AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Ble sint i dag. Angrer. Men samtidig ikke helt heller. Mannen min frustrerer meg sånn. Så i dag ble jeg grunnleggende sint fordi vi hadde en avtale før jeg skulle på jobb. Som måtte holdes til ett bestemt tidspunkt. Dette var noe han ville. Men selvfølgelig dukker han opp hjemme 40 min for sent. Dette gikk jo da selvfølgelig utover både jobben min og tiden min. Sånt skjer så ofte. At han enten glemmer avtaler eller ikke klarer å holde tiden. Så da fikk han jo en liten utblåsning av meg. Å da dukker også hele «klesvask konflikten opp». Han er nemlig sur fordi jeg klaget for 2 måneder siden på at han legger enorme mengder klesvask til vask på en og samme gang. Noe som er så unødvendig da vi bor 4 mennesket i huset og klesvask i seg selv er vanskelig å holdes vedlike. Grunnen til at jeg sier enorme mengder er når man samlet en masse møkkete tøy og legger brått 4 bukser, 4 ullgensere , treningstøy etc inn på en gang. Han kommer jo med mer klær enn skittentøyskurven rommer. Ikke skjønner jeg egentlig hvor han har alle disse klærne til vanlig heller. Så da ropte jeg litt da… Eller først prøvde å ta det opp rolig at man sier unnskyld hvis man ikke holder avtaler. Men blir møtt med en mann som ikke sier noen ting å bare stirrer ut i rommet for så å gå å se på tv. Så da blir jeg mer irritert fordi jeg blir ignorert. Også går jeg på badet å blir møtt av ett nyoppstått tårn av klesvask på en dag jeg er allerede sur på han. Å tar dette opp med stor kraft. Føler meg rett og slett ubrukelig da det kommer til å håndtere mine egne følelser. Burde holdt meg fattet og rolig. Men jaggu rant det over i dag… Usj. Noen andre som opplever sånt? Anonymkode: 702c1...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Nei, egentlig ikke. Du kan la mannen vaske klestårnet selv, så slipper du å bli sur. Har dere en avtale og han ikke dukker opp, så går du. Så får han lage ny avtale, og ta lærdom at han må være presis. Anonymkode: e2cce...a25 5 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Hvorfor var han 40 minutter sen? Hva sa han? Tenker dere burde sette dere ned, utenfor disse situasjonene, og snakke sammen. Det er ikke bra han er sen, men det er heller ikke bra du tar opp gamle situasjoner. Anonymkode: bcc6a...0a8 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Dere trenger flere skittentøyskurver. Anonymkode: 9ecd6...e9e
Kålrota Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Et voksent medlem av husstanden «legger klær til vask»? Hvorfor vasker han ikke han også? 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dere trenger flere skittentøyskurver. Anonymkode: 9ecd6...e9e Eller Rtd større. Anonymkode: 11b7b...60c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ble sint i dag. Angrer. Men samtidig ikke helt heller. Mannen min frustrerer meg sånn. Så i dag ble jeg grunnleggende sint fordi vi hadde en avtale før jeg skulle på jobb. Som måtte holdes til ett bestemt tidspunkt. Dette var noe han ville. Men selvfølgelig dukker han opp hjemme 40 min for sent. Dette gikk jo da selvfølgelig utover både jobben min og tiden min. Sånt skjer så ofte. At han enten glemmer avtaler eller ikke klarer å holde tiden. Så da fikk han jo en liten utblåsning av meg. Å da dukker også hele «klesvask konflikten opp». Han er nemlig sur fordi jeg klaget for 2 måneder siden på at han legger enorme mengder klesvask til vask på en og samme gang. Noe som er så unødvendig da vi bor 4 mennesket i huset og klesvask i seg selv er vanskelig å holdes vedlike. Grunnen til at jeg sier enorme mengder er når man samlet en masse møkkete tøy og legger brått 4 bukser, 4 ullgensere , treningstøy etc inn på en gang. Han kommer jo med mer klær enn skittentøyskurven rommer. Ikke skjønner jeg egentlig hvor han har alle disse klærne til vanlig heller. Så da ropte jeg litt da… Eller først prøvde å ta det opp rolig at man sier unnskyld hvis man ikke holder avtaler. Men blir møtt med en mann som ikke sier noen ting å bare stirrer ut i rommet for så å gå å se på tv. Så da blir jeg mer irritert fordi jeg blir ignorert. Også går jeg på badet å blir møtt av ett nyoppstått tårn av klesvask på en dag jeg er allerede sur på han. Å tar dette opp med stor kraft. Føler meg rett og slett ubrukelig da det kommer til å håndtere mine egne følelser. Burde holdt meg fattet og rolig. Men jaggu rant det over i dag… Usj. Noen andre som opplever sånt? Anonymkode: 702c1...8d2 Hvem av dere er den som ikke vil ha sex? Anonymkode: 11b7b...60c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 39 minutter siden, Kålrota said: Et voksent medlem av husstanden «legger klær til vask»? Hvorfor vasker han ikke han også? Det er jo bare å legge til vask og ta annenhver gang! Anonymkode: bcc6a...0a8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvem av dere er den som ikke vil ha sex? Anonymkode: 11b7b...60c Leste du ikke innlegget? Hun var klar, han var ikke. Anonymkode: 093f1...f55
