleve å bli fridd til. Anonymkode: 1546d...c08 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Takk for svar. Nei, altså jeg er ikke i et forhold en gang... Hahah... 😇 Men, jeg bare lurte, hvordan går man egentlig fram, om man finner den man har lyst til å gifte seg med. 🙈 Anonymkode: 79f72...557
Nymerïa Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Nei, altså jeg er ikke i et forhold en gang... Hahah... 😇 Men, jeg bare lurte, hvordan går man egentlig fram, om man finner den man har lyst til å gifte seg med. 🙈 Anonymkode: 79f72...557 Du får se på det som en litmustest. Er han den rette så kan dere snakke uanstrengt om disse tingene, ikke som en stor og alvorlig samtale men som en løpende dialog hvor dere blir skikkelig kjent med hverandre. Hvis det ikke er rom for å snakke om denne typen ting så er du i et elendig forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 Ja, jeg synes de som sa at de bare var tydelig og klare på ønskene deres fra starten av var et godt råd. Alle spør jo hva man ser etter å ønsker i starten. Så, da er det jo veldig enkelt og greit og si det da, så slipper det å bli noe sånn veldig stort tema senere. Når folk har spurt meg, så har jeg sagt at jeg ser etter et seriøst forhold, men, jeg har ikke sagt at jeg ønsker å gifte meg. Skal gjøre det fra nå av Anonymkode: 79f72...557
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fri Anonymkode: a6877...87f Altså. NEI! Jeg vil ikke! Da, er det helt tydeligvis ikke rett mann for meg, om jeg skulle ha fridd. Anonymkode: 79f72...557
Maleficenta Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 Nymerïa skrev (1 time siden): Man snakker jo sammen om hvilket liv man ønsker seg. Vi var flere ganger inn på temaet barn og da sa jeg at jeg ville være gift først. Etterhvert ble vi enige om når vi skulle gifte oss. Vi hadde ikke forlovelsesring. En del av dem som sliter med dette er de som er mer opptatt av frieriet enn ekteskapet. Og ettersom frieriet skal skje på en bestemt måte, man skal bli fridd til og man skal ikke nevne det selv, ender de opp med verken frieri eller ekteskap. Helt sant. Noen tror visst livet er som en romantisk komedie 1
Maleficenta Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså. NEI! Jeg vil ikke! Da, er det helt tydeligvis ikke rett mann for meg, om jeg skulle ha fridd. Anonymkode: 79f72...557 Hvorfor det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå