AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har datet en mann i 7 mnd, og vi har vært sammen/kjærester i 3 av dem. Han har et barn som han nå planlegger sommerferie med. Han har tre uker ferie, men planlegger å være på ferie to av dem, mest sannsynlig drar de 2-3 dager inn i ferien, og kommer hjem 2-3 dager før han skal på jobb igjen. Jeg sa at det hadde vært veldig kjekt om vi to også kunne ta en liten ferie sammen en eller annen gang i løpet av 2024, om det så bare var en langhelg et sted, og da svarte han litt nølende og sa at vi fikk se om vi fant tid til det. Altså? Jeg ble kjempeskuffa over manglende engasjement. Er det virkelig vanlig å bruke hele ferien sin på barnet, når man er i et forhold i tillegg? Og dessuten ikke vise mer engasjement for å dra på tur sammen med meg, selv om det evt må bli en langhelg utenom ferien hans? Syns dette ble stusselig😔 Anonymkode: 20bee...ea2 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Han er nok ikke veldig forelsket. Anonymkode: 9d413...f9b 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er nok ikke veldig forelsket. Anonymkode: 9d413...f9b 😢 Anonymkode: 20bee...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Mor og far har nok 3 uker hver med barnet, og da er det ikke rom for kjærestetur i de ukene. Dere har nettopp blitt kjærester. Det blir nok en langhelg på dere om forholdet blir langvarig. Gjerne vanskelig å få fri fra jobb. Kanskje han ikke har feriedager til overs? Barnet kommer først. Anonymkode: e2a42...c75 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mor og far har nok 3 uker hver med barnet, og da er det ikke rom for kjærestetur i de ukene. Dere har nettopp blitt kjærester. Det blir nok en langhelg på dere om forholdet blir langvarig. Gjerne vanskelig å få fri fra jobb. Kanskje han ikke har feriedager til overs? Barnet kommer først. Anonymkode: e2a42...c75 Ja selvsagt kommer barnet først. Jeg syns bare det var en litt vel lunken respons på spørsmålet mitt. Vi har kjent hverandre i mange år, liker hverandre veldig godt, og hadde ikke gått inn i noe forhold med hverandre dersom vi ikke var seriøse, i frykt for å ødelegge vennskapet og alt det fører med seg av felles venner og interesse. Derfor syns jeg det er veldig leit om personen over her har rett i at han ikke er så forelsket😔 Det er noe med å føle at man tas med i ligningen. Anonymkode: 20bee...ea2 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Som det står over, han prioriterer nok å være med kun barnet i sine barneuker. Og i praksis betyr det at hele sommerferien hans går med til barnet. Langhelger trengs ikke planlegges like grundig som en sommerferie. Men er kanskje avhengig av om han får fri. Det kommer jo an på hvordan jobben hans er. Kanskje planlegge ei "korthelg" sammen i første omgang? Anonymkode: e4eb4...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som det står over, han prioriterer nok å være med kun barnet i sine barneuker. Og i praksis betyr det at hele sommerferien hans går med til barnet. Langhelger trengs ikke planlegges like grundig som en sommerferie. Men er kanskje avhengig av om han får fri. Det kommer jo an på hvordan jobben hans er. Kanskje planlegge ei "korthelg" sammen i første omgang? Anonymkode: e4eb4...7cd Ja det var jo faktisk en helgetur jeg foreslo da. Og ikke at vi skulle spikre noe, men begynne å snakke om det og drømme litt sammen. Og det var da han svarte et litt lunkent «kanskje», og sa vi fikk se om vi fant tid til det. Anonymkode: 20bee...ea2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det var jo faktisk en helgetur jeg foreslo da. Og ikke at vi skulle spikre noe, men begynne å snakke om det og drømme litt sammen. Og det var da han svarte et litt lunkent «kanskje», og sa vi fikk se om vi fant tid til det. Anonymkode: 20bee...ea2 Men vet du om han har tid da? Og penger? Jeg er selv ikke så interessert i "drømming" om ferier. Jeg får ingenting ut av det. Jeg må faktisk planlegge det, konkret og realistisk: at det er tid, penger og ork til en slik tur. Eller at den andre kommer med ei ferdig "pakke" med ting vi kan gjøre som jeg tar stilling til. Anonymkode: e4eb4...