AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Havna i en diskusjon/ krangel med samboer. Vi krangler egentlig aldri.. han skal være med til foreldrene mine nyttårsaften, og vi skal sove der 1 natt. Vi bor et par timer unna. Han sa han ikke ville bli lenge 1 nyttårsdag, siden vi er der hele kvelden før. Jeg sa at vi skal dra på formiddagen, men jeg vil ikke stresse liksom.. da ble han irritert, og sa at det er akkurat sånn jeg er når vi er med hans foreldre.. eksemplet hans var julaften, foreldrene hans skulle feire med oss, bare oss 4, vi var enig om å spise kl 16. Så sa han de kom halv 4- 4 for å være tidlig ute, jeg sa vel jeg ikke helt skjønte hvorfor siden det bare var vi som feira sammen. Men var ikke sur, og det var så klart helt greit. Jeg ble veldig lei meg, syns det var urettferdig han skulle vri om på det så det høres ut som det er jeg som er den slemme her. Han mener jeg må tenke over hva jeg sier, hvordan jeg høres ut. Han selv blir og veldig hard når han er irritert.. Hører kanskje med til historien at jeg ofte tar hensyn til han, han sliter mye med søvn, så vi overnatter aldri hos familien min. De få gangene han er med kjører vi opp og ned, men unntak av nyttårsaften.. er frustrert fra før pga intimiteten mellom oss er bare borte, 1 år siden sist. Er det jeg som overdriver? Anonymkode: 2c23f...865
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Skjønner ikke hva dere krangler om en gang. Men høres ut som det er på tide dere puler. Anonymkode: 1f3ab...418 22 6
Mezzosoprena Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Jeg klarer ikke å finne problemet i denne teksten... 8 1
Daria Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Hva er dere uenige om? Dere vil begge dra relativt tidlig første nyttårsdag, og foreldrene hans kom på et helt normalt tidspunkt på julaften, noe som var akseptabelt for alle parter. Hvordan du høres ut er ikke så lett for noen her å vite. Så basert på det jeg klarer å skjønne ut fra innlegget er det du som overdriver, men det er ikke utenkelig at kommunikasjonen dere imellom kan ha forbedringspotensiale... 10 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Hvorfor er det et problem at foreldrene hans kommer halv fire-fire når maten serveres kl 16? Det er jo det som er normal folkeskikk! Hvis han måtte si til foreldrene at de ikke fikk komme før 16 må de jo begynne å lure... Og er de der 15.50, må de da sitte 10 minutter i bilen og vente til klokken blir 16? Anonymkode: 766ac...7b6 15 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Ja, her er det mer som ligger i bunn. Ala, når jeg å eksen hadde heftige krangler om å skrelle frukt eller ikke! Hahah... (Altså, krangelen om dette varte i ukesvis, og dukket opp ved gjevne mellomrom i 9års tid! ) Dette er et symptom-krangel. Finn ut hva som er årsaken til den manglende nærheten generelt. Anonymkode: 416d0...006 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Virker som han lager et problem bare for å krangle. For egentlig er dere jo enige om å dra tidlig/på formiddagen 1 nyttårsdag. Hadde vært veldig rart om dere skulle stresse hjem igjen kl 09, så formiddagen rundt 12 er et naturlig tidspunkt. Pleier han å bli aggressiv mot deg? Anonymkode: 17f61...750
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det et problem at foreldrene hans kommer halv fire-fire når maten serveres kl 16? Det er jo det som er normal folkeskikk! Hvis han måtte si til foreldrene at de ikke fikk komme før 16 må de jo begynne å lure... Og er de der 15.50, må de da sitte 10 minutter i bilen og vente til klokken blir 16? Anonymkode: 766ac...7b6 Mente at maten ble servert kl 17. Beklager, skrev feil i HI. Anonymkode: 2c23f...865 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker som han lager et problem bare for å krangle. For egentlig er dere jo enige om å dra tidlig/på formiddagen 1 nyttårsdag. Hadde vært veldig rart om dere skulle stresse hjem igjen kl 09, så formiddagen rundt 12 er et naturlig tidspunkt. Pleier han å bli aggressiv mot deg? Anonymkode: 17f61...750 Nei, han pleier ikke bli aggressiv. Han pleier bli stille når det er dårlig stemning. Han vil liksom ikke forholde seg til det. Jeg sa jo det til han, at vi skal dra på formiddagen. Men han mener vi skal dra med en gang vi er klare. Og jeg bil ha en rolig morgen når jeg først er hos foreldrene mine. Men da ble han irritert, for jeg liksom ikke ville være med hans foreldre. Som ikke er sant Anonymkode: 2c23f...865
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 Forstår fortsatt ikke hva som er problemet her, jeg altså. Anonymkode: 80115...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, her er det mer som ligger i bunn. Ala, når jeg å eksen hadde heftige krangler om å skrelle frukt eller ikke! Hahah... (Altså, krangelen om dette varte i ukesvis, og dukket opp ved gjevne mellomrom i 9års tid! ) Dette er et symptom-krangel. Finn ut hva som er årsaken til den manglende nærheten generelt. Anonymkode: 416d0...006 Det er nok mer som ligger i bunn ja.. prøver å snakke med han om det, men han sier bare at han ikke har lyst, føler ikke for det. Altså, jeg kan ligge i armkroken hans, og vi kan klemme på hverandre. Men aldri intimt. Det er alltid sånn når han er med til foreldrene mine, han vil hjem med en gang. De få gangene i året han faktisk er med.. Jeg er bare så lei det. Og føler han ikke er tiltrukket av meg lenger. Han så jeg ble lei meg i stad, men sa ingenting. Bare satt der.. Anonymkode: 2c23f...865
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, han pleier ikke bli aggressiv. Han pleier bli stille når det er dårlig stemning. Han vil liksom ikke forholde seg til det. Jeg sa jo det til han, at vi skal dra på formiddagen. Men han mener vi skal dra med en gang vi er klare. Og jeg bil ha en rolig morgen når jeg først er hos foreldrene mine. Men da ble han irritert, for jeg liksom ikke ville være med hans foreldre. Som ikke er sant Anonymkode: 2c23f...865 Silent treatment er passivt aggressivt. Høres ikke ut som en mann du egentlig har et bra forhold med. Han lager problemer ut av ingenting, kommuniserer ikke med mindre han får bestemme og vrir på sannheten Anonymkode: 17f61...750 1
Gjest Kanino Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Havna i en diskusjon/ krangel med samboer. Vi krangler egentlig aldri.. han skal være med til foreldrene mine nyttårsaften, og vi skal sove der 1 natt. Vi bor et par timer unna. Han sa han ikke ville bli lenge 1 nyttårsdag, siden vi er der hele kvelden før. Jeg sa at vi skal dra på formiddagen, men jeg vil ikke stresse liksom.. da ble han irritert, og sa at det er akkurat sånn jeg er når vi er med hans foreldre.. eksemplet hans var julaften, foreldrene hans skulle feire med oss, bare oss 4, vi var enig om å spise kl 16. Så sa han de kom halv 4- 4 for å være tidlig ute, jeg sa vel jeg ikke helt skjønte hvorfor siden det bare var vi som feira sammen. Men var ikke sur, og det var så klart helt greit. Jeg ble veldig lei meg, syns det var urettferdig han skulle vri om på det så det høres ut som det er jeg som er den slemme her. Han mener jeg må tenke over hva jeg sier, hvordan jeg høres ut. Han selv blir og veldig hard når han er irritert.. Hører kanskje med til historien at jeg ofte tar hensyn til han, han sliter mye med søvn, så vi overnatter aldri hos familien min. De få gangene han er med kjører vi opp og ned, men unntak av nyttårsaften.. er frustrert fra før pga intimiteten mellom oss er bare borte, 1 år siden sist. Er det jeg som overdriver? Anonymkode: 2c23f...865 Hva er uenigheten og krangelen om egentlig ? Klarte ikke å få helt tak i hva som er utfordringen
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da ble han irritert, for jeg liksom ikke ville være med hans foreldre. Som ikke er sant Anonymkode: 2c23f...865 Men hvis foreldrene hans ikke får lov til å komme tidligere enn avtalt, så vil du jo ikke ha de der. De er jo på besøk hos sønnen sin. Rart at de ikke får komme tidligere når de attpåtil gir beskjed. Hos oss er foreldrene våre og søsken velkommen når som helst på normale tidspunkt. Kommer de "for tidlig" til middag, så leker de med ungene eller spør om de kan hjelpe med noe. Anonymkode: 766ac...7b6 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 Synes også det var vanskelig å forstå problemet, men det høres ut som om du ikke liker hans foreldre. Du vil tilbringe minst mulig tid med dem (siden du ikke likte at de kom tidlig), også vil du tilbringe mest mulig tid med dine egne foreldre. Men så høres det litt ut som om han ikke liker dine foreldre heller? Siden han ville dra tidlig? (Som kan være forståelig dersom man er typen til å bli sliten av sosiale settinger). Kan det hende han ville ha tid til å være med deg resten av dagen? Men også: wtf? Her er det garantert noe underliggende. Et annet problem som dukker opp i forkledning. Har du en teori? Noen ganger må man tørre å spørre de harde, vonde spørsmålene. Anonymkode: bab33...75b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forstår fortsatt ikke hva som er problemet her, jeg altså. Anonymkode: 80115...0ff Det skjønner jeg godt.. forstår det knapt selv. Er nok frustrasjon som har bygd seg opp.. ts Anonymkode: 2c23f...865
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 Deg igjen. Dump ham. Det blir ikke bedre. Anonymkode: 3f9d5...e53
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 Du sier dere skal dra på formiddagen, og han sier han vil at dere ‘ikke blir lenge’. Er det din bastante uttalelse med ordet SKAL han reagerer på? Hva reagere du på? Hvorfor var det ikke greit for deg at de kom tidlig (en time før middag) på julaften? For måten du sier det på, virker det som du vil ha så lite tid med de som mulig. Det er nok det han reagerer på. Anonymkode: 07cbd...fae
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes også det var vanskelig å forstå problemet, men det høres ut som om du ikke liker hans foreldre. Du vil tilbringe minst mulig tid med dem (siden du ikke likte at de kom tidlig), også vil du tilbringe mest mulig tid med dine egne foreldre. Men så høres det litt ut som om han ikke liker dine foreldre heller? Siden han ville dra tidlig? (Som kan være forståelig dersom man er typen til å bli sliten av sosiale settinger). Kan det hende han ville ha tid til å være med deg resten av dagen? Men også: wtf? Her er det garantert noe underliggende. Et annet problem som dukker opp i forkledning. Har du en teori? Noen ganger må man tørre å spørre de harde, vonde spørsmålene. Anonymkode: bab33...75b Jeg liker godt hans foreldre. Så er ikke noe med det. Han er sjelden med til min familie, det plager meg veldig.. han klager over at jeg aldri er med til foreldre hans, men han reiser til dem på dagen når jeg sover etter nattevakt.. For min del er det mangle på sex og intimitet. Og at jeg gjentatte ganger etterlyser det, sier jeg syns det er vanskelig. Føler han ikke er tiltrukket av meg lenger. At han ikke liker meg for den jeg er, bare den jeg er når det er god stemning.. Føler og jeg strekker meg for han, men at han ikke gjør det tilbake. Pappa er er dement, og jeg sliter veldig med det. Ofte må jeg reise til han for å hjelpe, søsken bor langt unna.. og jeg har spurt om han kan bli med for å hjelpe han med ting han kam hjelpe med. Han sier ja snart.. er vel 2 år siden jeg spurte første gang.. Anonymkode: 2c23f...865 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier dere skal dra på formiddagen, og han sier han vil at dere ‘ikke blir lenge’. Er det din bastante uttalelse med ordet SKAL han reagerer på? Hva reagere du på? Hvorfor var det ikke greit for deg at de kom tidlig (en time før middag) på julaften? For måten du sier det på, virker det som du vil ha så lite tid med de som mulig. Det er nok det han reagerer på. Anonymkode: 07cbd...fae Ja, du har nok rett i det. At det er det han reagerte på på julaften. Det var jo greit, jeg bare skjønte ikke hvorfor siden det bare var vi 4 som skulle være sammen. Men jeg skulle nok bare sagt ja. Jeg reagerte på at han sa vi er der kvelden før, og da vil ham hjem tidlig. Jeg ønsker bare en rolig morgen, ikke at vi skal bli til langt på dag.. dette er en av de få dagene i året han er med dit, så da syns jeg han kunne spart seg for den kommentaren.. Anonymkode: 2c23f...865 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå