Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Han som ghosta meg tok kontakt og sa han trodde det var neste helg. Enten er det dårlig unskyldning eller sant. Jeg vet ikke. Men tenkte at ok gidder ikke bry meg så hardt. 

Men han sendte meg bilde i går i sin fineste dress. Vært i dåp. Så kan jo ikke si annet en han så uklanderlig stilig ut😋. Så skrev nå det til han da. Kan jo være hyggelig fordi om det aldri ble noe date😂

Du får gi han en liten sjanse til, det er jo en mulighet for at han bare er et surrehode... Nok av menn som er elendige på planlegging😉Du får se om han tar initativ til å finne et annet tidspunkt.  Men det er jo gjerne ikke noe godt tegn at det blir veldig stille fra den kanten dessverre. Jeg blir så oppgitt, hvor vanskelig er det å si at man ikke er så interessert likevel? Eller har møtt en annen? Det er ytterst få menn som faktisk klarer det. Og så blir det litt sånn når man faktisk får de meldingene så tenker man "Søren, der glapp det en virkelig bra mann"😅😂 Skal ikke mer til for å stille i øvre klasse. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 2/25/2024 at 7:18 AM, anonym ss said:

Enig i alt, men.. må menn ligge for å vite om han liker noen? Hvor har du dette fra?🤔

Ja på et tidspunkt må man ha sex for å vite om det er seksuell kjemi, men sex påvirker både menns og kvinners følelser til hverandre (styrt av sexen), og det øyeblikket man ligger overdøver det jo følelsen av hvorfor man likte hverandre in the first place. 

Jeg tenker at en mann har en unik egenskap til å vite om dama som kommer inn i rommet er hans type mye raskere enn vi damer vet.

Han kan vite om hun er den rette etter f.eks fem dates uten sex. Forsvinner han før han får sex, er du ikke den rette for han. 

En god strategi kan være å date to samtidig, én for leken skyld, og én du dater seriøst. Så snart den seriøse blir eksklusiv, kan du droppe den du leker deg med. Da har du et sidehustle som distraherer deperasjonen om et forhold, og tar vekk tankene dine om hvor viktig den "ene seriøse relasjonen er", og du framstår også da som mindre desperat naturlig. Det er så viktig å ha en form for sidehustle når man dater, mann kan fort oppfatte tegnene på at at han får deg for lett, og dette kommer fram uansett om du prøver å skule det, med mindre du selv distraherer følelsene. 

Bare min tanke. En annen sidehustle kan jo være en hobby, eller at du genuint utstråler hvor mye du koser deg med livet og hvor mye du viser at du trives i singeltilværelsen. 

Hadde holdt meg langt vekk fra deg, om du lukte deg på siden samtidig som vi datet

Anonymkode: eb59d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde holdt meg langt vekk fra deg, om du lukte deg på siden samtidig som vi datet

Lekte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (3 timer siden):

Du får gi han en liten sjanse til, det er jo en mulighet for at han bare er et surrehode... Nok av menn som er elendige på planlegging😉Du får se om han tar initativ til å finne et annet tidspunkt.  Men det er jo gjerne ikke noe godt tegn at det blir veldig stille fra den kanten dessverre. Jeg blir så oppgitt, hvor vanskelig er det å si at man ikke er så interessert likevel? Eller har møtt en annen? Det er ytterst få menn som faktisk klarer det. Og så blir det litt sånn når man faktisk får de meldingene så tenker man "Søren, der glapp det en virkelig bra mann"😅😂 Skal ikke mer til for å stille i øvre klasse. 

Ja har tenkt å ikke avskrive han hvis han tar opp kontakten litt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (På 24.2.2024 den 23.53):

'Han ikke morsomme'. Det var jo synd, hvis du følte noe for han. Sånn på den litt mer fleipete siden - ble han aldri morsom? 🙈

Njoo, nei, han fortalte noen historier som han syns var morsomme.. men jeg lo ikke ellevillt.. bare sånn «ja, det er rart det der..» 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting det ser ut som dere damer ikke forstår er at vi menn liker at dere trenger oss.

Mens dere streber etter det stikk motsatte, selvstendighet på alle områder og å være totalt uavhengige av menn..

Og det funker bare ikke, så lenge dere ikke skaper plass for en mann i livet, og lar oss være menn får dere bare sex og ingen mann.

Så nå skal jeg bare få på hjelm og søke dekning før jeg poster denne 🙈

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AI har inntatt tinder. Som om ikke filter var ille nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

En ting det ser ut som dere damer ikke forstår er at vi menn liker at dere trenger oss.

