Gå til innhold

Bedratt og svikter, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt i ekteskapet over tid. Har forsøkt å få med meg mannen til å snakke og finne løsninger, både alene og på FVK (fikk lite hjelp der, ingen forslag til veien videre). Kommer ingen vei. Min innstilling har hele tiden vært i «gode og onde dager», og at jeg vi må jobbe oss gjennom dette. Vi har barn på mellomtrinnet, og svært begrenset nettverk der vi bor (langt unns familie på begge kanter). Vi har heller ikke økonomi til å etablere oss hver for oss, og jeg kunne aldri ofret tryggheten og nettverket (venner/skole) til barna til fordel for meg selv. 
Nå har jeg nettop oppdaget at mannen har/har hatt et slaget forhold til en (singel) mamma i nabolaget, som jeg også kjenner gjennom barna. De har begge løyet til meg flere ganger, og jeg føler meg så dum og naiv som har beskyttet familien over alt mens mannen min søker trøst hos andre. 

Nå vet jeg ikke hva jeg bør gjøre…. Mannen nekter fremdeles å snakke med meg. Vet ikke hva han skal si eller gjøre, sier han. Jeg er helt i villrede, føler livet raser sammen på alle kanter. Store problemet er mangelen på nettverk - jeg har ingen som kan støtte meg gjennom dette her (hverken praktisk eller emosjonelt). Hjelp meg - hva ville dere gjort (på kort og lang sikt)? Det viktigste for meg er å beskytte barna, at de skal ha det godt.

Anonymkode: f2cbd...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, hva er det du egentlig vil beskytte barna dine mot? 

Vil du offer åpenhet, raushet, kjærlighet og nærhet, over det å bo romslig? 

Folk, må være veldig ærlig mot seg selv når det kommer til hva man faktisk ønsker å oppnå i slike forhold. 

Barna merker godt at forholdet mellom deg å far er anstrengt, og at det samtidig ikke blir gjort noe med. 

Din mann, har egentlig meldt seg ut, uten og faktisk gå. Ihvertfall enn så lenge. 

Hvorfor er det så ille å bytte skolekrets? 

Jeg har en barndomsvenn som flyttet og gikk på skole i 3skolekretser på barneskolen. Det, gikk jo helt fint med han. Tror du ikke han fikk noen gode verktøy ved å bytte skolekretser? 

Såklart gjorde han det! Han ble god på å få venner. Selvom han, var en introvert og lett kunne blitt en enståing. Men, han er ikke det. 

Her sogner 3 skoler til en ungdomsskole, og vi møttes igjen. Jeg hadde egentlig glemt litt at han ikke gikk i min klasse hele barneskolen å 🤣😅 

Det er mange barn som bytter skolekrets, og det er så klart ikke noe barn, etterspør. Men, det er ingen livskrise. Man, får nye venner, større nettverk. Ingenting er mere nyttig her i livet enn et stort nettverk. 

Det, er heller ikke sant at dere ikke har penger til å skilles, har du jobb, eller er du uføre, så har du nok til å stable deg på bena. 

Anonymkode: 73725...309

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Sorry ass, men barna vil ikke ha et trygt og godt i et hjem der dere foreldrene ikke kommuniserer og ikke viser kjærlighet til hverandre. 

Hadde skilt meg. Økonomien vil dere klare, enn om litt trangere. 

Først og fremst finn ut fordeling av samvær. Ønsker far 50/50? Om ikke ville jeg nok flyttet nærmere ditt nettverk. 

Du må tenke løsninger for deg selv og barna.

Er selv alenemor i Oslo. Dyrt som f, men får en del økonomisk støtte i form av bidrag, utvidet barnetrygd et. Ikke minst er jeg og ungen mye lykkeligere og har det kjempegodt i et harmonisk hjem uten drama🌹

Skrevet

Her virker det som om mannen har tatt valget allerede uten å si det i rene ord. Han vil jo ikke snakke med deg, så da er det lite du kan gjøre. Du bør starte prosessen med separasjon ettersom mannen din virker å være ute av stand til å sette skikkelig strek.

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste for deg er å beskytte barna. Det er en fin tanke, men kan du snu litt på den? Vår viktigste oppgave som foreldre er å gjøre barna våre i stand til å håndtere livet på best mulig måte, ikke beskytte dem fra alt som er vondt i livet. Dine barn kommer til å oppleve vanskelige perioder i livet, og dette er en slik periode. Du har nå mulighet til å være nær og veilede dem gjennom de vanskelige følelsene.

Din mann har valgt å bedra deg og tar ikke ansvar for sine handlinger ved å forsøke å reparere relasjonen mellom dere. Du kan ikke tvinge ham til det. Du bør gå fra ham. For din egen del, men også for barna. Det er viktig at de ser og lærer at reparasjon og kommunikasjon er viktig i relasjoner. Hvis du velger å bli i ekteskapet og forsøker å glemme det som har skjedd uten at dere reparerer ordentlig, vil dere ha et kaldt og dødt forholdt. Dere kan ikke komme over dette uten å kommunisere og at han tar ansvar. Bitterheten og tristheten vil skinne igjennom og barna vil fange det opp og måtte leve med det. Barna dine vil ikke oppleve å leve i et hus med kjærlighet. Det er bedre å bo trangt og ha dårlig økonomi sammen med en mor som har det godt enn å bo i et stort hus med foreldre som ikke er glade i hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har slitt i ekteskapet over tid. Har forsøkt å få med meg mannen til å snakke og finne løsninger, både alene og på FVK (fikk lite hjelp der, ingen forslag til veien videre). Kommer ingen vei. Min innstilling har hele tiden vært i «gode og onde dager», og at jeg vi må jobbe oss gjennom dette. Vi har barn på mellomtrinnet, og svært begrenset nettverk der vi bor (langt unns familie på begge kanter). Vi har heller ikke økonomi til å etablere oss hver for oss, og jeg kunne aldri ofret tryggheten og nettverket (venner/skole) til barna til fordel for meg selv. 
Nå har jeg nettop oppdaget at mannen har/har hatt et slaget forhold til en (singel) mamma i nabolaget, som jeg også kjenner gjennom barna. De har begge løyet til meg flere ganger, og jeg føler meg så dum og naiv som har beskyttet familien over alt mens mannen min søker trøst hos andre. 

Nå vet jeg ikke hva jeg bør gjøre…. Mannen nekter fremdeles å snakke med meg. Vet ikke hva han skal si eller gjøre, sier han. Jeg er helt i villrede, føler livet raser sammen på alle kanter. Store problemet er mangelen på nettverk - jeg har ingen som kan støtte meg gjennom dette her (hverken praktisk eller emosjonelt). Hjelp meg - hva ville dere gjort (på kort og lang sikt)? Det viktigste for meg er å beskytte barna, at de skal ha det godt.

Anonymkode: f2cbd...533

Du ber han ta ansvar for det han har gjort og setter en strek. Han flytter ut og du setter igang mølla med deling og mekling. Det er ikke noe å redde her. 

Anonymkode: 4b886...122

Skrevet

Vet du om han ønsker å være sammen med hun alenemoren? Da har du jo ikke så mye valg.

Anonymkode: 7bad6...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...