Gå til innhold

Har du oversikt over hvem din samboer har kontakt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva som er vanlig i et forhold med tanke på innsyn/oversikt over samboers omgangskrets.

Vet dere sånn circa hvem deres partner har som venner på snap? Hvem han/hun melder med? Hvis dere er ute sammen og han/hun hilser på en bekjent eller skravler, blir dere introdusert for denne personen? Eller forklart hvem det er?

Jeg syns det er litt rart og ikke ane hvem min partner er i regelmessig kontakt med, og at han ikke introduserer meg når vi treffer på hans bekjente. 
Jeg er redd jeg fremstår sjalu hvis jeg spør hvem er hun dama som du hilste på i butikken, eller om jeg spør hvem som sendte melding nå. Og jeg er nok litt sjalu, men han gjør ingenting til å betrygge meg.

Jeg har spurt hvorfor han ikke introduserer meg for folk han skravler med når vi er ute sammen, og han sier at han ikke anser dem som «viktige nok» til å bli introdusert. 
Er jeg sykelig sjalu og må ta meg sammen? 😅

Anonymkode: 503e8...aaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan jeg virkelig ikke se noen grunn til at jeg skal ha. Har ikke et snev av sjalusi i meg, og det har heldigvis ikke han heller. I mine øyne virker det bare rart å måtte ha oversikt over samboers omgangskrets.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en viss oversikt, men vi har vært sammen i mange år, så vet jo hvem han prater med av venner osv. Tror han vet sånn ca hvem jeg prater med, men aldri tenkt over det. 

Jeg pleier å si til min samboer hvem folk er hvis jeg hilser tilfeldig på noen han ikke vet hvem er. Jeg har en jobb jeg treffer mange fler enn han, så oftes meg som hilser på folk han ikke kjenner. 

Anonymkode: d3c53...d13

• Liker 3
Skrevet

Nei og har ikke behov for det heller. Privatliv er viktig selv om man er i et forhold. Han sjekker ikke hvem jeg snapper eller sender meldinger til heller

Anonymkode: ed6ef...8f2

• Liker 3
Skrevet

Nei jeg aner ikke hvem han har på snapp. Jeg aner ikke hvem han snakker med hver dag. Skal jeg være ærlig så bryr jeg meg ikke så lenge vårt forhold er bra. Han aner heller ikke hvem jeg har. Ikke spør vi eller ser på hverandre sin mobil. Men han introduserer meg til folk vi møter hvis jeg ikke kjenner dem fra før av ja. 

Anonymkode: d67c0...541

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel en viss peiling på hvem mannen snakker med, men det er bare fordi han velger å fortelle om dagen sin (altså typisk "snakket forresten med nn i dag, og han/hun har blablabla"). Jeg krever ikke å få vite slike ting, og føler heller ikke at jeg trenger å vite hvem han har kontakt med eller å ha noen oversikt på dette, ut over at det naturlig kommer frem i samtaler.

Anonymkode: c468a...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg aner ikke hvem han har på snapp. Jeg aner ikke hvem han snakker med hver dag. Skal jeg være ærlig så bryr jeg meg ikke så lenge vårt forhold er bra. Han aner heller ikke hvem jeg har. Ikke spør vi eller ser på hverandre sin mobil. Men han introduserer meg til folk vi møter hvis jeg ikke kjenner dem fra før av ja. 

Vi har vært sammen i 22 år da. Hvis det har noe å si

Skrevet

Jeg har vel noen lunde oversikt, men  vil heller si jeg kjenner til de fleste.

Alle han treffer eller snakker med, for melding fra, finne jeg det naturlig å spørre hvem det var. Jeg fins ikke sjalu. Synes det er hyggelig å vite hvem vi snakker med.

Han presenterer meg for de fleste vi snakker med, tror alle. Men ender at vi bare hilser på noen som vi såvidt kjenner. Spør gjerne da og; hvem var det. Kan få svar at det var en han har jobbet med tidligere, en som bor i nærheten, en tidligere venn /inne.

Ser ikke noe galt i å spørre hvem han nakket med. Synes heller det hadde vært rart om ikke kjæresten brydde seg i det hele tatt om hvem jeg snakket med, hva jeg gjorde osv

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vel en viss peiling på hvem mannen snakker med, men det er bare fordi han velger å fortelle om dagen sin (altså typisk "snakket forresten med nn i dag, og han/hun har blablabla"). Jeg krever ikke å få vite slike ting, og føler heller ikke at jeg trenger å vite hvem han har kontakt med eller å ha noen oversikt på dette, ut over at det naturlig kommer frem i samtaler.

Glemte å svare på det med introduksjonen. Dette synes jeg hørtes merkelig ut. Da vi begynte å gå ut, var mannen stolt som en hane og viste meg frem til alle han kunne tenke på. Synes jo ikke det hørtes så greit ut. Skjønner reaksjonen din der.

• Liker 3
Skrevet

Tenker at det jeg reagerer mest på her er at du er redd for å fremstå sjalu. I et sunt forhold reagerer ikke partner med sinne eller oppgitthet om kjæresten spør hvem de er venner med på snap eller hvem den og den personen er, eller sier fra om at de forventer å bli introdusert som kjæresten. Noe må være årsak til at du er redd kjæresten din og hans reaksjon på å ytre helt normale behov og ønsker. Om han pleier å bli sint på deg eller dramatisere og gjøre det ubehagelig for deg når du spør om sånne ting så er nok desverre sjansen stor for at han skjuler noe fra deg 

Anonymkode: e2d2a...9b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, helt klart !   Du hadde fått reisepass av meg om du ikke tok deg sammen.  Du må være veldig ung.

Anonymkode: f89c5...515

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, helt klart !   Du hadde fått reisepass av meg om du ikke tok deg sammen.  Du må være veldig ung.

Anonymkode: f89c5...515

Ts ikke hør på denne trollekommentaren

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, alle sammen! Jeg får varsel på min tlf hver gang han får en melding👌

Anonymkode: 49684...659

Skrevet

Ja. Det er ikke sånn at vi sniker på hverandres tlf, men han tekster jo åpenlyst foran meg og vice versa, så jeg vet jo hvem han tekster mest med. Vi bor sammen og har naturligvis full oversikt over vennekretsen til hverandre, for vi inviterer gjerne alle sammen til oss innimellom. Så mine venner kjenner hans venner pga det. 

Anonymkode: 6445b...efd

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for alle svar 😊 Folk har tydeligvis delte meninger om dette.
For å presisere så føler jeg ikke at jeg trenger 100% oversikt over meldinger og slikt, men hadde likt å vite noenlunde hvem han melder med. For meg er det litt rart å dele livet sitt med noen, og ikke vite hvem andre han har i sitt liv. 

• Liker 2
Skrevet

Hun har nok relativt god oversikt over meg, siden det ikke er snakk om veldig mange. Hun derimot har et enormt nettverk og jeg verken kan eller vil ha oversikt over alle hun omgås. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er under middels interessant og vi gjør egentlig ingen ting for å verken aktivt dele eller aktivt skjule våre aktiviteter på sosiale medier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva som er vanlig i et forhold med tanke på innsyn/oversikt over samboers omgangskrets.

Vet dere sånn circa hvem deres partner har som venner på snap? Hvem han/hun melder med? Hvis dere er ute sammen og han/hun hilser på en bekjent eller skravler, blir dere introdusert for denne personen? Eller forklart hvem det er?

Jeg syns det er litt rart og ikke ane hvem min partner er i regelmessig kontakt med, og at han ikke introduserer meg når vi treffer på hans bekjente. 
Jeg er redd jeg fremstår sjalu hvis jeg spør hvem er hun dama som du hilste på i butikken, eller om jeg spør hvem som sendte melding nå. Og jeg er nok litt sjalu, men han gjør ingenting til å betrygge meg.

Jeg har spurt hvorfor han ikke introduserer meg for folk han skravler med når vi er ute sammen, og han sier at han ikke anser dem som «viktige nok» til å bli introdusert. 

Det er ikke normalt å ikke vite hvem han har kontakt med. Hvorfor skal han og ville skjule det for deg? Da virker det jo som det er noe bak han ikke vil du skal vite. 

Anonymkode: 4fee0...2b8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her. Takk for alle svar 😊 Folk har tydeligvis delte meninger om dette.
For å presisere så føler jeg ikke at jeg trenger 100% oversikt over meldinger og slikt, men hadde likt å vite noenlunde hvem han melder med. For meg er det litt rart å dele livet sitt med noen, og ikke vite hvem andre han har i sitt liv. 

Helt enig med deg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Noe må være årsak til at du er redd kjæresten din og hans reaksjon på å ytre helt normale behov og ønsker. 

Det er akkurat det, jeg vet ikke om mine behov er normale.
Men jeg vet at jeg er sjalu, og min partner føler at jeg ikke stoler på han og han kan bli oppgitt og såret når jeg tar opp ting. 
TS

Skrevet

Ja, jeg vet hvem han er i kontakt med på snap og messenger, og han vet hvem jeg er i kontakt med, men det er fordi vi deler naturlig med hverandre, ikke fordi vi har behov for å vite alt. Ang å treffe på hans bekjentskaper og kollegaer ute på butikken har han alltid introdusert, det anser vi som normal høflighet, så får jeg endelig et fjes knyttet til navnet som dukker opp i samtaler innimellom, og det er jo hyggelig 😊

Ingen av oss finnes sjalu, og ingen av oss har grunn til det heller.

Anonymkode: c4f43...288

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...