Mens dere streber etter det stikk motsatte, selvstendighet på alle områder og å være totalt uavhengige av menn..

Og det funker bare ikke, så lenge dere ikke skaper plass for en mann i livet, og lar oss være menn får dere bare sex og ingen mann.

Der tror jeg du har rett Tom, men hvordan få frem det når man ikke har møttes enda???? Ellers tror jeg menn elsker og gjøre ting for damer de liker da. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (49 minutter siden):

AI har inntatt tinder. Som om ikke filter var ille nok. 

logg av tinder.. bruke andre apper. eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, TomSawyer said:

👆Dette er et godt gullkorn!!!  Hvorfor tror damer at de er attraktive når de gjør alt de kan for å understreke at de ikke trenger deg? 

Ikke misforstå. Jeg liker moderne kvinner med jobb og sunne interesser. Men det går an å trenge andre i livet sitt fordet. 

Jeg ser en del profiler på Tinder som innleder med:

"Livet er topp. Jeg har alt jeg trenger og dagene fylles med trening og barna. Men det hadde vært hyggelig å treffe en fin mann."

Meg: Javel? Til hva da??? Å være et side-kick den sjeldne gangen du kjeder deg? Du har allerede maxa livet og har det travelt allerede..  Klar venstresveip fra meg.  ⬅️

Anonymkode: db83f...30b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

👆Dette er et godt gullkorn!!!  Hvorfor tror damer at de er attraktive når de gjør alt de kan for å understreke at de ikke trenger deg? 

Ikke misforstå. Jeg liker moderne kvinner med jobb og sunne interesser. Men det går an å trenge andre i livet sitt fordet. 

Jeg ser en del profiler på Tinder som innleder med:

"Livet er topp. Jeg har alt jeg trenger og dagene fylles med trening og barna. Men det hadde vært hyggelig å treffe en fin mann."

Meg: Javel? Til hva da??? Å være et side-kick den sjeldne gangen du kjeder deg? Du har allerede maxa livet og har det travelt allerede..  Klar venstresveip fra meg.  ⬅️

For at livet skal gå rundt når du er på egenhånd er du nødt til å være selvstendig å klare det meste selv. Og at noen fysisk klarer noe betyr ikke at det er fysik umulig å hjelpe dem med akkurat den tingen. Syns dette er en så usunn og overdreven holdning at jeg nesten blir glad på vegne av dem dere venstre sviper. Hvor er fornuften? Å hvorfor så usikker?

Anonymkode: b0ba6...861

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For at livet skal gå rundt når du er på egenhånd er du nødt til å være selvstendig å klare det meste selv. Og at noen fysisk klarer noe betyr ikke at det er fysik umulig å hjelpe dem med akkurat den tingen. Syns dette er en så usunn og overdreven holdning at jeg nesten blir glad på vegne av dem dere venstre sviper. Hvor er fornuften? Å hvorfor så usikker?

Prøv å heng med her. Jeg sier at jeg liker moderne kvinner, og selvstendighet og mestring er bra. Men det er litt vel krampeaktig å gå på Tinder og starte med å skryte av at du egentlig har det helmax og ikke trenger noe, men hadde vært "kjekt" med en mann, liksom? 

Sosial intelligens og emosjonell tilgjengelighet er noe jeg verdsetter. 

Handler ikke om at jeg er usikker. Tvert i mot. Jeg er ikke interessert i å være en bisetning i andres liv. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv å heng med her. Jeg sier at jeg liker moderne kvinner, og selvstendighet og mestring er bra. Men det er litt vel krampeaktig å gå på Tinder og starte med å skryte av at du egentlig har det helmax og ikke trenger noe, men hadde vært "kjekt" med en mann, liksom? 

Handler ikke om at jeg er usikker. Tvert i mot. Jeg er ikke interessert i å være en bisetning i andres liv. Jeg har bedre ting å bruke tiden min på. 

Det er litt selvmotsigende egentlig, for veldig mange poengterer dette med selvstendighet fordi det virker desperat om ikke. Og mange menn føler seg kvalt om kvinner blir for avhengig. Vi er altså dømt til å mislykkes litt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, miss summers said:

Det er litt selvmotsigende egentlig, for veldig mange poengterer dette med selvstendighet fordi det virker desperat om ikke. Og mange menn føler seg kvalt om kvinner blir for avhengig. Vi er altså dømt til å mislykkes litt. 

Det er en mellomting. Sitatet mitt er fra en ekte profil. Den sier to ting: "Jeg trenger deg ikke og har heller ikke tid til deg" . 

