AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #1 Skrevet 26. desember 2023 Ny her inne, så hei alle sammen! ☺️ Sliter litt her om dagen. Har aldri vært den sjalu typen og heier veldig på gode relasjoner, men.. Etter å ha vært alene noen år, har jeg fått meg kjæreste. Vi introduserte hverandre for familie og unger i sommer og har vært sammen i 7 mnd. I jula er mine unger hos meg, men har sagt at kjæreste også er velkommen, men forstår at kjæresten vil prioritere sine barn. Visste at exen skulle feire sammen med de, men visste ikke at hun skulle flytte inn og bli der hele jula. Hun bor til vanlig like i nærheten, men skal nå sove hos min kjæreste i mange dager, kanskje helt over nyttår. Dette er noe de pleier, men jeg synes dette er rart. En ting å spise middag sammen for ungene sin del, men hvem tjener på at man skal bo sammen fordi det er jul, etter å ha bodd fra hverande i 5 år? Hva med meg? Et ikke jeg verdt en tanke, en mening, en omtanke? Jeg forstår at en vil prioritere barna, men burde man ikke også inkludere partneren? Får ikke svar på hvordan resten av jula set ut i forhold til oss, men får til svar at han ikke veit h or lenge hun blir. Anonymkode: d33c9...6ff 1 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #2 Skrevet 26. desember 2023 Spør hvilket rom gjesten ligger på. Eller stikk innom og sjekk. Anonymkode: ba9c5...c4c 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #3 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får ikke svar på hvordan resten av jula set ut i forhold til oss, men får til svar at han ikke veit h or lenge hun blir. Anonymkode: d33c9...6ff Så desperat er du vel ikke etter en kjæreste at du tenker dette er ok? Anonymkode: 0961d...312 15 9
julens askepott Skrevet 26. desember 2023 #4 Skrevet 26. desember 2023 Tror ikke de deler seng, men synes det er sårt at han holder fast ved gamle tradisjoner selv om han har fått meg som kjæreste. Noen timer til m7ddag har jeg full forståelse for, men en uke med all inclusive uten meg inkludert.. 6 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #5 Skrevet 26. desember 2023 Ehm det er veldig mange man tror ikke deler seng som gjør det likevel. Livet er fult av overraskelser. Anonymkode: ba9c5...c4c 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #6 Skrevet 26. desember 2023 Det hadde vært takk og farvel for min del. Anonymkode: 597c7...3fd 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #7 Skrevet 26. desember 2023 Dette høres ut som et opplegg som ikke er forenlig med å ha kjæreste. Sikkert hyggelig for barna at de er sammen på julaften, men hele julen? Det hadde jeg ikke godtatt. Anonymkode: 72fbb...53c 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Det var rart..🤔 Anonymkode: 3b9b2...dfd 2 2
Pippi Lotta Skrevet 26. desember 2023 #9 Skrevet 26. desember 2023 (endret) Jeg tenker dette er grunnen til at man ikke bør blande barn inn i forholdet etter bare 7 måneder. Selfølgelig kan han ikke endre på barnas julerutiner etter så kort tid. Ønsker du egentlig at han skal gjøre det? Da blir jo du den onde stemoren som bokstaveligtalt ødela jula.... La barna hans ha en fin jul nå, og om noen år når det er naturlig kan dere begynne å lage felles juletradisjoner. Endret 26. desember 2023 av Pippi Lotta 8 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #10 Skrevet 26. desember 2023 Veldig spesielt... Jeg hadde heller ikke blitt sjalu i den form at jeg hadde blitt bekymret for romantikk. De, har trossalt vært fra hverandre i 5år. Men, jeg hadde ikke syntes det hadde vært gøy, at de holder fast ved en så når relasjon og tradisjon uten at du er med. Da må du jo bli inkludert... Vist ikke tror jeg, jeg ville ha satt kroken på døra. Det, er bare ikke greit! Anonymkode: 96378...ae4 3 1
julens askepott Skrevet 26. desember 2023 #11 Skrevet 26. desember 2023 Men, når barna er nesten voksne og både han og jeg har vært alene I 5 år..
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #12 Skrevet 26. desember 2023 Dette er typisk for de som ikke vet å sette grenser når sivilstatusen har endret seg. Den mannen tenker at du skal finne deg i alt mulig Anonymkode: 342fb...bd7 5 6
Ishavsrøya Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde vært takk og farvel for min del. Anonymkode: 597c7...3fd Samme her. En sånn tøffel som styres av eksen er så usexy....værsågod neste 7 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 Dette er IKKE normalt. Anonymkode: e931e...905 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 Først av alt - dere har vært sammen i bare syv måneder, og dere presenterte barna for hverandre allerede i sommer. Det tenker jeg er altfor tidlig å introdusere barna, for da kjente dere knapt hverandre. Og nå kommer noe av dette frem. Hvis mor til barna bor langt unna og kommer reisende for å ha julen sammen med dem, da kunne jeg kaanskje gått med på det. Om hun bor noenlunde i nærheten, da hadde jeg nok takket for meg, innsett at jeg skal bruke langt mer tid på å bli kjent med neste mann og ikke involvere barn før jeg hadde vært sammen med mannen et år. Når han ikke kan gi deg et svar nå på om dere kan møtes i jula, ts, da tenker jeg at det sier mye om hans prioriteringer. Tar du det opp nå antar jeg at han blir sur fordi han føler seg slitt mellom det han vil ha med sin eks (selv om det ev. bare er julene) og deg (som jeg antar han har mer av i hverdagene). Venter du til over nyttår antar jeg han vil mene du overdriver og lager drama og at du burde forstå. Tror ikke dette er noe du kan vinne uansett. Som sagt, bor mor langt borte og ser barna sjelden og selv har lite familie, da kunne jeg akseptert det (men da hadde jeg tatt for gitt at han hadde et gjesterom, og også at jeg fikk hilse på henne), men bor hun i nærheten hadde jeg takket for meg. Anonymkode: fbb7e...bd9 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 Når hun bor i nærheten er det ingen grunn til at hun skal sove der. Her tenker jeg det er ugler i mosen. Et eks par som fortsatt leker kjærester i jula. Anonymkode: 0779f...729 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 Mitt beste råd er å gå, en mann som insisterer på at eksen skal bo hos han pga barna er ikke noe å spare på. Anonymkode: 171eb...971 3 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 Hvis dere er sammen neste jul hadde jeg satt ned foten da. Anonymkode: ba9c5...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #19 Skrevet 26. desember 2023 Nei, TS. Dette er ikke kjærlighet. Han er mer knyttet ril exen enn til deg og drømmer om å gjenforene familien. Garantert. Anonymkode: b43ca...187 2 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #20 Skrevet 26. desember 2023 Jeg foreslår du gjør det slutt. Da får han jo bare en grunn til å havne med «eksen» igjen. Anonymkode: 894ff...d21 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå