Gå til innhold

Mannen har ombestemt seg og ønsker seg barn likevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn fra før og han har ikke. Når vi ble sammen hadde han ikke noe behov for egene barn men okay med stebarn siden de var så store. Siste mnd har han ombestemt seg og han sier det er veldig viktig for han. Jeg er 35 år så er begrenset hvor lenge jeg kan tenke på dette. Noen som har vært I lignende situasjon? Hvordan gikk det? Noen menn som vil komme med innspill fra mannlig ståsted?

Anonymkode: ba579...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvem eier hva? Begge i jobb? Hvordan er han med barna dine? Er familien hans ok? Liker barna dine han?

Dette bør du tenke på først. Hvis alt dette er ok, så er det ikke noen grunn til å si nei. Men hvis noe skurrer her... 

Anonymkode: 53ae3...59f

• Liker 5
Skrevet

Har DU lyst på flere barn da? 

Anonymkode: 8abff...63a

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Du må ingenting. Du bør derimot ønske barn selv, hvis ikke så kan du finne seg selv i en situasjon der du blir bitter fordi kjæresten din ombestemmer seg igjen etter at barnet er til. Da er det meste for sent å angre på.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du ønsker ikke barn? Skjønner ikke helt problemstillingen. Hvis begge ønsker barn et det jo bare å sette i gang. Hvis en ikke ønsker så er det vel ikke noe hopp for forholdet. Barneønske trumfer alltid kjæresteforhold. 

Anonymkode: 0472f...31f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

To ting egentlig. Ønsker du flere barn og hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere har vært sammen i mange år og han først nå snur når du nærmer deg alderen der det blir mer trøblete så har jeg ikke all verdens sympati med han. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvem eier hva? Begge i jobb? Hvordan er han med barna dine? Er familien hans ok? Liker barna dine han?

Dette bør du tenke på først. Hvis alt dette er ok, så er det ikke noen grunn til å si nei. Men hvis noe skurrer her... 

Familien hans er fantastiske og de har tatt not meg og barna mine med årene armer. Barna mine har godt forhold til stefar og stefar er kjempe flink med dem. Han eier det meste. Vi skal offesielt flytte sammen nå men har vært sammen lenge. Dette setter jo ting litt på vent... Jeg har til å begynne med ikke lyst på flere barn, men vet jo jeg ville elsket barnet om vi bestemte oss for å få ett til. Føler mest på at jeg burde og at jeg uansett er mor så mer snakk om noen år ekstra som mor enn skal jeg ha barn eller ikke.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun kan jo si nei bare fordi hun ikke vil?

Anonymkode: bb71c...5e2

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

jeg tenker at det sikkert blir bra, HVIS du føler deg trygg på at han blir en god og deltagende far.

at det ikke bare er en innskytelse hos ham, "hadde vært koselig med unger", men at han genuint ønsker å bli far og ALT det medfører. fint å sette seg ned og snakke om hva det innebærer, for det er vanskelig å forstå før man står i det selv.

Anonymkode: d6b92...d6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Familien hans er fantastiske og de har tatt not meg og barna mine med årene armer. Barna mine har godt forhold til stefar og stefar er kjempe flink med dem. Han eier det meste. Vi skal offesielt flytte sammen nå men har vært sammen lenge. Dette setter jo ting litt på vent... Jeg har til å begynne med ikke lyst på flere barn, men vet jo jeg ville elsket barnet om vi bestemte oss for å få ett til. Føler mest på at jeg burde og at jeg uansett er mor så mer snakk om noen år ekstra som mor enn skal jeg ha barn eller ikke.

Feil holdning 

• Liker 2
Skrevet
Tomas77 skrev (5 minutter siden):

To ting egentlig. Ønsker du flere barn og hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere har vært sammen i mange år og han først nå snur når du nærmer deg alderen der det blir mer trøblete så har jeg ikke all verdens sympati med han. 

Føler meg egentlig ferdig med barn. Min eldste er 15 år gammel så sitter langt inne å begynne på nytt. 

Han har frem til for noen år siden satset på kariere. En stund før vi møttes prøvde han å få mer normale arbeidstider og liv utenom jobb. Tror hans ønske om barn kom etter han ble del av familien min og ville å bli pappa for å følge opp barn fra baby. Han er engasjert i mine barns liv og har godt forhold til dem. 

• Liker 1
Skrevet

Når får barn skal begge ville og det skal ikke være styrt av andres ønsker. Hva med lære mer om den åndelige siden av å få barn og sjelskonseptet? 