Det er helt unødvendig å overdrive poenget med hvor fantastisk selvstendig og travel man er. Jeg leser det som en form for usikkerhet og et skjold, og at det kommer til å bli en problem å få tid og tilknytning hos henne.

Selvstendigheten ligger allerede implisitt i jobben du har og de sunne interessene du har, og det at du lever på egenhånd. Det holder i massevis. 

En mer balansert profil kan feks. si :  "Jeg føler jeg er på et bra sted i livet og søker etter en mann å dele det med." Dette er mye mer inviterende og ingen tror denne kvinnen er stakkarslig.

Eller bare noen strofer om hvem du er , hva du driver med og hva du søker, som de fleste andre interessante kvinnene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en mellomting. Sitatet mitt er fra en ekte profil. Den sier to ting: "Jeg trenger deg ikke og har heller ikke tid til deg" . 

Det er helt unødvendig å overdrive poenget med hvor fantastisk selvstendig og travel man er. Jeg leser det som en form for usikkerhet og et skjold, og at det kommer til å bli en problem å få tid og tilknytning hos henne.

Selvstendigheten ligger allerede implisitt i jobben du har og de sunne interessene du har, og det at du lever på egenhånd. Det holder i massevis. 

En mer balansert profil kan feks. si :  "Jeg føler jeg er på et bra sted i livet og søker etter en mann å dele det med." Dette er mye mer inviterende og ingen tror denne kvinnen er stakkarslig.

Eller bare noen strofer om hvem du er , hva du driver med og hva du søker, som de fleste andre interessante kvinnene gjør.

Enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man i det hele tatt er på Tinder er jo et klart tegn på at man ikke er 100% fornøyd med tingenes tilstand. Det er et behov der, som man ønsker å få dekket, enten det er for forhold, sex eller bare bekreftelse. Det er selvsagt ingenting galt i det, men det blir ganske fjollete med de som prøver å late som om de verken trenger eller ønsker noe som helst. Fint for deg, liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At noen er positiv til seg og sitt liv er ikke å være sosialt intelligent? Forstår ikke hva problemet er. Må hun be om hjelp? Må hun ha en ødelagt garasjedør? Være litt matt og lei av livet? Ikke ha venner? Er det ikke nok å være godt selskap først og fremst å eventuelt og bistå hverandre hvordan dere ønsker i normale mengder uten at noen faller i grus og blir liggende om det ikke skjer? At noen har det fint må da være lov. Går an å savne noe også selv om du klarer å finne glede i det som er. Syns det virker som at du kanskje mangler litt på den sosiale intelligensen når noe så normalt var vanskelig for deg å tenke deg frem til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (58 minutter siden):

At man i det hele tatt er på Tinder er jo et klart tegn på at man ikke er 100% fornøyd med tingenes tilstand. Det er et behov der, som man ønsker å få dekket, enten det er for forhold, sex eller bare bekreftelse. Det er selvsagt ingenting galt i det, men det blir ganske fjollete med de som prøver å late som om de verken trenger eller ønsker noe som helst. Fint for deg, liksom?

Hvorfor så smålig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå sporer dere av her. Det finnes en million andre tråder hvor dere kan ta denne kjedelige menn vs kvinner kampen. 

Anonymkode: 870b9...9c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg avsluttet det med "Lars" (skrev sist om dette 17/2), etter en 5-6 dater. Følte ikke vi var særlig kompatible personlighetsmessig. Det som fungerte minst for meg er at jeg generelt er en veldig rolig og avbalansert person, og han fremsto som veldig usikker (og påfølgende "masete"). Også litt sånn "unnskyld at jeg lever"-type. Synes det var slitsomt, og følte det drepte mye av spenningen og flørtingen. Mye av min tid gikk med til å berolige han, og forsøke å oppfylle hans behov for betrygging. Alle kan selvsagt ha behov for trygging, men jeg følte det ble veldig mye for fort, spesielt siden vi ikke kjenner hverandre så godt.

Ellers var jeg på "dobbeldate" (egentlig en blind-date...) med ei venninne, hennes mann, og en kollega av hennes mann i går. Det var morsomt, og hyggelig. Han var veldig sjenert, men det tenker jeg kanskje er naturlig når man er under lupen av to andre! Uansett hadde vi det hyggelig, så vi får se hva som skjer der :)

Føler at jeg har så mye på tapetet i det siste, så tror ikke dating får førsteprioritet frem til sommeren med mindre det magisk skjer noe som føles rett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...