Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen ble tatt i utroskap og avslutta forholdet til elskerinna. Etterpå har det vært mye fram og tilbake.

Hun har nå tatt kontakt med meg, trolig for å lette egen samvittighet. 

Jeg har lyst til å høre hennes versjon av historien. Vet nemlig ikke helt om mannen min fortsatt lyver om enkelte detaljer. Mannen min fraråder dette på det sterkeste. Ikke minst har jeg lyst til å skjelle henne ut. 

Noen som har vært i samme situasjon og har gode råd?

Anonymkode: c35a2...cd8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest om andre her som har hatt samtaler med elskerinnen. Men de har oppført seg og ikke skjelt henne ut. Og da fikk de høre mye mer enn hva manen sa.

Hør på magefølelsen din, ikke hva mannen din sier

Anonymkode: e2ba5...fbc

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg hadde snakket med henne, men hadde ikke skjelt henne ut.

Antar at forholdet deres uansett er ferdig, for det er tydelig at du ikke kan stole på mannen din, og dermed vil du spises opp innvendig om du fortsetter forholdet.

Eneste måten å komme gjennom utroskap på er om sannheten kommer på bordet. Det vil din mann absolutt ikke skal skje...

Anonymkode: 9f2b3...2d5

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Mulig hun har tatt kontakt med deg for å fortelle at mannen din fortsatt lyver, at det ikke er avsluttet. 

Hvorfor tror du mannen din ikke vil at du skal snakke med henne.......da avsløres flere løgner og det vet han.

Anonymkode: 8fea4...4fc

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes ikke du behøver å skjelle henne ut. Det er mannen din som har vært utro, så sinnet ditt får du legge på ham. Tror heller ikke hun er gira på å dele flere detaljer med deg om du bare er sint og sur. 

Hva så om hun ønsker å lette samvittigheten? Du hadde sikkert klandret henne om hun ikke gjorde noe som helst også. 

Enten møt henne med et åpent sinn, eller ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 2ef58...522

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tror nok ofte det er sånn at man ikke akkurat utleverer alle detaljer, når man er utro. At man underkommuniserer hvor aktiv man selv har vært kan være en ting, eller hvordan han har snakket ned deg.

Hun føler seg kanskje litt lurt, hun også. Og føler hun må lette egen samvittighet som du sier.

Du skylder ikke henne å la henne få gjøre det, gjør det du selv føler er best for deg.

Det kan nok veldig fort hende hun har noen historier om hvordan han tok mest initiativ og den slags. Det kan være vondt for deg å høre, så du må kjenne på hvor mye behov du har for å vite alle detaljer. Det er jo ikke sikkert hun er helt sannferdig heller for den saks skyld.

Anonymkode: 58553...fac

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor skal du skjelle ut henne fordi mannen din var utro mot deg? Selvfølgelig fraråder mannen din det, han har ikke fortalt deg hele sannheten og den riktige versjonen. Forholdet deres er nok over. 

Anonymkode: d4e90...ea3

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig så fraråder han deg det, han har garantert ikke fortalt deg hele sannheten.

Anonymkode: 21f91...327

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg snakket to ganger med elskerinna. Første gang bekreftet hun hans historie, at hun hadde vært den oppsøkende parten etc. og lovet å holde seg unna. Den samtalen ga meg ikke så mye. Jeg skjønte at mannen og hun var enige om hva hun skulle si.

Noen dager etter ringte hun opp og sa at hun gjerne ville være ærlig, mannen og jeg hadde barn og at jeg hadde vært veldig grei mot henne da vi snakket sammen så hun ville være det samme. Da la hun alle kortene på bordene, fortalte meg løgnene han fortalte meg og hva han hadde sagt til henne. Det hjalp veldig i ettertid at hun kunne bekrefte alt, når det startet og hvor ofte de var sammen. Det var ganske ille og gjorde min beslutning om å gå mye lettere, pluss at jeg kunne stole på magefølelsen min igjen. Hver gang det han sa skurret, hadde jeg hatt rett hele veien. Stakkars jente var også lurt opp i stry og lovet gull og grønne skoger. Jeg hadde ingen behov for hennes unnskyldninger eller trøst eller skjelle henne ut, men det hjalp å få hele bildet. 

Anonymkode: 240cb...f56

• Liker 14
  • Hjerte 7
Skrevet

Jeg er en av de som har tatt kontakt med en dame som min x-mann var utro med.

Hun var ikke hans elskerinne men en han hadde sex med to ganger med fordi han var kåt og var sexvhengig.

Jeg hadde planer om å skjelle henne ut, men når jeg endelig møtte henne så snakket jeg helt normalt men alvorlig, og hun fortalte villig og historien hun fortalte lignet på det han fortalte meg.

Hun var ikke interessert i ham etter at jeg fikk vite om utroskapen.

Jeg prøvde å fortsatte forholdet men det gikk ikke og forholdet ble ødelagt.

Det hjalp ikke akkurat at damen han hadde vært utro med var vår nærmeste nabo.

Anonymkode: f509a...d14

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg tok kontakt med elskerinna til mannen etter at affæren var over. Fikk lang mail der hun beskrev forholdet deres. Jeg skjønte jo at hun følte seg lurt og hadde behov for å rase fra seg litt. Men infoen fra henne gjorde at jeg skjønte at mannen bare hadde innrømt en brøkdel av hva som egentlig hadde pågått. Vondt var det, men jeg kunne ikke leve i uvitenhet.

Anonymkode: 08a70...dda

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvorfor tror du at hun tar kontakt for å lette sin egen samvittighet? Mannen vil ikke at du og hun skal ha kontakt så åpenbart er det mer her enn det du vet, og som hun kan fortelle deg. 

Jeg ville snakket med henne uten å legge skyld og hat på henne. Om dere allierer dere så vil du få mye mer informasjon og sannsynligvis er hun like såret som deg, og har blitt fortalt en historie om at du og mannen din har hatt et dårlig forhold som han var på vei ut av, og det er sannsynlig at han har forsøkt å være mer utro med henne etter at du avslørte han, siden han er redd for hva du kan få vite av å snakke med henne 

Anonymkode: 2257d...73c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk deg nøye om. Hva skal du med versjonen hennes? Han har bedratt deg, vil det gjøre at du drar fordi du får hennes versjon, eller blir du bare sittende der dum igjen med to versjoner og sammen med en mann som ikke respekterer deg?

Og ikke skjell henne ut, det er ikke hennes feil at du er sammen med en drittsekk

• Liker 5
Skrevet

Skal du voksenkjefte på henne fordi mannen din valgte å være utro?

Jeg vet uke helt hva godt det vil gjøre deg å høre hennes versjon. Hun var sikkert forelsket og trodde på løgnene mannen din fortalte henne om deg og deres forhold. Og hva skal du bruke den informasjonen til? Ta mannen din for enda fler løgner han sikkert har fortalt for å komme best mulig ut av situasjonen som har oppstått? Hva godt vil det i så fall gjøre forholdet deres, for jeg regner med at du ønsker å fortsette forholdet med han siden du fremdeles er sammen med han?

Anonymkode: 8803d...c00

• Liker 3
Skrevet

100% at han forteller noe annet til deg enn det hun har å fortelle. Om han ikke hadde noe å skjule, hadde han ikke frarådet deg på det sterkeste å høre hva hun har å si. 

Anonymkode: 137e6...145

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer: har du valgt å bli i forholdet, eller skal du gå?

Anonymkode: d4e90...ea3

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt har du lyst til å skjelle henne ut! Skulle da bare mangle! Jeg tror derimot at det vil garantere at du ikke får den sannheten du ønsker deg. 

Den som har vert utro vil alltid prøve å glatte over det så mye som mulig. Det ligger i menneskets natur å ikke stille seg i ett dårligere lys enn nødvendig. Det er ikke sikkert mannen din gjør dette bevist en gang. 

Det er også naturlig at han ikke vil du skal snakke med henne dersom han skammer seg, men på den andre siden så vil han det heller ikke om han lyver. 

Elskerinnen kan jo lyve til deg hun også. 

Så hva skal du gjøre? De svarene du leter etter ligger først og fremst i deg selv. 

Jeg tror du har mest lyst til å reise fra mannen, men føler deg bundet av omstendighetene. Så du leter etter ting og putte på vektskålen her eller der. 

Anonymkode: 3d965...c5e

• Liker 2
Skrevet

Her må du være oppmerksom på at elskerinnen kan overdrive for å få deg til å gå ut av ekteskapet/samboerforholdet. Hun er part i saken og kanskje forelsket i mannen din, vil ha ham for seg selv.

Begge to er uredelige og uærlige folk som ikke kan stoles på.

Når min eksmann var utro, ble jeg etter en tid nærmest nedringt av elskerinnen (som han gjorde det slutt med). Jeg stolte ikke på noen av de to, og så ikke noe poeng i å snakke med den dama. Jeg tok avgjørelsen om å gå ut av ekteskapet uten noe flere samtaler om hva de hadde gjort.

Anonymkode: 79c5f...bcb

• Liker 1
Skrevet

Om du skal snakke med henne bør mannen få delta i samtalen. Om dette er en bitter elskerinne kan hun fortelle en historie som ikke stemmer. Du vil i en samtale etter elskerinnen ta opp alt hun fortalte til mannen. Du vil legge til og trekke fra deler av samtalen når du gjenforteller til mannen. Det blir misforståelser og vil skape et langt større helvete en det allerede er. Du ender opp med og ikke tro på noen av dem å sitter enda mer fortvilet etterpå. En samtale med elskerinnen første gang bør være med alle 3 tilstede. 

Om du er sammen med mannen fortsatt har du valgt å prøve på nytt og tilgi. Hvilken glede gir det deg å snakke med elskerinnen? Hva kan hun si/gjøre for at du skal få det bedre? Kan du ikke snakke skikkelig med mannen? Sett dere ned med vin og gå igjennom alt du føler er viktig å vite før du klarer å gi slipp. Fortell han dine følelser, hva du tenker og hvorfor du har vurdert en samtale med elskerinnen. Gi mannen en sjanse når du har bestemt deg for å fortsette forholdet. Klarer du ikke det og vet at dette kommer til å plage deg for alltid er det ikke vært å være i dette forholdet. 

Anonymkode: 6b975...b07

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke minst har jeg lyst til å skjelle henne ut

Hvorfor det? 

Mannen din har bedratt deg, du får skjelle ut ham. 

Anonymkode: beeb8...ddf

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...