Du bør ikke få barn kun fordi han vil. Da kan du ende opp bli bitter og angre når barnet er født som da kan gå utover barnet sitt liv. Tenk på barnets beste som er et eget individ, ikke hva som er viktig for han eller deg.

Anonymkode: 8ba97...f00

Skrevet

Kjør på, aldri feil med et barn ekstra. 

Anonymkode: 17dd6...f6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke gjør det. Mine/dine/våre kombinasjon funker ikke. Steforeldre klarer ikke å ikke forskjellsbehandle sine mot dine. Det kommer du til å merke godt når han får sin egen. Det kommer også til å forsure forholdet mellom dine barn og deg, nytt søsken og stefaren. Trust me, jeg har sett dette altfor mange ganger.

Anonymkode: 2d98f...977

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Thank u, next!

Anonymkode: f2071...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Les dette flere ganger selv, TS. Når du har barn fra før vet du hva det koster av kroppen å produsere et barn. Du er også klar over den helsemessige risikoen selv om det gikk fint de forrige gangene. Og enn om han (som mange andre menn) finner ut at småbarnslivet blir tøffere enn han trodde og forholdet ryker?

Det er helt merkelig at du ikke skriver allerede i HI hva du vil, men i stedet spør andre menn om hva de synes. Har du et generelt problem med at du setter alle andre foran deg selv og at du på et eller annet nivå ikke synes at din mening og dine behov teller?

Du vet selv om du ønsker barn eller ikke. Og du må faktisk ønske det for din egen del med tanke på hva det koster på et personlig plan.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når får barn skal begge ville og det skal ikke være styrt av andres ønsker. Hva med lære mer om den åndelige siden av å få barn og sjelskonseptet? 

Du bør ikke få barn kun fordi han vil. Da kan du ende opp bli bitter og angre når barnet er født som da kan gå utover barnet sitt liv. Tenk på barnets beste som er et eget individ, ikke hva som er viktig for han eller deg.

Anonymkode: 8ba97...f00

Har ikke bestemt meg for å få ett barn til, men vurderer det. Ble jo tidlig mor og det var ikke planlagt. Var mye som var vansklig med å bli mamma og det var ikke noe jeg ville valgt om jeg ikke sto der med positiv test. Likevel har jeg aldri angret på valget om å beholde og jeg elsker barnet mitt så ville aldri blitt bitter og latt det gå utover barnet. 

• Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Les dette flere ganger selv, TS. Når du har barn fra før vet du hva det koster av kroppen å produsere et barn. Du er også klar over den helsemessige risikoen selv om det gikk fint de forrige gangene. Og enn om han (som mange andre menn) finner ut at småbarnslivet blir tøffere enn han trodde og forholdet ryker?

Det er helt merkelig at du ikke skriver allerede i HI hva du vil, men i stedet spør andre menn om hva de synes. Har du et generelt problem med at du setter alle andre foran deg selv og at du på et eller annet nivå ikke synes at din mening og dine behov teller?

Du vet selv om du ønsker barn eller ikke. Og du må faktisk ønske det for din egen del med tanke på hva det koster på et personlig plan.

Dette er ting jeg bekymrer meg for. Jeg var veldig dårlig når jeg var gravid og jeg vet jeg ikke kommer til å fungere 100 prosent mes jeg eventuelt er gravid. Det er mye av grunnen til jeg har tenkt at jeg er ferdig med barn. Jeg er bekymret for å sitte igjen alene med enda ett barn om forholdet ryker...

Jeg ønsket til å begynne med en lite ungeflokk men samarbeidet med min eks og det at han ikke bidro med noe satt en stopper for det. Han behandlet verken meg eller barna bra... redd det skal skje igjen.

Tror jeg lot være å skrive om jeg selv ønsker flere barn fordi jeg er utrolig redd. Jeg kjenner mannens familie og venner, så føler jeg kan stole på at han er en bra fyr og kommer til å bli en bra far. Samtidig føler jeg meg på ett annet sted i livet siden eg har tennåringsbarn. Men om det er helt uaktuelt.. vet ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kjør på, aldri feil med et barn ekstra. 

Anonymkode: 17dd6...f6e

Ehhhmmm...? 

Skrevet

TS har altså ikke lyst på flere barn, men lar seg sikkert overtale pga. mannens ønske og det at han "eier mest"...

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...