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 Jeg er enig med alle svarene, men det er ikke poenget her. Det er mangelen på engasjement dedikasjon, det å tenke langsiktig og vise at du er med i hans fremtidsplaner ved å drømme litt sammen. Å si hva man ønsker å gjøre er ikke det samme som å si at noe er skrevet i stein og man er forpliktet til å gjøre akkurat det. Men det viser intensjon og et ønske om å holde sammen, og at man har det så bra sammen at man gleder seg til alt man skal gjøre sammen. Han her fyren er ikke sikker på forholdet eller sine følelser, og vet rett og slett ikke enda om han vil på ferie med deg. Selvfølgelig gjør slikt vondt. Og det er skuffende. Anonymkode: c4e3b...caf 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Barnet kommer først. Jeg vil anta at den lunkne responsen har en eller flere av følgende årsaker: 1. Han vil ikke få opp forhåpningene dine i tilfelle det ikke blir tid/mulighet. 2. Han er ikke like forelsket som deg, og ser ikke for seg at forholdet varer ut 2024. 3. Han forstår ikke at lunken respons er sårende. Du får rett og slett spørre han hva den lunkne responsen bunner i. Kan godt hende han har kjempelyst, men vil ikke at du skal bli skuffa. Det kan også hende han rett og slett ikke har lyst til å tilbringe tid med deg. Anonymkode: fe264...170 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mangelen på engasjement dedikasjon, det å tenke langsiktig og vise at du er med i hans fremtidsplaner ved å drømme litt sammen. Å si hva man ønsker å gjøre er ikke det samme som å si at noe er skrevet i stein og man er forpliktet til å gjøre akkurat det. Men det viser intensjon og et ønske om å holde sammen, og at man har det så bra sammen at man gleder seg til alt man skal gjøre sammen. Akkurat, det er nettopp dette jeg føler på. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han her fyren er ikke sikker på forholdet eller sine følelser, og vet rett og slett ikke enda om han vil på ferie med deg. Det rare isåfall er at han stadig vekk sier hvor mye han har satt pris på tiden vi har hatt sammen, og hvor mye han gleder seg til alt det kjekke vi skal gjøre sammen det neste året. Så helt uinteressert kan han vel ikke være.. Anonymkode: 20bee...ea2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 Er det annet du reagerer på mht til fravær av engasjement? Jeg tenker at hadde han vært hodestups forelsket hadde han ikke nølt, bare sagt ja, vi finner på noe! På den andre siden kan det være at han bare er nøktern, at han tenker langsiktig med dere og at det ikke haster å få på plass en weekendferie til sommeren nå Anonymkode: 1b8c1...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er det annet du reagerer på mht til fravær av engasjement? Jeg tenker at hadde han vært hodestups forelsket hadde han ikke nølt, bare sagt ja, vi finner på noe! På den andre siden kan det være at han bare er nøktern, at han tenker langsiktig med dere og at det ikke haster å få på plass en weekendferie til sommeren nå Anonymkode: 1b8c1...5f8 ...og det viktigste er å si til han hvordan du føler Anonymkode: 1b8c1...5f8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnet kommer først. Jeg vil anta at den lunkne responsen har en eller flere av følgende årsaker: 1. Han vil ikke få opp forhåpningene dine i tilfelle det ikke blir tid/mulighet. 2. Han er ikke like forelsket som deg, og ser ikke for seg at forholdet varer ut 2024. 3. Han forstår ikke at lunken respons er sårende. Du får rett og slett spørre han hva den lunkne responsen bunner i. Kan godt hende han har kjempelyst, men vil ikke at du skal bli skuffa. Det kan også hende han rett og slett ikke har lyst til å tilbringe tid med deg. Anonymkode: fe264...170 Ja det er nok flere potensielle årsaker til det lunkne svaret. Jeg holder en knapp på punkt nr 3. Veldig rart om punkt nr 2 stemmer, for som jeg skrev lenger opp her, så sier han at er så glad for at vi har funnet sammen, takknemlig for det vi hittil har hatt, og at han gleder seg til tiden fremover og alt det kjekke vi skal gjøre sammen. Mulig vi er så ulike på kommunikasjonsmåte at vi ikke connecter helt enda.. Men sånne lunkne svar gjør meg usikker ja. Anonymkode: 20bee...ea2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har datet en mann i 7 mnd, og vi har vært sammen/kjærester i 3 av dem. Han har et barn som han nå planlegger sommerferie med. Han har tre uker ferie, men planlegger å være på ferie to av dem, mest sannsynlig drar de 2-3 dager inn i ferien, og kommer hjem 2-3 dager før han skal på jobb igjen. Jeg sa at det hadde vært veldig kjekt om vi to også kunne ta en liten ferie sammen en eller annen gang i løpet av 2024, om det så bare var en langhelg et sted, og da svarte han litt nølende og sa at