AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Hei, håper på synspunkter her. Mannen og jeg har vært gift i ti år. Vært mye opp og ned. Fikk vårt første barn for ett år siden, og siden da har ting bare raknet. Vi klarer ikke kommunisere lenger. Vi bare glefser til hverandre, og mannen kan bli direkte ufin. Jeg vet ikke hvordan det startet, men mannen vil nå ikke snakke med meg. Prøver jeg å starte en samtale så ignorerer han meg. Spør jeg om noe så sier han at jeg ikke har noe med det, eller at jeg ikke kan "dra ting ut av hodet hans." Han har vært voldelig til tider, men da snakk om knuffing, ikke slag. Jeg fikk et slags sammenbrudd i dag da han ikke svarte meg, uansett hvor mye jeg tagg om at han skulle svare. I et øyeblikks svakhet slo jeg meg selv i hodet av stress og angst (babyen så ikke dette.) Og det var som om en bryter ble skrudd. Han ble plutselig veldig intens, sier at jeg må ringe legen for nå begynner jeg å bli gal, at han ikke stoler på at jeg kan passe på barnet mitt. Jeg prøvde å snakke med han, men det er akkurat som om han forsøker å få meg til å føle meg gal? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg, bortsett fra når jeg blir stresset. Da sier han at jeg tar feil og at jeg må ringe legen min. Anonymkode: d5444...045
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Du utsettes for psykisk og fysisk vold og det er gaslighting manipulasjon som får deg til å føle at det er du som er gal. Også har dere et barn oppi dette også som kommer til å bli ødelagt for livet om du blir i dette forholdet. Helt åpenbart at ditt eneste alternativ er å gå! Anonymkode: b9ad5...7e1 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du utsettes for psykisk og fysisk vold og det er gaslighting manipulasjon som får deg til å føle at det er du som er gal. Også har dere et barn oppi dette også som kommer til å bli ødelagt for livet om du blir i dette forholdet. Helt åpenbart at ditt eneste alternativ er å gå! Anonymkode: b9ad5...7e1 Akkurat det ville jeg skrive også! Anonymkode: 0a79b...151 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Er det lenge han har gitt deg silent treatment? Du sier dere glefser til hverandre, og at HAN er ufin. Glefsing ER ufint, så jeg regner med at dere begge er ufine. Men dette går ikke i lengden. Som du selv føler, så går det på helsen løs. Dere må oppsøke hjelp. Ikke nødvendigvis for å redde forholdet, men for å lære å kommunisere med hverandre og behandle hverandre med respekt. Dette må dere uansett kunne for å være gode foreldre og forbilder for barnet. Anonymkode: 2e66e...ed7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du utsettes for psykisk og fysisk vold og det er gaslighting manipulasjon som får deg til å føle at det er du som er gal. Også har dere et barn oppi dette også som kommer til å bli ødelagt for livet om du blir i dette forholdet. Helt åpenbart at ditt eneste alternativ er å gå! Anonymkode: b9ad5...7e1 1 hour ago, AnonymBruker said: Akkurat det ville jeg skrive også! Anonymkode: 0a79b...151 Tror dere det er så ille da? Anonymkode: d5444...045
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 1 hour ago, svartkatt said: Det må være noe som plager han.. Ja, enig, men han nekter å si hva Anonymkode: d5444...045
Fighter83 Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Skriv melding til han å si at dere må få bestilt time på familievernkontoret. Dere må lære å snakke sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Er det lenge han har gitt deg silent treatment? Du sier dere glefser til hverandre, og at HAN er ufin. Glefsing ER ufint, så jeg regner med at dere begge er ufine. Men dette går ikke i lengden. Som du selv føler, så går det på helsen løs. Dere må oppsøke hjelp. Ikke nødvendigvis for å redde forholdet, men for å lære å kommunisere med hverandre og behandle hverandre med respekt. Dette må dere uansett kunne for å være gode foreldre og forbilder for barnet. Anonymkode: 2e66e...ed7 Ja, du har helt rett. Dumt av meg å skrive det slik. Blir nok ufin jeg også. Litt vanskelig å si hvor lenge. I perioder er det som om ingenting er galt, så blir han plutselig sur over noe jeg har gjort, men han vil ikke si hva. Så blir det silent treatment i en periode. Er alltid småting som skjer som han blir sur over. Om jeg f.eks spør om noe så kan han gjerne lage et ansiktsuttrykk eller lage en lyd, men hvis jeg spør hvorfor han gjorde det, så blir han sur. "Unnskyld for at jeg ikke kan kontrollere ansiktet mitt! Skal prøve å aldri gjøre det igjen!" Mens jeg ikke forstår noenting. Eller om han sier noe jeg ikke forstår, så sier han "skal aldri si noe igjen!" Anonymkode: d5444...045
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, håper på synspunkter her. Mannen og jeg har vært gift i ti år. Vært mye opp og ned. Fikk vårt første barn for ett år siden, og siden da har ting bare raknet. Vi klarer ikke kommunisere lenger. Vi bare glefser til hverandre, og mannen kan bli direkte ufin. Jeg vet ikke hvordan det startet, men mannen vil nå ikke snakke med meg. Prøver jeg å starte en samtale så ignorerer han meg. Spør jeg om noe så sier han at jeg ikke har noe med det, eller at jeg ikke kan "dra ting ut av hodet hans." Han har vært voldelig til tider, men da snakk om knuffing, ikke slag. Jeg fikk et slags sammenbrudd i dag da han ikke svarte meg, uansett hvor mye jeg tagg om at han skulle svare. I et øyeblikks svakhet slo jeg meg selv i hodet av stress og angst (babyen så ikke dette.) Og det var som om en bryter ble skrudd. Han ble plutselig veldig intens, sier at jeg må ringe legen for nå begynner jeg å bli gal, at han ikke stoler på at jeg kan passe på barnet mitt. Jeg prøvde å snakke med han, men det er akkurat som om han forsøker å få meg til å føle meg gal? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg, bortsett fra når jeg blir stresset. Da sier han at jeg tar feil og at jeg må ringe legen min. Anonymkode: d5444...045 Ja, du må ringe legen din. Men først må du ta barnet og forlate huset og enten leie en leilighet med alarm og noen du kan ringe som kommer raskt, eller bo hos venner eller familie der du føler dere kan være trygge. Ikke vent til i morgen - si du skal på butikken og se deg aldri noensinne tilbake. Og så må du politianmelde din ex for vold. Og søke om skilsmisse. Anonymkode: 3dc60...a70 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 3 minutter siden, Fighter83 said: Skriv melding til han å si at dere må få bestilt time på familievernkontoret. Dere må lære å snakke sammen. Ja, enig. Bare så veldig lang venteliste her. En måned :/ Anonymkode: d5444...045 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 Ja, men du forstår vel at dette ikke går. Uansett hvem som starter hva, eller hvem som bærer hovedansvar for denne dynamikken så kan jo dere ikke fortsette med dette. Og jobben for å liksom skulle rette opp i dette ??? Øøøøøøøh... Du, slår deg selv i hodet. Han nekter å snakke Glefsing Gasslighting "knuffing" Ja, det er så mye jobb! Jeg har vært i tilsvarende forhold, og ble alt for lenge, det er så mye jobb som skal til, og det kreves så mye fra begge, vanskelig å få til ! Jeg skulle ha dratt mange år før jeg dro! Anonymkode: b6896...41d
Gjest Kanino Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, håper på synspunkter her. Mannen og jeg har vært gift i ti år. Vært mye opp og ned. Fikk vårt første barn for ett år siden, og siden da har ting bare raknet. Vi klarer ikke kommunisere lenger. Vi bare glefser til hverandre, og mannen kan bli direkte ufin. Jeg vet ikke hvordan det startet, men mannen vil nå ikke snakke med meg. Prøver jeg å starte en samtale så ignorerer han meg. Spør jeg om noe så sier han at jeg ikke har noe med det, eller at jeg ikke kan "dra ting ut av hodet hans." Han har vært voldelig til tider, men da snakk om knuffing, ikke slag. Jeg fikk et slags sammenbrudd i dag da han ikke svarte meg, uansett hvor mye jeg tagg om at han skulle svare. I et øyeblikks svakhet slo jeg meg selv i hodet av stress og angst (babyen så ikke dette.) Og det var som om en bryter ble skrudd. Han ble plutselig veldig intens, sier at jeg må ringe legen for nå begynner jeg å bli gal, at han ikke stoler på at jeg kan passe på barnet mitt. Jeg prøvde å snakke med han, men det er akkurat som om han forsøker å få meg til å føle meg gal? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han nekter å svare meg, bortsett fra når jeg blir stresset. Da sier han at jeg tar feil og at jeg må ringe legen min. Anonymkode: d5444...045 Mtp det du forklarer så kan det vær en mulighet at dere begge to har gått på en smell ? Har dere hatt mye tid sammen over en lenger periode ? Endret 29. desember 2023 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 Dra på krisesenteret. Anonymkode: 02f30...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå