AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Jeg mistet min partner for et par måneder siden, og etter at han forsvant så oppdaget jeg hvor mye tid vi tilbrakte i hverandres selskap og at han var den jeg gjorde 90% av ting med. Vi gikk på kino, impulsive turer innom en bar, restaurant, koste oss hjemme med en god film, laget mat sammen, trente ofte sammen og var sammen når han hadde barna sine annenhver helg. Jeg er ufør og har ikke så stort nettverk, derfor ble han på en måte nettverket mitt og det var egentlig nok for meg, men merker nå hvor ensomt det har blitt. Når man er i 40-50-årene og barna klarer seg selv eller har flyttet ut, så er det vel ikke vanlig å hele tiden henge med naboer og venner hver eneste ettermiddag og kveld etter jobb eller? Jeg spurte en venninne på 50 år hva hun gjorde om ettermiddagene / kveldene etter jobb, og hun sa at hun var hjemme med mannen sin og de så tv, laget mat og gikk tur med hunden. Et par kvelder i måneden var mannen hennes på diverse møter, og et par ganger i måneden var de sosiale med hans familie/ en kollega eller så var sønnen hennes på besøk en gang i uken og spiste middag. Anonymkode: 65ae8...385 1 5
Snabeltann Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Kondolerer ❤ Har du annen familie, venner eller kollegaer du kan be på besøk? Forferdelig trist å høre. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Massevis av nye damer. Så mange som mulig. Anonymkode: d40e9...16e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Frivillig alene. Anonymkode: 741f7...919 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Kondolerer. Strikker, ser tv, rydder, danser til høy musikk alene i stua, leser bøker, går på teater, i operaen, steller i hagen, går tur med hundene, tar bilder.... Dette er hva jeg gjør alene, etter å ha blitt singel vel og merke. Anonymkode: fe470...b5a 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Snabeltann skrev (3 minutter siden): Kondolerer ❤ Har du annen familie, venner eller kollegaer du kan be på besøk? Forferdelig trist å høre. Har sporadiske venner som jeg ser av og til, men de erstatter jo ikke en partner man ser 24 timer i døgnet. Når man er barn og tenåring henger man jo sammen med venner døgner rundt omtrent, men det er vel ikke vanlig når man er godt voksen, er det vel? Ts Anonymkode: 65ae8...385 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Kondolerer ❤️ Hadde nok tilbringt kvelden med katten min, etter barna var lagt. Har faktisk innsett siste årene at jeg har null nettverk. Anonymkode: f368c...213 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Kondolerer 😞 Kan det tenkes at en hund eller en katt kan gjøre hjemmet litt mindre ensomt? Anonymkode: 85236...51a 2
Rotemor Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sporadiske venner som jeg ser av og til, men de erstatter jo ikke en partner man ser 24 timer i døgnet. Når man er barn og tenåring henger man jo sammen med venner døgner rundt omtrent, men det er vel ikke vanlig når man er godt voksen, er det vel? Ts Anonymkode: 65ae8...385 Nei, det er ikke vanlig. Men man venner seg til å være mye alene og finner glede i det også. Men ellers kan jeg anbefale deg at du engasjerer deg i frivillighetssentralen, husfliden, brettspillklubb eller annet som passer til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sporadiske venner som jeg ser av og til, men de erstatter jo ikke en partner man ser 24 timer i døgnet. Når man er barn og tenåring henger man jo sammen med venner døgner rundt omtrent, men det er vel ikke vanlig når man er godt voksen, er det vel? Ts Anonymkode: 65ae8...385 For nokre er det vanleg, for andre ikkje. Eg vil anbefale deg å bli med i kor! Sjølv er eg på AAP, og er mykje dårleg. Men dei gongane er klarer å bli med på korøvinga, så kjenner eg ei glede i heile kroppen! OG det er berre fine folk som syng i kor. Anonymkode: 837c0...69e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Alene. Har lite overskudd etter jobb. Anonymkode: 21671...bfc
Virrevirrevapp Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 (endret) Hm, jeg er mye med andre enn min kjære så hadde vel fortsatt med det da. Kanskje fått meg en hund også? Jeg synger bla mye i kor og trener og er med venner. Jeg skal ut og reise med ei venninne blant annet. Og koser meg med katten og matlaging. Ikke hele livet handler om partneren. Altså jeg hadde blitt knust om min kjære døde. Men jeg hadde ikke kjedet meg. Endret 31. desember 2023 av Virrevirrevapp
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Jeg hadde vært med kattene våre. Jeg er som regel trøtt etter jobb, så går ikke så mye ut. Men har mange venner og familie, så ville nok vært litt mer sosial, kanskje gått mer ut. Anonymkode: 981e0...b86
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Skrevet 31. desember 2023 Jeg har ikke noe annet spesiellt nettverk. Jeg har familien. Har 2 voksne barn. Dersom jeg mistet min samboer så hadde jeg nok vært mye alene. Jeg hadde mulig vært mye på Internett for å få litt selskap i det. Ikke bra, men sånn er det. Anonymkode: 074ae...f9c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er nyskilt, så sitter da her å stirrer på TV-en. Vurderer å begynne i korps eller noe. Anonymkode: d06b0...adb 2
pingeling Skrevet 31. desember 2023 #16 Skrevet 31. desember 2023 Samme som når jeg var singel. Tilbragt mye tid alene. Siden jeg liker det. Resten av tiden med familie og venner. Liker den miksen.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Skrevet 31. desember 2023 Føler med deg ❤️ Jeg hadde vært sammen med ungene som ikke har flyttet ut, og deretter hunden. Går en sjelden gang på en konsert eller i kirka aleine. Det hadde blitt ensomt etterhvert ❤️ Anonymkode: 2ce63...b9c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Skrevet 31. desember 2023 Hunden min. Hadde gått mer på treningssenter (hvis ungene var store nok), hadde lagt mer energi ned i jobben (kan jobbe mye hjemmefra hvis jeg kjeder meg😅) og hadde vært med venner innimellom. Kanskje blitt med i et hundemiljø av noe slag. Det er sånt jeg føler jeg ikke har så mye tid til med jobb, barn og også måtte prioritere kjærestetid (noe jeg selvfølgelig liker). Anonymkode: 86b77...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå