AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Hei. Jeg og pappaen til barna gikk fra hverandre i oktober i fjor, etter ni år sammen. Vi har to barn. Vi har hele tiden samarbeidet greit om barna, og vi har snakket en del sammen om det var riktig avgjørelse eller ikke. Det var riktig der og da, men vi sliter med å kalle hverandre eks og vi har fortsatt følelser for hverandre. Vi klarte ikke kommunisere, han sexta med jenter og jeg slet psykisk. Avstanden var ført mye godt for oss voksne, men ikke barna. Men nå har vi lyst å prøve igjen om vi kan få til noe på fvk for litt hjelp. Han har endret seg og jeg har det bedre (fant ut hva det var), hovedpunktene er også endret og det har veldig stor betydning for forholdet. Men nå har han vært her et par dager på besøk fordi han stod værfast. Det har gått kjempefint, inntil nå rett før han skulle dra. Han er så vanskelig å prate med om ting, feks hvordan vi skal backe hverandre i grensesetting for barna. Uansett ble vi enige, men han var så sur og avbryter og krangler når det ikke er noe å krangle om. Det skal så lite til før han blir hårsår etc.. mulig fordi jeg føler meg dritt at jeg lot den samtalen gå så innpå meg.. Og dette gjør meg helt motløs. Jeg vil virkelig ikke være alene uten en mann. Jeg vil helst være med han fordi han er pappaen til barna. Jeg føler meg veldig veldig alene fordi familien min er på en helt annen planet. Skulle jeg finne en annen mann, kommer det til å bli et helvete på jord av dramatikk og det vil bli krangel om barna. Mulig jeg er hormonell, tror jeg har udiagnostisert pmdd, men jeg ser veldig lite utveier akkurat nå.. at det er risiko for strømbrudd og Sibirkulde neste uke hjelper heller ikke alene med to barn og depresjon fra helvete. Dette er noe dritt. Hva bør jeg gjøre ?:((( jeg får bare lyst å underkaste meg mannen for å slippe å være alene, men den ekle samtalen vi hadde i dag gjorde at jeg begynner å føle litt annerledes om valgene vi vurderer å gjøre... Anonymkode: 716ac...dad
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Virker som du bare er redd for å være alene og vil ha "noen" der, men egentlig ikke han. I det hele tatt. Hadde stolt på den magefølelsen. Du sier denne samtalen bunnet ut i uenigheter om barneoppdragelse, noe det blir mye mer av om dere skal oppdra barna sammen daglig. Anonymkode: 7ec81...5a3 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virker som du bare er redd for å være alene og vil ha "noen" der, men egentlig ikke han. I det hele tatt. Hadde stolt på den magefølelsen. Du sier denne samtalen bunnet ut i uenigheter om barneoppdragelse, noe det blir mye mer av om dere skal oppdra barna sammen daglig. Anonymkode: 7ec81...5a3 Vi har oppdratt begge ungene i lag før skilsmissen og det har gått greit, nå var det en litt viktig greie fordi jeg stresser med å få døgnet litt tilbake for eldste og skolen begynner torsdag .. han tar det veldig med ro der og jeg stressa. Går fint med ungene, men han har en tendens til å ta alt jeg sier med verste mening og han er sensitiv og hårsår . Han for hjelp for øyeblikket og jeg merker at det e rpå bedringens vei, men i dag skjærte det seg litt igjen 😕 men det kan hende ja. Er bare så redd for konsekvensene:( Anonymkode: 716ac...dad
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har oppdratt begge ungene i lag før skilsmissen og det har gått greit, nå var det en litt viktig greie fordi jeg stresser med å få døgnet litt tilbake for eldste og skolen begynner torsdag .. han tar det veldig med ro der og jeg stressa. Går fint med ungene, men han har en tendens til å ta alt jeg sier med verste mening og han er sensitiv og hårsår . Han for hjelp for øyeblikket og jeg merker at det e rpå bedringens vei, men i dag skjærte det seg litt igjen 😕 men det kan hende ja. Er bare så redd for konsekvensene:( Anonymkode: 716ac...dad Ikke flytt sammen isåfall. Viktig å ta noen muse steg her. Og ikke ka han manipulere deg til å la han bli mer enn du ønsker. Sett grenser på 3 kvelder i uka. I følge ytblir det ikke så kaldt her lengre iallefall Anonymkode: 8139c...e33
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke flytt sammen isåfall. Viktig å ta noen muse steg her. Og ikke ka han manipulere deg til å la han bli mer enn du ønsker. Sett grenser på 3 kvelder i uka. I følge ytblir det ikke så kaldt her lengre iallefall Anonymkode: 8139c...e33 Tror ikke det er så sunt for barna heller at han sover over, mulig det er vanskelig og forvirrende for dem fordi de vil at vi skal bo sammen, også drar han igjen. Vi har aldri sagt noe til dem om at vi vurderer det og vi passer på å ikke klemme og sånt foran barna fordi vi er jo separert liksom.. Ingenting kommer til å skje før vi får hjelp av fvk, vil være 100 prosent sikker... Men jeg var veldig sikker inntil hvordan det var idag og det skremmer meg så Anonymkode: 716ac...dad
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Først sier du at du har det bedre, men så har du depresjon fra helvete på slutten av innlegget…? Du virker ikke helt stabil og trygg i deg selv. Kanskje du skal fokusere på det først og fremst. Anonymkode: 2e428...56a 3
katties Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Oktober i fjor er ikke så lenge - jeg tviler på at han kan ha endra seg såååå mye på den tiden. Tar du han tilbake nå så viser du også at han trenger ikke egentlig å gjøre så mye ekstra før det er bra nok for deg. Er det det du vil, eller var det en grunn til at dere gikk fra hverandre, og før dette er bedre fikset så burde man vente? Hvorfor føler du at du ikke kan vente litt til? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Først sier du at du har det bedre, men så har du depresjon fra helvete på slutten av innlegget…? Du virker ikke helt stabil og trygg i deg selv. Kanskje du skal fokusere på det først og fremst. Anonymkode: 2e428...56a Mulig du slet med å forstå det jeg skrev, men på slutten av inlegget skriver jeg at jeg har noe som minner om pmdd. Dvs at det er en periode i syklusen hvor man er skikkelig deppa. På grensen til hva som er lov å skrive om her. Det er som en bryter som slås av og på. Du har rett i at jeg ikke er helt stabil pga denne ubalansen, men jeg er klar over den og hva årsakene er fra mnd til mnd varierer. Generelt sett har jeg det bra. katties skrev (3 minutter siden): Oktober i fjor er ikke så lenge - jeg tviler på at han kan ha endra seg såååå mye på den tiden. Tar du han tilbake nå så viser du også at han trenger ikke egentlig å gjøre så mye ekstra før det er bra nok for deg. Er det det du vil, eller var det en grunn til at dere gikk fra hverandre, og før dette er bedre fikset så burde man vente? Hvorfor føler du at du ikke kan vente litt til? Jeg skriver ikke at det haster ? Men ja, det må jo bli på plass før vi blir sammen igjen.. Anonymkode: 716ac...dad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 Nei ikke gjør det. Det var en grunn til at forholdet tok slutt. Du må finne ut av ting alene. Prøv og trives i eget selskap. Jeg og eksen gikk også fra hverandre i fjor. Vi har to barn sammen og delt omsorg som fungerer bra. Vi ligger fortsatt sammen. I det skjulte selvsagt. Men det er ikke tema å bli sammen igjen. Det tror jeg ingen av oss ønsker. I allefall ikke jeg. Vi var ikke bra sammen. Jeg ønsker ikke at barna skal vokse opp med krangling og ufred. Tenk deg godt om før du tar han tilbake. Anonymkode: f3aeb...613
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ikke gjør det. Det var en grunn til at forholdet tok slutt. Du må finne ut av ting alene. Prøv og trives i eget selskap. Jeg og eksen gikk også fra hverandre i fjor. Vi har to barn sammen og delt omsorg som fungerer bra. Vi ligger fortsatt sammen. I det skjulte selvsagt. Men det er ikke tema å bli sammen igjen. Det tror jeg ingen av oss ønsker. I allefall ikke jeg. Vi var ikke bra sammen. Jeg ønsker ikke at barna skal vokse opp med krangling og ufred. Tenk deg godt om før du tar han tilbake. Anonymkode: f3aeb...613 Takk for rådet ❤️ Vi har veldig mange gode minner og vi hadde det veldig bra i hverdagen som familie.. men jeg klarte ikke sex så ofte fordi jeg hadde det vanskelig, så derfor søkte han selskap på nett istede og skjulte seg for meg ved å sove på gjesterommet istede... og han har det ikke bra om han ikke får nærhet (hva som helst av fysisk nærhet, må ikke være samleie).. mange kjipe sirkler der, men vi må snakke sammen ordentlig med noen tror jeg.. vil ikke ta noen sjanser.. Anonymkode: 716ac...dad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 Gi deg selv og dere bedre tid. Ikke fort deg nå. Anonymkode: 7ea60...2e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå