AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hva kom først, høna eller egget? Får kvinner overskudd av å ha sex i langvarige forhold eller trenger kvinner å ha overskudd til å ha sex. Dette spørsmålet mitt er inspirert fra en annen tråd der begge deler ble påstått(?) Anonymkode: 69ade...2f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Høna kom først. Hvem ellers skulle lagt egget? Anonymkode: 36ba9...818
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Hvis man er kåt så tror jeg ikke at man trenger overskudd. Hvis kåtheten uteblir så finnes det alltid en grunn til at det ikke passer. Det blir kanskje litt som trening. Så lenge treningsturen er lystbetont så gjør man det og føler seg bra etterpå. Når man misliker trening så er det bestandig en vaskemaskin som må settes på «akkurat» når tiden for trening er der… Anonymkode: 45018...d81 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høna kom først. Hvem ellers skulle lagt egget? Anonymkode: 36ba9...818 Dinosauren. Anonymkode: 45018...d81 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dinosauren. Anonymkode: 45018...d81 Artig teori. Pattedyr eller eggleggere? Anonymkode: 36ba9...818
Forvirret23 Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Jeg må ha overskudd for å ha sex, føler jeg meg som en vridd oppvask klut så orker jeg ikke mye sex. Og ha sex hver dag, øker heller ikke lysten så sex avler ikke sex heller her. Samme med min mann, han orker ikke sex om han er helt ferdig og utslitt. 1
Yodas Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Det finnes grader av overskudd, og grader av slitenhet. Opp til et visst punkt gir sex overskudd, men hvis jeg står i fare for å sovne under akten er det liten vits i å prøve å ha sex. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Om jeg tar barna hver natt og hver morgen i tillegg til å gjøre alt av husarbeid selv, da kan mannen ta seg en runk for min del. Da har jeg verken overskudd eller lyst til å tilfredsstille han. Anonymkode: 8a083...30d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Artig teori. Pattedyr eller eggleggere? Anonymkode: 36ba9...818 Pattedyr kom etter dinosaurer og vel også etter fugler? Egg fantes lenge før det fantes fugler eller høns. Derfor kom egget først. Fugler og høns oppstod gradvis ved naturlig seleksjon hvor eggene gradvis fikk litt andre gener. Anonymkode: 45018...d81
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pattedyr kom etter dinosaurer og vel også etter fugler? Egg fantes lenge før det fantes fugler eller høns. Derfor kom egget først. Fugler og høns oppstod gradvis ved naturlig seleksjon hvor eggene gradvis fikk litt andre gener. Anonymkode: 45018...d81 Flott. Da legger vi den død Anonymkode: 69ade...2f6 1
Example Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Sex skaper overskudd. Det handler også om å prioritere sex. De som anser sex kun som et overskuddsfenomen prioriterer i liten grad sex. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Example skrev (2 minutter siden): Sex skaper overskudd. Det handler også om å prioritere sex. De som anser sex kun som et overskuddsfenomen prioriterer i liten grad sex. Noe av problemet et kanskje at disse diskusjonene blir så polariserte og alle skal markere sin «posisjon». Hvis du har gravd et stort hull i hagen og snekret forskaling til garasje så kan man selvsagt være så på felgen at man ikke klarer sex. Alle forstår det. Men de færreste blir utsatt for slike påkjenninger hver dag. Hvis det hver dag, år ut og år inn, er «ett eller annet» som kommer i veien for sex (vondt i hodet, stiv i ryggen, dårlig dag, møte på jobb i morgen, oppvasken er ikke tatt, mensen, luft i magen, nylig tatt permanent…) så er det opplagt at man ikke egentlig har så veldig lyst. Fordi man er/har blitt frigid, fordi partneren har blitt feit, fordi han/hun er en dårlig elsker eller fordi man er kåt på en kollega. Anonymkode: 45018...d81 2
Example Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe av problemet et kanskje at disse diskusjonene blir så polariserte og alle skal markere sin «posisjon». Hvis du har gravd et stort hull i hagen og snekret forskaling til garasje så kan man selvsagt være så på felgen at man ikke klarer sex. Alle forstår det. Men de færreste blir utsatt for slike påkjenninger hver dag. Hvis det hver dag, år ut og år inn, er «ett eller annet» som kommer i veien for sex (vondt i hodet, stiv i ryggen, dårlig dag, møte på jobb i morgen, oppvasken er ikke tatt, mensen, luft i magen, nylig tatt permanent…) så er det opplagt at man ikke egentlig har så veldig lyst. Fordi man er/har blitt frigid, fordi partneren har blitt feit, fordi han/hun er en dårlig elsker eller fordi man er kåt på en kollega. Anonymkode: 45018...d81 Det vil jo være ting som skjer som gjør at sex den dagen er utenkelig. Men i en helt vanlig hverdag så handler det om å prioritere det, hvis man faktisk vil ha en del sex.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 Jeg opplever ikke sex som et overskuddsfenomen. For meg er det kos og nærhet til mannen, og om det går for lang tid mellom hver gang kan jeg kjenne på distanse mellom oss, og det føles ikke bra. Vi trenger ikke finne opp kruttet eller ha livets beste sex. Noen ganger holder det at han smyger innom noen få minutter. Om vi er slitne trenger vi ikke komme en gang, men det bevarer nærhet og fortrolighet mellom oss å være intime. Anonymkode: 7453f...05e 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 Her er folk enormt forskjellige. Kona må ha overskudd for å ha sex, jeg får overskudd av å ha sex. Når vi har hatt sex, går vi inn i veldig ulik syklus. For meg avler sex sex, så jeg er spenna klar igjen neste morgen. Hun derimot har det helt motsatt; orgasmen drenerer henne for sexlyst, og hun er helt på bunnen etter sex. Dette skaper naturlig nok en svært utfordrende situasjon for oss. Etter dette går kurvene våre mot hverandre - jeg med fallende lyst og hun med litt økende. Er vi heldige klaffer det at vi har sex i skjæringspunktet, og det blir helt ok. Men ofte går det så lang tid at jeg nesten har glemt av hele greia, når hun (endelig?) begynner åle seg innpå. Anonymkode: 43b90...40b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 Tror at grunnen til at kvinner behøver mer overskudd er at vi trenger ofte litt mer tid på å bli klar, og bruker mer tid på å komme i mål. Hvis man vet at det blir «kjapt» der mannen sannsynlig blir mest tilfredsstilt (ofte sånn at menn kommer lettere i mål) men ikke kvinnen like mye så frister det ikke like ofte og man må vite at man har overskudd til å få mye ut av det. Ellers kan man føle seg brukt. Og selvfølgelig den at hvis man har noe som ligger å irriterer (feks.som at mannen overlater det meste av ansvaret for barna til partneren). Anonymkode: 40160...21e 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 Begge deler. Anonymkode: 367fb...f31
Isambard Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kom først, høna eller egget? Får kvinner overskudd av å ha sex i langvarige forhold eller trenger kvinner å ha overskudd til å ha sex. Dette spørsmålet mitt er inspirert fra en annen tråd der begge deler ble påstått(?) Anonymkode: 69ade...2f6 Jeg regner med det kan være et stort energisluk å ha en mann som ikke ønsker sex. Det virker som om det oppleves som ganske sårt for kvinner. Jeg tviler på om mer sex gir overskudd hvis det ikke er noe savn i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Her er folk enormt forskjellige. Kona må ha overskudd for å ha sex, jeg får overskudd av å ha sex. Når vi har hatt sex, går vi inn i veldig ulik syklus. For meg avler sex sex, så jeg er spenna klar igjen neste morgen. Hun derimot har det helt motsatt; orgasmen drenerer henne for sexlyst, og hun er helt på bunnen etter sex. Dette skaper naturlig nok en svært utfordrende situasjon for oss. Etter dette går kurvene våre mot hverandre - jeg med fallende lyst og hun med litt økende. Er vi heldige klaffer det at vi har sex i skjæringspunktet, og det blir helt ok. Men ofte går det så lang tid at jeg nesten har glemt av hele greia, når hun (endelig?) begynner åle seg innpå. Anonymkode: 43b90...40b Hvordan kan du leve sånn?? Sex, avler sexlyst til meg også. Og jeg hadde ikke klart det opplegget der! Enda, jeg merker jo at jo eldre dere menn, blir jo mere venting må jeg venne meg til. Men, det der hadde tappet all gnisten min. Synes det er vanskelig nok, og ikke kunne ha sex ihvertfall et par ganger for dagen. Anonymkode: a8a53...958
SPOCA Skrevet 28. desember 2023 #20 Skrevet 28. desember 2023 Jeg får overskudd av sex, det er det som gjør livet gøy i en slitsom og stressende periode av livet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå