Gå til innhold

Sette inn nye tenner på stift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et familie medlem har vært utsatt for en ulykke. Han mistet flere tenner og må sette inn nye tenner på stift (skrue ned i kjevebenet). Han har skikkelig tannlegeskrekk og kvir seg veldig. Er det noen som har gjort dette som kan forklare litt om inngrepet og tiden etter? Mye smerter? Fornøyd med resultatet? 

På forhånd takk 🤍

Anonymkode: d9066...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min synes det var litt ekkelt med en gang, hun ble negativt overrasket over at hun fikk et klede over ansiktet og ikke kunne se noe. Men så fort inngrepet var i gang så var det ikke noe problem, bare kjedelig å ligge i stolen. Dette er mange år siden nå, men tanna er fremdeles veldig fin og har vært problemfri.

Det går an å få beroligende medisin i forkant hvis han gir beskjed om tannlegeskrekken. Har fått det selv i forbindelse med operasjon av visdomstann og det hjelper veldig.

Anonymkode: 7f2a3...b4a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare si at den beroligende medisinen jeg fikk hos tannlegen ikke fungerte. Her måtte det valium til. Han må selvsagt få følge til og fra timen dersom han skal ta sterke beroligende (i hvert fall ikke kjøre selv). Bare et lite tips :) 

Anonymkode: 6d643...6db

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 tenner på stift. Overhodet ingen smerter forbundet med det, hverken før eller etter. Det eneste ubehaget var at jeg var så redd på forhånd, å det viste seg å være helt uten grunn.

Anonymkode: 76098...3fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 20.17):

Et familie medlem har vært utsatt for en ulykke. Han mistet flere tenner og må sette inn nye tenner på stift (skrue ned i kjevebenet). Han har skikkelig tannlegeskrekk og kvir seg veldig. Er det noen som har gjort dette som kan forklare litt om inngrepet og tiden etter? Mye smerter? Fornøyd med resultatet? 

På forhånd takk 🤍

Anonymkode: d9066...1cf

Jeg har, men var i narkose pga tannlegeskrekk

Anonymkode: 9902a...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...