Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to år siden gikk jeg fra mannen min etter et langt samliv. Jeg ble værende i et forhold uten gode følelser, med manipulerende oppførsel og mye stress og uro alt for lenge. Utenom han, er livet mitt preget av mye dårlige opplevelser med menn helt fra ungdomsårene. Og følsom som jeg er, har dette satt seg hos meg. Jeg mener ikke at alt som har skjedd utelukkende er mennenes skyld, men jeg er altså preget av mange år med vonde følelser.

Jeg har reflektert mye over det som har skjedd, min egen rolle og egne behov osv de siste årene. Likevel kjenner jeg at dette vonde preger meg nå som jeg har møtte en ny mann, selv om han er veldig annerledes. Jeg er redd for at historien skal gjenta seg, at jeg overser noe, at jeg ikke egner meg for sunne forhold, ja, det trigger mye å være betatt/forelsket. Iblant vurderer jeg å droppe det og holde meg singel resten av livet, men det er den enkle utveien.

Råd om hvordan man forholder seg best til disse følelsene?

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er jo redd for å stole på deg selv. 

Så sett deg ned for å finne ut akkurat hva du er redd for. 

Er det, at du ikke er trygg på at du er god nok til å sette grenser enda ? 

Eller er du redd du ikke vil klare å gå om du ender opp i en tilsvarende situasjon? 

Legg isåfall en mental plan for hvordan du kan komme deg videre om brudd blir nødvendig, legg også en plan for å ikke bli med avhengig, ala ikke la han/forholdet/følelsene sluke deg. Ha tid for  deg selv, kanskje fast en dag i uken? (Eller noe).  

Følelsene handler om at du er utrygg, så gjør deg opp noen planer rundt det du er utrygg på. Da vil det gå fint 😊 (For om han, er slik eller en dust om 10år, det er umulig å vite. Men, hvordan du forholder seg til det, det er der nøkkelen ligger.)

Anonymkode: 7a213...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...