Gå til innhold

Han sier han er blitt avhengig av meg. Hva bør jeg tenke om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venn gjennom flere år. Hele tiden vært i et forhold men nå skal han forlate forloveden /samboeren. Jeg har også vært i et forhold men ble singel for tre år siden. 

Jeg sjekket loggen over tlf-samtaler i desember. 16 dager har han ringt meg og vi er på 26/12. Og aldri mindre enn en time, som regel 2-3 timer. 

I tillegg er det sms nesten daglig. 

Han sier han ikke er klar for noe nytt,  står jo midt i et samlivsbrudd. han er raus med komplimenter og sier han er blitt avhengig av meg. Jeg må jo si han er veldig mye med meg og tar enormt mye kontakt. 

Hva ville dere tenk? Skal jeg bare se på det som rent vennskapelig, som alltid, eller at han kan ha utviklet følelser? Aldri hørt om avhengigheten. 

Anonymkode: eece1...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke rart å ha mye kontakt med en nær venn i en vanskelig livssituasjon som et brudd. 

Anonymkode: e413f...ead

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har han aldri gitt deg noen andre tegn på at han syns du er attraktiv- liker deg mer enn en venn? Ikke en gang hintet ønske om sex med deg?

Anonymkode: a58e8...8ca

• Liker 1
Skrevet

Du må nesten bare spørre ham rett ut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har han aldri gitt deg noen andre tegn på at han syns du er attraktiv- liker deg mer enn en venn? Ikke en gang hintet ønske om sex med deg?

Jo absolutt. Han sier han syns jeg er både attraktiv, sexy, vakker, snilleste, osv og han har kysset meg en gang men det er to år siden da han var i et forhold og han beklaget det med en gang.... 

Og for et halvt års tid siden datet jeg en fyr som jeg tenkte det kom til å bli seriøst med, da var kompisen min veldig støttende og oppmuntrende og virket jo ikke som det gjorde noe for han at jeg datet. 

For noen dager siden nevnte jeg det jeg er bedt på date igjen. Det ville han ikke snakke om hoppet elegant over det, sa bare "å". Vanligvis ville han spurt mye, hvem hva hvor osv. 

Skulle ønske jeg visste om det var mer enn vennskap. Kan tenke meg han er like redd som meg for å rote det til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min beste venn gjennom flere år. Hele tiden vært i et forhold men nå skal han forlate forloveden /samboeren. Jeg har også vært i et forhold men ble singel for tre år siden. 

Jeg sjekket loggen over tlf-samtaler i desember. 16 dager har han ringt meg og vi er på 26/12. Og aldri mindre enn en time, som regel 2-3 timer. 

I tillegg er det sms nesten daglig. 

Han sier han ikke er klar for noe nytt,  står jo midt i et samlivsbrudd. han er raus med komplimenter og sier han er blitt avhengig av meg. Jeg må jo si han er veldig mye med meg og tar enormt mye kontakt. 

Hva ville dere tenk? Skal jeg bare se på det som rent vennskapelig, som alltid, eller at han kan ha utviklet følelser? Aldri hørt om avhengigheten. 

Men hva med deg? Hva ønsker du?

Anonymkode: 7881d...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men hva med deg? Hva ønsker du?

Anonymkode: 7881d...1a9

Jeg vet at jeg kunne fått det utrolig fint med han, at vi kunne fått det helt supert sammen og jeg vet jeg kunne blitt skikkelig forelsket meg har i alle år lagt lokk på det. Om han hadde vist følelser for meg, hadde jeg nok tint opp og våget jeg også. Men jeg tør ikke, vennskapet er for verdifullt til å ødelegges. Men ja jeg ville nok innerst inne ha ønsket teste oss ut som noe mer... Ts

• Hjerte 1
Skrevet

At han har blitt avhengig av emosjonell støtte og noen å ringe å prate med om alt mulig. 

Ikke et godt tegn. Dette er den typen som kan true med selvmord om du prøver å bryte kontakt eller gjøre det slutt en dag

Anonymkode: 3534d...e1f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vel ikke rart å ha mye kontakt med en nær venn i en vanskelig livssituasjon som et brudd. 

Anonymkode: e413f...ead

Dette var vel i overkant av hva man skal forvente av venner når man har det vanskelig. To tre timer hver dag i 16 dager? Med det jeg vil anta er tristesse fra hans side. Snakk om å bruke opp vennene sine. Venner er venner, og når det går så langt så trenger man heller helsehjelp. Dette er ikke normalt. 

Anonymkode: c3cc7...a3f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette var vel i overkant av hva man skal forvente av venner når man har det vanskelig. To tre timer hver dag i 16 dager? Med det jeg vil anta er tristesse fra hans side. Snakk om å bruke opp vennene sine. Venner er venner, og når det går så langt så trenger man heller helsehjelp. Dette er ikke normalt. 

Anonymkode: c3cc7...a3f

Jeg hadde en kompis som ringte meg hver dag for råd i tre uker i en vanskelig livssituasjon. Vi hadde holdt på i forkant og ligget sammen noen ganger. Pratet plutselig 1-2 timer på telefonen og jeg følte vi kom nær hverandre og at det måtte bety at han ville snakke med meg så mye og likte meg. Når krisen hans var over ringte han ikke en eneste gang mer, og jeg spurte hva vi var, nei vi var jo bare venner sa han... 

Menn misbruker damer for emosjonell støtte fordi andre menn er preget av toxic masculinity og ikke like empatiske, engasjerende, støttende og lyttende som kvinner. 

Anonymkode: 3534d...e1f

Skrevet

Vanskelig å si. Ene venninnen min var ca like intens under deres samlivsbrudd. Hun var definitivt ikke romantisk interessert i meg. Men ville holdt en knapp på at han er interessert. Ikke så vanlig at menn i forhold går å skaffer seg en bestevenninne som ikke er kjæresten. Ikke sikkert han vet selv heller, enda. Men tillitt til deg har han åpenbart. Vær der for han og la kan lande på andre siden av det bruddet? Han er nok for ganske følelsesmessig opprevet nå selv om han ønsker det bruddet og selv om han skulle ha lyst til å prøve med deg i fremtiden.

Anonymkode: a5159...14a

Skrevet

Virker som han er interessert i mer enn vennskap.. og har vært det noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...