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Hvorfor gikk det ut over jobben din? Var denne avtalen deres nødvendig for at du skulle rekke jobb? Var du avhengig av at han kom hjem slik at du kom deg på jobb, eller kunne du bare gitt like mye faen i avtalen deres å dratt på jobb? Angående klesvask så ser jeg ikke problemet. Eksen min gjorde det noen få ganger, hvor jeg sa at det ikke var akseptabelt at han kom med store hauger klær, spesielt usortert. Det snudde til at han i en kort periode var irritert på meg, siden han ikke hadde rene klær. Han syntes også det var irriterende at jeg bare kastet alle sokkene hans i en kurv. Så innså han at hvis han ville ha rene klær, så fikk han bidra like mye til både sortering, vasking og bretting av klesvask. Jeg gjorde litt samme på kjøkkenet, jeg lagde som oftest middag, både fordi jeg trivdes bedre på kjøkken og var flinkere på matlaging. Så ba jeg han ta oppvasken etter middag. Han gjorde ikke det, og dagen etter lurte han på hva som ble til middag, Jeg sa at jeg allerede hadde spist brødskiver, for jeg ikke giddet lage middag på ett rotete kjøkken. Tok ikke så lang tid før han skjønte at han måtte bidra til oppvask/rydding om han ville ha mat servert. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Leste du ikke innlegget? Hun var klar, han var ikke. Anonymkode: 093f1...f55 Hva i innlegget er det du tolker til at hun var klar for sex? Anonymkode: 583c8...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 Jrg har full forståelse for din frustrasjon og sinne. Absolutt. However..... Du blir nødt til å ta et steg tilbake og vurdere situasjonen objektivt. Har du rett til å bli skuffet og sint? 100%! Vil det føre til en bedring av situasjonen ved å håndtere det slik? Definitivt ikke. Jeg vil dog påpeke at det mest rettferdige ville vært av mannen å finne løsninger og å justere oppførsel for å bedre situasjonen. Dessverre lever vi i en verden som ikke er rettferdig. Så du får vurdere om du vil ha rett, eller om du ønsker et fredeligere liv. Mitt forslag er nokså likt som ...abc1e over her. Slutt å kontrollere han, slutt å oppføre deg som moren han, la han ta ansvar selv og la han føle på konsekvensene selv. Jeg kan garantere at dette vil fungere aller best dersom du unngår passiv aggressiv tone når du gir beskjedene, vær høflig og hyggelig og søt og snill. Si det med en naturlig mine. Jeg anbefaler også at du sier til han i en rolig samtale at du ikke liker dynamikken mellom dere noe mer enn han sikkert gjør, og at du må prøve ut nye løsninger for å se en ny dynamikk. Si at du er glad i han og at du håper at han er åpen for å utvikle seg han også, for å finne bedre løsninger for alle. Anonymkode: 07250...5d4 2
Carrot Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 Løs det hele ved å si at heretter vasker han sittt eget tøy og du gjør ingen avtaler med han fremover.. Det er ikke noe å krangle om, enten er han en ansvarlig voksen eller så er han ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ble sint i dag. Angrer. Men samtidig ikke helt heller. Mannen min frustrerer meg sånn. Så i dag ble jeg grunnleggende sint fordi vi hadde en avtale før jeg skulle på jobb. Som måtte holdes til ett bestemt tidspunkt. Dette var noe han ville. Men selvfølgelig dukker han opp hjemme 40 min for sent. Dette gikk jo da selvfølgelig utover både jobben min og tiden min. Sånt skjer så ofte. At han enten glemmer avtaler eller ikke klarer å holde tiden. Så da fikk han jo en liten utblåsning av meg. Å da dukker også hele «klesvask konflikten opp». Han er nemlig sur fordi jeg klaget for 2 måneder siden på at han legger enorme mengder klesvask til vask på en og samme gang. Noe som er så unødvendig da vi bor 4 mennesket i huset og klesvask i seg selv er vanskelig å holdes vedlike. Grunnen til at jeg sier enorme mengder er når man samlet en masse møkkete tøy og legger brått 4 bukser, 4 ullgensere , treningstøy etc inn på en gang. Han kommer jo med mer klær enn skittentøyskurven rommer. Ikke skjønner jeg egentlig hvor han har alle disse klærne til vanlig heller. Så da ropte jeg litt da… Eller først prøvde å ta det opp rolig at man sier unnskyld hvis man ikke holder avtaler. Men blir møtt med en mann som ikke sier noen ting å bare stirrer ut i rommet for så å gå å se på tv. Så da blir jeg mer irritert fordi jeg blir ignorert. Også går jeg på badet å blir møtt av ett nyoppstått tårn av klesvask på en dag jeg er allerede sur på han. Å tar dette opp med stor kraft. Føler meg rett og slett ubrukelig da det kommer til å håndtere mine egne følelser. Burde holdt meg fattet og rolig. Men jaggu rant det over i dag… Usj. Noen andre som opplever sånt? Anonymkode: 702c1...8d2 Tror du må gi beskjed om hvor skapet skal stå. Punktum. Finale. Kan også anbefale terapaut for sortering av følelser. Anonymkode: 13707...df9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Eller Rtd større. Anonymkode: 11b7b...60c Rtd Anonymkode: 9246d...3c2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 Har han plass til noen smale skittentøyskurver på sin side av soverommet? Det tar sikkert ikke mer plass enn de haugene han kommer ned på vaskerommet med. Når han har nok mengde til en klesvask, så tar han ned den aktuelle kurven og setter på en vask. Setter en timer, så han kan henge opp tøyet etterpå. Der henger de til han legger de i skapet. Holder han ikke avtaler generelt, så kan han ha en vanske som gjør at han må ha påminnelser av klokke/mobil eller deg. Det kan også hende at han har null respekt for andres tid. Det er litt verre å gjøre noe med... Gå uansett på avtalen dere hadde, og si at du ikke vet hvorfor han ikke kom. Anonymkode: f3bcb...415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå