AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hvorfor skal sex være sånn en big deal? Så vanskelig å bedrive? Og så hjerteskjærende ødeleggende når man ikke har det? I 30 år har vi kjempe side om side. Skulder ved skulder. For familie, venner og frivilligheten. Bestevenner, som din "brother in arms", familiens forsørger og uttalt klippe i livet. Vi har tørket bæsjeromper, tørket spy, blitt tisset på, spyttet på, utskjelt og slått. I alskens vær og vind har vi stått der for frivilligheten. For familien og andre. Alt for at alle andre skal ha det bra. Du har mottatt heder og ære for din innsats, og fremholder at "den størst gleden i livet er å gjøre andre glad". Utad er vi "the go to couple" for støtte og råd. Alle tror vi har det så forbanna bra. Men så går døren igjen. Først ytterdøren, så soveromsdøren. Lyset slukkes og trollet kommer frem. Gardinen går ned. Murveggen kommer opp. En kald skulder og ryggen. Ikke i kveld. Heller... Sånn har det vært i 30 år. I alle fall de siste 27. Du vier livet ditt til å gjøre andre glad, men bare ikke din nærmeste. Han blir avspist med smuler. Han lager mat, vasker og stryker. Har i alle år stått opp tidlig og fått barna på skolen, med matpakker og gymbagger. Mor må få hvile, hun som jobbet så sent. For andre. Men en ny dag gryr. Med liv og latter går vi på igjen. Hun med lysten til å hjelpe andre, han med håp. Om at kanskje i kveld. Hun vil ikke snakke om det, langt mindre gå i terapi. Så vi krummer nakken og gleder oss over hverdagens gleder. De som faktisk finnes. En omsorgsfase går over i en ny - fra egne barn til sine foreldre. Vi er over toppen i livet. Statistisk sett har vi 30 år igjen. Vi har hatt 30 år sammen, men skal vi virkelig ha 30 år til? Eller skal han heller se seg om etter noen andre å nyte livets solnedgang sammen med? Som vil dele og utforske noe av det flotteste livet har å by på? Hverandre. Og ikke bare alle andre. Hvorfor skal sex være så forbanna vanskelig? Når din største glede i livet er å glede andre? Når det gjelder alle andre så orker du alt, til alle døgnets tider. Bare ikke meg. Din klippe i livet. Eller? Anonymkode: 56b5c...18c 25 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Får så vondt av deg. Kvinne 42 her med mann som er på 6 året med sexnekt. Og her går det mot skilsmisse. Har dessverre ingen råd å gi deg. 🩷 Anonymkode: c1b6d...81b 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Veldig fint skrevet. vet ikke hvorfor det blir slik. Anonymkode: d10b2...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Her tok han avgjørelsen om å ikke ville ha sex mer. Vi er begge i midten av førtiårene. Jeg valgte å bli uansett. Fordi alt annet er jo bra, sant? Anonymkode: 18aeb...2c0 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Har hun noe slags tanker om hvorfor hun ikke har lyst? Hvis jeg var deg, ville jeg tatt mot til meg og satt henne ned for en seriøs prat (viktig at det er en dag uten stress og hvor humøret er godt, ikke under eller etter dårlig stemning mao). Si til henne at hun er den du elsker og den eneste du har lyst på (uansett om det er tilfellet eller ikke), og si konsist og bestemt at du ønsker å finne tilbake til hennes lyst, men at dere begge må ønske det samme. Si at du ønsker å være med henne i å reoppdage henne sammen, hennes emosjonelle spekter, hennes tenningsmønster. At du ønsker dypere tilknytning både empsjonelt og fysisk. Spør om hun har noen forslag til hvordan dere kan gå frem, hvis hun er interessert i samme mål. Hvis hun sier at hun ikke ønsker det, synes jeg du bør gjøre henne klar over at du ikke ønsker 30 år til med slikt samliv. Jeg synes ikke dette bør nevnes med mindre hun faktisk sier nei, for det kan fremstå som emosjonell utpressing. Forresten, dette forslaget fungerer kun dersom du virkelig er villig til å gjøre den jobben sammen med henne. Hvis du kun ønsker tilgang til samme type sex som før i tiden, så er det bare å dra med det samme. Hun er ikke samme menneske, og hun kommer til å trenge mye opplæring både selv og sammen med deg for å finne ut hva hun virkelig nyter og får glede av. Jeg håper dere kan løse opp i tørken sammen, og oppdage en helt ny verden av glede sammen! Anonymkode: 1cfc3...81b 2 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Høres ut som mitt tidligere liv. Nå er jeg lykkelig skilt. -Mann Anonymkode: b09d8...810 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Har dere prøvd noe parterapi, sexolog etc? Du skriver godt, og jeg føler med deg. Men det ligger noe mellom linjene der, noe med at hun strekker seg for å gjøre alle andre glad, så hvorfor kan du ikke ha sex med deg - selv om hun ikke selv vil.. ? Selv om sikkert "alle" har noe pliktsex iblant, pusher seg litt til å pule selv når de ikke har kjempelyst, så tror jeg det er vanskelig om sexlivet skal basere seg bare på dette. Et besøk hos sexologen må handle om å finne sexlysten hennes igjen.. ikke bare fokusere på hvordan hun ofrer seg for alle andre hele tiden, så hvorfor ikke ofre seg for deg. Kanskje det er nettopp det hun ikke trenger, når det bare er dere to. Hele dagen tilhører hun og kroppen hennes noen andre. Hun trenger en pause fra det. At hun skal ofre seg også på kvelden, gi deg kroppen sin når hun ikke vil, når hun bare vil sove. Jeg vet ikke, jeg klarer ikke formulere det men du skjønner kanskje hva jeg mener. Når det er sagt - lett å si at det handler om å vekke sexlysten hennes, men etter 27 år uten så har jeg egentlig lite tro på dette. Jeg tror du må finne en annen om du skal ha et rikt og aktivt sexliv de neste 30 årene. Velger du å bli med henne, så velger du det bort. Anonymkode: cc3c5...d8b 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal sex være så forbanna vanskelig? Når din største glede i livet er å glede andre? Når det gjelder alle andre så orker du alt, til alle døgnets tider. Bare ikke meg. Din klippe i livet. Eller? Anonymkode: 56b5c...18c Sex er ikke vanskeligere eller viktigere en hva du selv velger å gjøre det til. Å gå rundt frustrert er et valg. Sex trenger overhode ikke være vanskelig eller komplisert. Hverken om man har det eller ikke. Anonymkode: d9b42...24e 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 Vet jo ikke hva som gjelder i din situasjon, men har ofte inntrykk av at det er fordi dama må ta mesteparten av arbeidet hjemme. Hun må ta seg av barn, vaske, mat, oppvask og alle andre oppgaver. Mannen "hjelper", men det er ikke nok. For han har ikke den mentale oversikten over alt som må gjøres som hun har. Og så kommer han på kvelden og vil ha sex. Når hun er utslitt og ikke føler seg sett, føler at hun ikke blir sett ordentlig. Og da er det ikke rart hun ikke vil. Ikke helt det samme, men dette er en veldig god artikkel om noe av problemene. Når du er noe du ikke er fornøyd med i forholdet, er det definitivt lurt å sette seg ned og ta en ordentlig prat om det, uansett om det er sex eller andre ting. Og hvis partneren din ikke vil endre seg, er det god nok grunn til å gå. Skjønner at det er vanskeligere med barn, men de forstår nok mer enn vi tror, merker nok at foreldre ikke er lykkelige. Anonymkode: 9bfc5...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Samme her, ingen sex, men ellers bra samliv, selv om jeg skulle ønske sex Anonymkode: f1e7f...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sex er ikke vanskeligere eller viktigere en hva du selv velger å gjøre det til. Å gå rundt frustrert er et valg. Sex trenger overhode ikke være vanskelig eller komplisert. Hverken om man har det eller ikke. Anonymkode: d9b42...24e En utro partner, en partner som slår eller en som spiller bort hus og hjem ved poker-bordet er ikke vanskeligere enn du selv velger å gjøre det til. Å gå rundt frustrert er et valg. Hvis du bare slutter å bry deg så slipper du å være frustrert. Hakuna matata! Anonymkode: d10b2...1fc 3 2
