Gå til innhold

Orker ikke bo med sambo mer, får ikke han ut..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor med sambo og 2 barn. Vi har slitt lenge og gått i terapi. Jeg elsker han ikke lengre og han er ofte ufin mot meg og respektløs. Nå har jeg sagt ofte jeg vil være alene, men han nekter å flytte. Dessuten er han ikke fra Norge og har ingen familie her, og er veldig avhengig av meg. Jeg har heller ikke noe særlig familie eller venner, så jeg kan ikke akkurat pakke tingene med ungene og dra. 

Jeg er så lei og vil han skal dra men vet ikke hvordan. Han klarer seg knappt selv. . 

Anonymkode: e7626...983

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eier dere hus sammen? Hvem sitt navn står huset i?

Anonymkode: a6d2b...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eier dere hus sammen? Hvem sitt navn står huset i?

Anonymkode: a6d2b...438

Leier. Mitt navn 

• Nyttig 1
Skrevet

Leier eller eier dere i lag må dere jo finne en felles løsning.

Om du leier eller eier alene så er det jo bare å få ham kastet ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, PhilosopherSe7en said:

Leier eller eier dere i lag må dere jo finne en felles løsning.

Om du leier eller eier alene så er det jo bare å få ham kastet ut

Hvordan gjør jeg det

AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt i klartekst at du vil at han skal flytte ut, eller bare sagt at du vil være alene?

Jeg ville funnet meg en ny leilighet, og fortalt eksen at du flytter den og den datoen, og at han må være ute/funnet seg ny bolig innen den dagen, om han ikke vil fortsette å bli boende der. Da må det evt avklares med huseier. Jeg vet ikke om jeg hadde orket å styre med å prøve å snakke han ut, styre med å få han kastet ut osv.

Anonymkode: 1d71e...084

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan gjør jeg det

Det er ikke helt enkelt dessverre.

Som oftest bruker en jo sunn fornuft med samlivsbrudd og ene parten flytter frivillig, om ikke er det jo tre måneders oppsigelse som gjelder 

Men du må begynne med å si du vil han skal flytte, helst skriftlig. Behold kopi, logfør datoer osv.

Jeg ville fått fri rettshjelp om jeg var deg, har du ikke krav på det så sjekk om forsikringen din dekker noe slikt, eller ta kontakt med nærmeste sted de studerer juss. Da får du den hjelpen du trenger steg for steg.

Endret av PhilosopherSe7en
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få kontrakten over på samboer.

Anonymkode: 2a1bb...a80

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er faren til ungene dine må du først og fremst få kontroll på barnas pass og id kort. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, PhilosopherSe7en said:

Det er ikke helt enkelt dessverre.

Som oftest bruker en jo sunn fornuft med samlivsbrudd og ene parten flytter frivillig, om ikke er det jo tre måneders oppsigelse som gjelder 

Men du må begynne med å si du vil han skal flytte, helst skriftlig. Behold kopi, logfør datoer osv.

Jeg ville fått fri rettshjelp om jeg var deg, har du ikke krav på det så sjekk om forsikringen din dekker noe slikt, eller ta kontakt med nærmeste sted de studerer juss. Da får du den hjelpen du trenger steg for steg.

Takk .  

Idag har vært et helvete, gir meg masse husarbeid og føler som prøver straffe meg for jeg ikke vil være med han mer. Får bare holde ut og gjøre ting behagelig for alle her imens. 

• Hjerte 2
Skrevet

Er han far til barna så skjønner jeg at det er vanskelig. Dere må gjerne ha en god relasjon etterpå så det å begynne med advokater og styr tenker jeg kan bli både dyrt og vanskelig i ettertid. Sliter med litt det samme hvor jeg og partner har barn sammen. Det er slutt og har i praksis vært det i mange år. Avklart at jeg skal overta huset men partner flytter jo ikke, selv om det var partner som ikke ville mer. Vil ikke presse for hardt heller, for barna skal jo helst ha en bra  sekundærbolig. Hvordan kaste ut på en pen måte?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje si opp husleieavtalen skriftlig og sende rekommandert/ med bud til huseier og sambo. Og be huseier skifte lås. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Bumoa said:

Er han far til barna så skjønner jeg at det er vanskelig. Dere må gjerne ha en god relasjon etterpå så det å begynne med advokater og styr tenker jeg kan bli både dyrt og vanskelig i ettertid. Sliter med litt det samme hvor jeg og partner har barn sammen. Det er slutt og har i praksis vært det i mange år. Avklart at jeg skal overta huset men partner flytter jo ikke, selv om det var partner som ikke ville mer. Vil ikke presse for hardt heller, for barna skal jo helst ha en bra  sekundærbolig. Hvordan kaste ut på en pen måte?

Det er det jeg tenker og. Vil ikke barna skal oppleve noe ubehagelig eller drama... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er far til barna må du få kontroll på passene så han ikke tar de med ut av landet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket forhold har du til Sambo?

Er det en kjæreste? Venn? Leieboer? Fiktiv karakter fra pre-PC-barnebok?

Anonymkode: c8c3b...d3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si opp leiligheten, kontrakten står jo på deg. Finn nytt sted og flytt inn uten han. 

Anonymkode: 74baf...6d0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske menn er best

Anonymkode: 4dbca...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Leier. Mitt navn 

Men da er jo saken grei! Du sier opp leiligheten, finner en ny og flytter! Uten han. 

Anonymkode: 4bf74...172

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Si opp leiligheten, kontrakten står jo på deg. Finn nytt sted og flytt inn uten han. 

Anonymkode: 74baf...6d0

Dette.

Det vil uansett være deilig med en ny start og nytt hjem. 

Anonymkode: 7f278...35e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da er jo saken grei! Du sier opp leiligheten, finner en ny og flytter! Uten han. 

Anonymkode: 4bf74...172

Dette hadde jeg gjort!

Anonymkode: 3938b...1dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...