vi fikk se om vi fant tid til det. Altså? Jeg ble kjempeskuffa over manglende engasjement. Er det virkelig vanlig å bruke hele ferien sin på barnet, når man er i et forhold i tillegg? Og dessuten ikke vise mer engasjement for å dra på tur sammen med meg, selv om det evt må bli en langhelg utenom ferien hans? Syns dette ble stusselig😔 Anonymkode: 20bee...ea2 Gratulerer! Du har funnet en mann som setter barnet først. Det skal du være glad for. Det er akkurat en sånn fyr du vil ha som pappa til dine barn Anonymkode: c4d4c...c8e 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det annet du reagerer på mht til fravær av engasjement? Jeg tenker at hadde han vært hodestups forelsket hadde han ikke nølt, bare sagt ja, vi finner på noe! På den andre siden kan det være at han bare er nøktern, at han tenker langsiktig med dere og at det ikke haster å få på plass en weekendferie til sommeren nå Anonymkode: 1b8c1...5f8 Han er generelt litt nøktern ja, forsiktig og rasjonell, mens jeg er lidenskapelig, viser mer følelser og større reaksjoner. Det gjelder egentlig alt vi snakker om. Så kanskje det «bare» er det. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ...og det viktigste er å si til han hvordan du føler Anonymkode: 1b8c1...5f8 Ja selvsagt, jeg øver mye på det. Syns ikke det alltid er så lett da, å finne de rette ordene. Anonymkode: 20bee...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #17 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er nok flere potensielle årsaker til det lunkne svaret. Jeg holder en knapp på punkt nr 3. Veldig rart om punkt nr 2 stemmer, for som jeg skrev lenger opp her, så sier han at er så glad for at vi har funnet sammen, takknemlig for det vi hittil har hatt, og at han gleder seg til tiden fremover og alt det kjekke vi skal gjøre sammen. Mulig vi er så ulike på kommunikasjonsmåte at vi ikke connecter helt enda.. Men sånne lunkne svar gjør meg usikker ja. Anonymkode: 20bee...ea2 Skjønner! Min mann kan være lik. Han viser at han elsker meg hver dag med gaver, date nights, overraskelser og lignende. Men han kan også framstå som lunken når jeg nevner enkelte ting. Det endte med at jeg forklarte han hvor sårende mangelen på engasjement er, og hva det gjorde med meg. Han var ærlig på at det sto ikke på engasjementet i det hele tatt, men han var bare redd for å "slå noe i stein" i tilfelle det ikke ble noe av. Vi ble enige om at engasjement på ingen måte betydde at planen var slått i stein. Og vipps, så var det problemet løst Snakk med han! Anonymkode: fe264...170 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer! Du har funnet en mann som setter barnet først. Det skal du være glad for. Det er akkurat en sånn fyr du vil ha som pappa til dine barn Anonymkode: c4d4c...c8e Ja som du kanskje leste lenger opp, så er det supert at barnet settes først, sånn må det selvsagt være. Jeg spurte bare om vi kanskje kunne dra på en tur sammen i løpet av året, ikke i hans ferietid med barnet. Anonymkode: 20bee...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #19 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner! Min mann kan være lik. Han viser at han elsker meg hver dag med gaver, date nights, overraskelser og lignende. Men han kan også framstå som lunken når jeg nevner enkelte ting. Det endte med at jeg forklarte han hvor sårende mangelen på engasjement er, og hva det gjorde med meg. Han var ærlig på at det sto ikke på engasjementet i det hele tatt, men han var bare redd for å "slå noe i stein" i tilfelle det ikke ble noe av. Vi ble enige om at engasjement på ingen måte betydde at planen var slått i stein. Og vipps, så var det problemet løst Snakk med han! Anonymkode: fe264...170 Takk for supert svar, akkurat noe sånt jeg håpte på; erfaringer fra andre som kan hjelpe😊 Ja jeg skal snakke med han, for det er flere ting i samme «gate» jeg føler på, nøktern respons nesten uansett hva jeg sier om stort og smått. Så kanskje det er her det ligger, ulikheter i kommunikasjonsmåte. Jeg skal finne en måte å snakke med han på😊 Anonymkode: 20bee...ea2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #20 Skrevet 1. januar 2024 Med tre stakkarslige uker skjønner jeg at barnet prioriteres! Det å planlegge ferier er en så slitsom jobb at jeg skjønner kjempegodt at han ikke jublet over nok en ting som skal koordineres med jobb, samvær og andre ting. I januar! Anonymkode: 074e0...788 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå