Gå til innhold

Mannen overser hver gang jeg nevner en viktig sak for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. 

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre… saken er vi bor i en annen landsdel enn der jeg kommer fra. Vi bor i landsdelen han er fra. 

Han har ingen familie og jeg har all mim familie i min landsdel. Nå etter vi fikk barn har jeg et sterkt ønske og lengsel etter å flytte «hjem» og nærmere familien min. 

hver gang jeg tar dette opp så overser mannen at jeg har sagt noe. Overhører meg, bytter samtaleemne eller går. På messenger om jeg nevner noe så lar han være å svare på akkurat det. 

dette gjør meg så sint og fortvilet. Dette er så viktig og betydningsfullt for meg også kan han ikke engang anerkjenne temaet?! Jeg kjenner jeg blir så sykt skuffet og lei meg. 

Hva skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: de7d6...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå opp. Hans respekterer deg ikke og kunne ikke brydd seg mindre om dine behov og ønsker eller om du har det bra eller vondt. Lover deg at du kommer til å ha det mye bedre et år fra nå om du dumper han og følger dine egne drømmer. 

Anonymkode: 31aa5...928

• Liker 5
Skrevet

Hadde vel ikke hørt etter om min kone tok opp ting på messenger

• Nyttig 1
Skrevet

Er det et problem med økonomi som gjør det vanskelig? Hvis du nå bor i nord-Norge og vil hjem til Oslo hvor en bolig leilighet på Stovner koster to villaer i nord - da skjønner jeg at han får hetta. Hvis det er bytte likt mot likt, og ikke store store forandringer for han burde dere kunne ta en rolig samtale. 

Anonymkode: 22113...eea

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig spesielt av ham å bare bytte samtaleemne eller rett og slett gå 😳 Gjør han alltid slik når dere er uenige?

Hvorfor lar du ham bytte samtaleemne når du ønsker å ta opp noe så viktig forresten? Lær deg selvrespekt ellers er det ikke rart at han ikke respekterer deg.

Anonymkode: db160...326

• Liker 4
Skrevet

Han har ikke lyst til å flytte, og han tør ikke å si det.

Hvis dere ikke har barn, ville jeg flyttet.

Anonymkode: 39ed8...f7c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fortsettelse. Ser nå at dere har barn

Anonymkode: 39ed8...f7c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det et problem med økonomi som gjør det vanskelig? Hvis du nå bor i nord-Norge og vil hjem til Oslo hvor en bolig leilighet på Stovner koster to villaer i nord - da skjønner jeg at han får hetta. Hvis det er bytte likt mot likt, og ikke store store forandringer for han burde dere kunne ta en rolig samtale. 

Anonymkode: 22113...eea

Det er Sørlandet vrs Østlandet. 3,5 timer å kjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er Sørlandet vrs Østlandet. 3,5 timer å kjøre. 

Og jeg er fra Østlandet. 

Skrevet

Det er uansett et utrolig dårlig tegn at han ikke er interessert i hva du føler og ønsker. 

Har dere diskutert dette i det hele tatt? Hva er hans tanker og argumenter omkring dette? 

Anonymkode: db160...326

• Liker 2
Skrevet

Har du fortalt om hvorfor du vil flytte? Ikke bare at du kan tenke deg det? Forsøk å få frem positive sider også. Dere får kanskje mulighet til litt avlastning? Hvordan er det med jobb, kan begge lett få jobb et nytt sted? Må dere bo akkurat i dem byen familien din bor i? Tenker hvis det er dyrt eller om han liker bedre en nærliggende kommune/by.

Anonymkode: c8989...309

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har fortalt han hvorfor jeg ønsker å flytte ja. Men han ønsker aldri anerkjenne temaet så vi får aldri snakket om det. Siden han byttet samtaleemne, sier ting som «jaja… skal jeg gi babyen mat eller vil du?», eller forlater rommet, unngår å svare… 

så siden jeg aldri får svar har det blitt til at jeg stadig hinter, feks «jeg skulle ønske vi bodde nærmere så kunne babyen fått mer tid med familie»… men det forblir ubesvart. Selv om det er face to face, i telefonen eller på messenger… begynner å føle meg masete ang dette, men han sier jo ingenting! 

så per nå hinter jeg masse…. Og han svarer ikke…

• Hjerte 1
Skrevet

Sett opp time på fvk. 

Han må ta stilling til det du spør han om. 

Anonymkode: 8b40c...81f

• Liker 2
Skrevet

Ville bare varslet han om at du og barn flytter. Siden han ikke vil prate om det, så tolker du det dithen at det er greit for han. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
got2go skrev (4 minutter siden):

Ville bare varslet han om at du og barn flytter. Siden han ikke vil prate om det, så tolker du det dithen at det er greit for han. 

Ts har ikke lov til å flytte dit alene med barnet så lenge de har ansvar for barnet ilag🙄

Anonymkode: caef3...fe2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har fortalt han hvorfor jeg ønsker å flytte ja. Men han ønsker aldri anerkjenne temaet så vi får aldri snakket om det. Siden han byttet samtaleemne, sier ting som «jaja… skal jeg gi babyen mat eller vil du?», eller forlater rommet, unngår å svare… 

så siden jeg aldri får svar har det blitt til at jeg stadig hinter, feks «jeg skulle ønske vi bodde nærmere så kunne babyen fått mer tid med familie»… men det forblir ubesvart. Selv om det er face to face, i telefonen eller på messenger… begynner å føle meg masete ang dette, men han sier jo ingenting! 

så per nå hinter jeg masse…. Og han svarer ikke…

Spør han direkte. Hvorfor vil du ikke snakke om at jeg ønsker å flytte til østlandet?

Spør også hvorfor han vil bli boende. Er det pga venner, jobb, tilhørighet?

Anonymkode: c8989...309

• Liker 2
Skrevet

Har du spurt hvorfor det er viktig for han å bo på Østlandet? Om han kan vurdere sørlandet? Dette er jo noe dere burde tenkt å snakke om før det kom barn i bildet. 

Skrevet

Flytt. Det er dødfødt å være i et forhold med en mann uten kommunikasjonsevner. 

Anonymkode: fb399...06d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du spurt hvorfor det er viktig for han å bo på Østlandet? Om han kan vurdere sørlandet? Dette er jo noe dere burde tenkt å snakke om før det kom barn i bildet. 

Det er omvendt. Han er fra Sørlandet. 

Han har aldri i sitt liv bodd noe annet sted enn Sørlandet. 

Skrevet

Har dere noen gang hatt en skikkelig samtale om hvor dere skal «ende opp»? Hvor barnet deres skal gå på skole? 

Jeg tenker dere skal avtale en slik samtale en kveld etter at barnet er lagt. Hva dere ønsker, hva som er realistisk i forhold til jobb, økonomi, hus, kontakt med slekt (begges!) osv og når dere eventuelt flytter. Han høre på argumentene dine. Håper dere finner en løsning dere begge kan leve med. 

Anonymkode: 85181...de7

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...