Gå til innhold

Samboer og barn med en som sliter psykisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han går til timer hos dps, gjort ett halvt år. Mitt håp er at han skal bli frisk. Skjønner at ting tar tid, men lurer litt på hvordan ting utartet seg med eventuelle diagnoser. Hvor lang tid kan sånne ting ta? Er det psykolog som setter diagnose eller blir man eventuelt henvendt andre steder?

Anonymkode: 8bf62...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han går til timer hos dps, gjort ett halvt år. Mitt håp er at han skal bli frisk. Skjønner at ting tar tid, men lurer litt på hvordan ting utartet seg med eventuelle diagnoser. Hvor lang tid kan sånne ting ta? Er det psykolog som setter diagnose eller blir man eventuelt henvendt andre steder?

Han bør vel ha diagnosen sin til nå, kanskje han bare ikke forteller deg om den. Har du vært med på en time der for å få litt forklaringer fra hans psykolog eller er det null åpenhet fra hans kant?

Anonymkode: 47831...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått noe spørsmål om jeg vil være med dit. Skulle gjerne gjort det. Han vil ikke forklare mye, så jeg vet veldig lite om dette dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Så det er vanlig å få diagnose så raskt? Kan det ta lengre tid? Noen får vel ikke diagnose? Jeg er veldig usikker på om han forteller alt som det er. Jeg mener selv han må ha noe, fordi han sliter masse og reagerer veldig sterkt og unormalt på ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Sier han ikke hva han blir utredet for? 

Anonymkode: eb74e...f35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier han ikke hva han blir utredet for? 

Anonymkode: eb74e...f35

Han sier bare at han går til psykolog. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta kort tid eller lang tid. Hvor lang tid det tar å bli frisk - fra noen måneder til aldri. 

Anonymkode: dbd83...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet er ikke liv laga. Ikke fordi han er psykisk syk, men fordi dere ikke kommuniserer. Det er jo komplett umulig å dele livet sitt med noen som ikke vil si hva de sliter med, og hvordan de kan bli bedre. 

Anonymkode: 3309d...638

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det er vanlig å få diagnose så raskt? Kan det ta lengre tid? Noen får vel ikke diagnose? Jeg er veldig usikker på om han forteller alt som det er. Jeg mener selv han må ha noe, fordi han sliter masse og reagerer veldig sterkt og unormalt på ting. 

Min samboer begynte hos psykolog i juni og har fått to diagnoser til nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med samboer til psykolog første gang i juli. Jeg vet at jeg når som helst kan ha alenetime der om jeg trenger mer forståelse om hans diagnoser. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Forholdet er ikke liv laga. Ikke fordi han er psykisk syk, men fordi dere ikke kommuniserer. Det er jo komplett umulig å dele livet sitt med noen som ikke vil si hva de sliter med, og hvordan de kan bli bedre. 

Anonymkode: 3309d...638

Jeg er uenig. Det kan føles overveldende og det kan være skam involvert. Trenger ikke si noe om deres relasjon eller forhold, eller fremtid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg var med samboer til psykolog første gang i juli. Jeg vet at jeg når som helst kan ha alenetime der om jeg trenger mer forståelse om hans diagnoser. 

Men det er på generelt grunnlag om diagnoser eller fordi han har gitt deg innsyn? Man får ikke utlevert informasjon om andres helseopplysninger stort sett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det er på generelt grunnlag om diagnoser eller fordi han har gitt deg innsyn? Man får ikke utlevert informasjon om andres helseopplysninger stort sett. 

Ja, full åpenhet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde han fått diagnose da du var med han til psykolog?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min samboer begynte hos psykolog i juni og har fått to diagnoser til nå. 

Ok, takker for svar

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde han fått diagnose da du var med han til psykolog?

Nei, de kom 3 år inn i forholdet. Etter 1 år sammen forsto jeg at det var noe. Det tok litt tid før han var klar for psykolog. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått til psykiater ett år nå. Ingen soleklare diagnoser. Prøvd ulike medisiner uten at jeg har merket forskjell på noe. Kjenner det er godt å ha ei å gå til fast i livet oppturer og lange nedturer. Feks nå når vi har problemer i ekteskapet.

Anonymkode: 0f9af...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...