Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 14 har vært skeptisk til kjæresten min. Det vil si, han synes kjæresten er ok, men er ikke tilhenger av at han overnatter og er mest komfortabel med at vi var mye tid sammen, bare jeg og han. Dette har jeg respektert. Jeg har en liten datter, for henne spiller det ingen rolle om kjæresten er her, hun synes alt er koselig. Kjæresten min har taklet relativt greit at sønnen min avviser ham en del. I blant har han blitt litt lei seg, men stort sett har han vært konstruktiv og med på at dette bare får ta tid. Jeg for min del er mest opptatt av barna, selvsagt. Jeg har dem halve tiden, vi kan ha kjærestetid i den uka barna er hos far. Dessuten er det så travelt her i barneukene at jeg ikke tror en framtid med kjæresten her mye er noe å trakte etter. Jeg har knapt egentid i det hele tatt, og ingen tid til å prioritere kjæreste da.

Uansett, kjæresten skulle overnatte på nyttårsaften. Dette synes sønnen min var greit. Så kommer kjæresten i går, temmelig forkjøla. Hangler seg gjennom kvelden, Og dag har han ligget på soverommet hele dagen og sier han blir en natt til. Sønnen min tar det som et avtalebrudd, kjæresten mener han ikke bør gå ut, til tross for at han bor en liten t-banetur unna. Jeg har aldri vært slik når jeg er forkjøla. Og nå er sønn skuffet, pg jeg vet at morgenkvisten i morgen blir et styr. Sønnen min er supertrøtt og i dårlig humør om morgenene, og har gruet seg i et par dager allerede til å begynne på skolen igjen.

Jeg sov på sofaen i natt fordi jeg ikke vil bli forkjøla selv, og nå blir det ny ukomfortabel natt på sofaen.

Er det jeg som er ufølsom som mener kjæresten burde dra hjem til seg selv? 

Anonymkode: d6bd5...aa6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor syk han er..men synes det er dårlig gjort av sønnen din å ikke la han bli der til han føler seg bra nok til å dra hjem. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo an på hvor syk han er..men synes det er dårlig gjort av sønnen din å ikke la han bli der til han føler seg bra nok til å dra hjem. 

Det bestemmer jo ikke sønnen min, og kjæresten er nå her, ingen kaster ham ut jeg skulle bare ønske at han ville se at det ikke er den beste løsningen - for meg også.

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjæresten din ønsker å bedre forholdet til sønnen din, så kunne han vel ikke valgt en dårligere taktikk! Så ja, jeg synes dere voksne tar dårlige valg her. Snikinnflytting

Anonymkode: c4c6e...bc0

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det bestemmer jo ikke sønnen min, og kjæresten er nå her, ingen kaster ham ut jeg skulle bare ønske at han ville se at det ikke er den beste løsningen - for meg også.

Så du vil ha din kjæreste skal komme seg ut av huset...syk..sette seg på eventuelt tog/ trikk syk...for at din sønn mener at det skulle bare være 1 natt?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis kjæresten din ønsker å bedre forholdet til sønnen din, så kunne han vel ikke valgt en dårligere taktikk! Så ja, jeg synes dere voksne tar dårlige valg her. Snikinnflytting

Det er ikke aktuelt for meg at han flytter inn. Men konsekvensen nå kan jo bli at sønnen min, som nå har vært på gli, ikke synes det er hyggelig at han kommer på besøk.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke aktuelt for meg at han flytter inn. Men konsekvensen nå kan jo bli at sønnen min, som nå har vært på gli, ikke synes det er hyggelig at han kommer på besøk.

Skjønar jo absolutt sonen din her. 

Anonymkode: 1e690...218

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, han kunne vel tatt en taxi hjem, da.

Anonymkode: 4aade...647

• Liker 31
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Så du vil ha din kjæreste skal komme seg ut av huset...syk..sette seg på eventuelt tog/ trikk syk...for at din sønn mener at det skulle bare være 1 natt?

Han er forkjølet, har ikke feber. Så ja. Jeg ville foretrekke å få en ordentlig natts søvn og en bra start på skoleuka.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er direkte frekt å kaste ut noen som er syk og det tenker jeg er en fint ting å lære sønnen din også TS. Å be noen som er syk om å gå på dør er ikke greit, men valider at du skjønner det kjennes om et avtalebrudd. Noen ganger skjer bare uventede ting.

Anonymkode: 63990...ee8

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er vel ikke så rart at sønnen din blir skeptisk til lovnader fremover. En natt blir fort 2 eller 3

Å være på besøk mens man er smittsom, det synes jeg er rimelig egoistisk i utgangspunktet. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din bestemmer ikke.

Anonymkode: 158bf...1fb

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sønnen din er vanskelig når han ikke unner deg en kjæreste, en voksen å dele livet litt med. 
snart har sønnen din kjæreste og prøv da å be han sitte kun hjemme med deg… siden han ikke unner deg ett normalt liv. Har du snakket med han om dette? 

Samtidig kommer dette ann på hvordan kjæresten din er mot sønnen din samt om du har hatt mange kjærester opp gjennom som han har knyttet seg til som blir borte igjen. Da kan det hende han ikke orker å bli kjent med enda en ny kjæreste. 
Så litt bakgrunnsinfo er relevant her.

Summen av alt så JA kjæresten din burde dra hjem til seg selv om han er syk å ikke ta beslag på ditt soverom. 

Anonymkode: 24acf...0f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han burde holdt seg hjemme om han var syk. I dag kunne han tatt en Bolt. 

Skrevet

Han er forkjølet, ikke syk med influensa hvor man ikke klarer å røre seg annet enn mellom seng og toalett. Da holder man seg til gitte avtaler når det er snakk om en liten t-banetur hjem. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes sønnen din er vanskelig når han ikke unner deg en kjæreste, en voksen å dele livet litt med. 
snart har sønnen din kjæreste og prøv da å be han sitte kun hjemme med deg… siden han ikke unner deg ett normalt liv. Har du snakket med han om dette? 

Samtidig kommer dette ann på hvordan kjæresten din er mot sønnen din samt om du har hatt mange kjærester opp gjennom som han har knyttet seg til som blir borte igjen. Da kan det hende han ikke orker å bli kjent med enda en ny kjæreste. 
Så litt bakgrunnsinfo er relevant her.

Summen av alt så JA kjæresten din burde dra hjem til seg selv om han er syk å ikke ta beslag på ditt soverom. 

Anonymkode: 24acf...0f0

Jeg har snakket med ham mye om dette. Sønnen min synes det er ok at vi er kjærester, men er ikke spesielt interessert i å ha en egen relasjon til kjæresten. Jeg tror noe bunner i at faren hans har baksnakket meg og kjæresten.

Dette er den første kjæresten jeg har hatt etter bruddet, så han har ikke opplevd mye ustabilitet sånn sett. Men gutten er en sårbar type som tok bruddet tungt, og som synes tenåringstilværelsen og ungdomsskolen er vanskelig. Han har nok med sitt.

• Hjerte 3
Skrevet

Kan ikke du kjøre han hjem eller ta en taxi. Sønnen blir ikke mindre skeptisk til kjæresten din siden lovnaden om å reise blir brutt. 

Er kjæresten din syk burde han reise hjem for å ikke smitte deg og barna. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er såpass stor at han burde skjønne at uforutsette ting skjer og planer og avtaler forandres.

Anonymkode: a6a62...90e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

han burde ikke kommet syk.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så kommer kjæresten i går, temmelig forkjøla. Hangler seg gjennom kvelden, Og dag har han ligget på soverommet hele dagen og sier han blir en natt til. Sønnen min tar det som et avtalebrudd, kjæresten mener han ikke bør gå ut, til tross for at han bor en liten t-banetur unna.

Hvem er han som kan si ‘jeg tar en natt til’? Hva slags myndighet mener han at han har i huset? 

Om han ikke klarer T-banen, får han ringe etter en drosje! 
Han tar seg veldig til rette her! 

Anonymkode: 79c17...eed

• Liker 15
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...