Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to år sammen, der jeg har slitt utrolig med selvbilde, bestemte jeg meg for å begynne å gå til psykolog. Jeg fortalte til psykologen om de fem jentene jeg har følt meg utrygg på. Det var to jenter han hadde kontakt med på snapchat før vi ble kjærester. Etter tre måneder dating så jeg på telefonen hans at hun han hadde en greie med før meg var på 2.plass på bestevennlista på snap. Når det gjalt hun andre spurte jeg om han kunne åpne snappet foran meg. for hun hadde gått i gamleklassen min. Det var et kløftbilde der det stod "natta <3". Hun var i forhold. Noe som bare var ekkelt. 3. jenta var en venninne jeg aldri fikk møte som han reiste på kafe sammen med alene, og som han chatta mye med. Jeg gikk til psykolog fordi jeg måtte lære meg å tåle at han hadde veninner. jeg begynte å få det bedre, da spurte jeg hvem "Johanne " var fordi han fikk en snap fra henne. Da fikk jeg kjeft fordi han mente jeg ikke stolte på han. De hadde snappet frem og tilbake i 100 dager. Et par måneder senere likte han 5 bilder av en veldig pen, lokal jente og fulgte henne. jeg håpte han kjente henne fra vgs eller noe, men han sa han aldri hadde møtt henne før. Bare at han ville følge henne tilbake. Psykologen min mener dersom jeg går fra han ønsker jeg å flykte fra følelsene mine, men ikke han..  Han snakker med meg hver dag, vil ikke endre noe ved meg og sier han vil gifte seg å ha barn med meg og vi gjør mye fint sammen..  Etter jeg truet meg å gjøre det slutt i sommer fordi jeg var så deprimert, så endret han seg. Problemet er at jeg sliter forferdelig med selvbildet etter alt som har skjedd. Han har hevet stemmen til meg ute i et par sammenhenger tidlig i forholdet, men jeg sa at jeg ikke aksepterte det. så jeg tenker på eksen som sikkert har stått mye i det.. Han har en far som har økonomisk makt over mamman til kjæresten min. Han sier ting som "hvor er kaffen min" og hun må gjøre alt i huset selv om hun er syk. Og det er den rollemodellen han har hatt i livet sitt. hva ville du ha gjort? vennene mine mener ulike ting. Og Mamma gjør det enda vanskeligere for meg fordi kun kan si ting som at han burde klippe skjegget sitt, jeg synst han tar mye plass, og han kunne ha vært mer høflig.. mens andre ganger liker hun han godt.

Anonymkode: 86911...dbe

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høyrest ikkje akkurat ut som ein eg ville hatt i livet mitt...

Anonymkode: 56967...178

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja slå opp. Så fort en mann blir psykologmat skjønner man at man må vekk fra han. Du blir aldri lykkelig og trygg i det forholdet 

Anonymkode: 8f948...bd8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja slå opp. Så fort en mann blir psykologmat skjønner man at man må vekk fra han. Du blir aldri lykkelig og trygg i det forholdet 

Jeg synst det er så rart at psykologen sier at det virker som at jeg flykter fra følelsene mine. Og hun mente at jeg mest sannsynlig ville bli like deprimert i det neste forholdet også..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synst det er så rart at psykologen sier at det virker som at jeg flykter fra følelsene mine. Og hun mente at jeg mest sannsynlig ville bli like deprimert i det neste forholdet også..

Ja hvis du ikke endrer tilknytningsmønsteret ditt så vil det samme fortsette å skje. Men det er derfor man går til psykolog, for å endre sånne mønstre og lære å styre unna destruktive relasjoner i fremtiden

• Liker 5
Skrevet

Ja, du skal slå opp. Så skal du fortsette hos psykolog og når du har endret mønster så kan du gå inn i et nytt, sunt og likeverdig forhold. Det har du ikke nå. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han der hadde ikke jeg ville hatt. Han flørter jo skikkelig med andre damer jo, og det er ikke greit. Jeg deler ikke kjæresten min med noen. Han synes vel ikke han gjør noe galt, men dette er ikke vanlig vennskap, men flørting på høyt nivå. Du er verdt mye mer enn å gå oppi noe sånt. 

Forlat ham og finn deg en du kan stole på. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan jo godt være generelt deprimert selv om typen din ikke er helt rett. Og neste forhold blir kanskje mye likt, om du velger lik type mann og heller ikke er forandret selv? 

Anonymkode: f5de6...b1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...