megda Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Om dere har kjempet side om side i 30 år burde en dønn ærlig prat om sex være innafor. hva er problemet egentlig? dette var svært lite konkret. 3 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 Sex er limet i forholdet mener jeg, stopper dette går det ikke. Opplevd dette selv, valgte å gjøre det slutt. Sexløse forhold er ikke noe for meg. Tenker også at Familien AS er ganske krevende, alt man skal gjøre sammen utenom sexlivet. Veldig krevende, man bruker rett og slett for mye tid sammen/på ting at det kan være naturlig at sexlivet dør ut. Tenker det er naivt å tro at det sexliv skal fungere i flere tiår når man bor sammen/lever sammen. Nå i dag har jeg kjæreste; ikke samboer. Der vi møtes 2-3 dager i uken...da holder man spenningen ved like, sexen er veldig bra Fordi man får pausene fra hverandre....merker fort om vi bruker for mye tid sammen at det ikke er bra. Anonymkode: 9af27...d26 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Kanskje hun er en av de som ikke trenger sex? Dersom alt annet er bra, hvorfor er sex med noen som ikke ønsker det så viktig for deg TS? Anonymkode: 1a9a1...393 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 Jeg har lært mye om kvinner av å være på KG. Mange er opptatt av det tredje skiftet, og miister lysten fordi mannen er lat. Du har hengt deg opp i den teorien. Det er en del andre kvinner også. De som ikke synes sex er viktg. De skriver kanskje at "jeg om mannen har ikke sex lenger. Vi elsker hverandre og savner det ikke. Jeg skjønner ikke at noen kan bryte opp en familie bare på grunn av sex". Jeg tror ikke det er noe å forstå. Kona di er rett og slett ikke interessert. Det hjelper på forholdet at du smører matpakke og tar ansvar. Det er aldri feil. Bare ikke tro at det automatisk blir sex fordi du "gjør det rette." Anonymkode: cd1be...d64 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har lært mye om kvinner av å være på KG. Mange er opptatt av det tredje skiftet, og miister lysten fordi mannen er lat. Du har hengt deg opp i den teorien. Det er en del andre kvinner også. De som ikke synes sex er viktg. De skriver kanskje at "jeg om mannen har ikke sex lenger. Vi elsker hverandre og savner det ikke. Jeg skjønner ikke at noen kan bryte opp en familie bare på grunn av sex". Jeg tror ikke det er noe å forstå. Kona di er rett og slett ikke interessert. Det hjelper på forholdet at du smører matpakke og tar ansvar. Det er aldri feil. Bare ikke tro at det automatisk blir sex fordi du "gjør det rette." Anonymkode: cd1be...d64 Det er endel menn som nekter partner sex også. Anonymkode: 7e049...be7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal sex være sånn en big deal? Så vanskelig å bedrive? Og så hjerteskjærende ødeleggende når man ikke har det? I 30 år har vi kjempe side om side. Skulder ved skulder. For familie, venner og frivilligheten. Bestevenner, som din "brother in arms", familiens forsørger og uttalt klippe i livet. Vi har tørket bæsjeromper, tørket spy, blitt tisset på, spyttet på, utskjelt og slått. I alskens vær og vind har vi stått der for frivilligheten. For familien og andre. Alt for at alle andre skal ha det bra. Du har mottatt heder og ære for din innsats, og fremholder at "den størst gleden i livet er å gjøre andre glad". Utad er vi "the go to couple" for støtte og råd. Alle tror vi har det så forbanna bra. Men så går døren igjen. Først ytterdøren, så soveromsdøren. Lyset slukkes og trollet kommer frem. Gardinen går ned. Murveggen kommer opp. En kald skulder og ryggen. Ikke i kveld. Heller... Sånn har det vært i 30 år. I alle fall de siste 27. Du vier livet ditt til å gjøre andre glad, men bare ikke din nærmeste. Han blir avspist med smuler. Han lager mat, vasker og stryker. Har i alle år stått opp tidlig og fått barna på skolen, med matpakker og gymbagger. Mor må få hvile, hun som jobbet så sent. For andre. Men en ny dag gryr. Med liv og latter går vi på igjen. Hun med lysten til å hjelpe andre, han med håp. Om at kanskje i kveld. Hun vil ikke snakke om det, langt mindre gå i terapi. Så vi krummer nakken og gleder oss over hverdagens gleder. De som faktisk finnes. En omsorgsfase går over i en ny - fra egne barn til sine foreldre. Vi er over toppen i livet. Statistisk sett har vi 30 år igjen. Vi har hatt 30 år sammen, men skal vi virkelig ha 30 år til? Eller skal han heller se seg om etter noen andre å nyte livets solnedgang sammen med? Som vil dele og utforske noe av det flotteste livet har å by på? Hverandre. Og ikke bare alle andre. Hvorfor skal sex være så forbanna vanskelig? Når din største glede i livet er å glede andre? Når det gjelder alle andre så orker du alt, til alle døgnets tider. Bare ikke meg. Din klippe i livet. Eller? Anonymkode: 56b5c...18c Er det sex du vil ha, eller er det henne? Kan være nøkkelen ligger der, innlegget ditt gir meg følelsen av at sex er noe hun skal gi deg. Fordi hun gir alt mulig til alle andre. Gjør du alt "side om side" for å "hjelpe", eller gjør du det fordi du vil? Er hun blitt "sjefen" din, den som organiserer alt, fordi det aldri faller deg inn at den eller den oppgaven må gjøres? Snakker dere sammen i det hele tatt? Jeg forstår frustrasjonen. Men det er ikke mulig å gi råd uten mer informasjon. Annet enn at livet er ditt. Det er alt du har, hvis dette ikke kan løses, hva hindrer deg i å dra? Anonymkode: 74709...eae 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 Jeg fikk vite om jeg ønsket det måtte jeg finne noen andre å gjøre det med, om jeg bør ta det bokstavlig er noe annet Anonymkode: f1e7f...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk vite om jeg ønsket det måtte jeg finne noen andre å gjøre det med, om jeg bør ta det bokstavlig er noe annet Anonymkode: f1e7f...b2a Da har du fått beskjed. Partnerskapet er over. Vil du noe annet må du fikse det selv, flytt. Anonymkode: 74709...eae 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det sex du vil ha, eller er det henne? Kan være nøkkelen ligger der, innlegget ditt gir meg følelsen av at sex er noe hun skal gi deg. Anonymkode: 74709...eae De to er vanskelig å skille. Når dama vil at jeg skal kysse henne, stryke henne over ryggen eller si noe hyggelig til henne, er det _meg_ hun vil ha hyggelige ord fra, eller vil hun bare ha hyggelige ord? Det er uansett slik at hun trenger å bli sett og en og annen kjærlighets-erklæring for å ha det bra, og for å ha det bra i et forhold. Hvis hun ikke var i et forhold med meg men en annen fyr så hadde hun antagelig trengt (og fått) noe lignende av ham. At hun sier «jeg trenger å bli vist mer affeksjon» viser at hun tar ansvar for sitt kjærlighetsspråk, og hvordan vi kan opprettholde en god relasjon. Jeg ser ikke hvordan det er noe annerledes at jeg sier «jeg trenger at du tenner på meg og at vi har sex innimellom» for at vi skal opprettholde en sunn kjæreste-relasjon? Anonymkode: d10b2...1fc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå