AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Hei, Gift med en mann og ha to barn. Har tenkt flere ganger på at mannen ikke hadde noen venner/kompiser fra tidligere når vi startet forholdet, men starter å skjønne nå. Vi har det bra nok i forholdet. Har to barn som er aktiv i håndballen og har deltatt og bidratt mye inn der. Jeg har fra tidligere opp igjennom årene, både på jobb og privat aldri havnet i uvennskap eller hatt dårlig forhold til kollegaer eller folk rundt meg. mannen er en type som snakker rett fra levra, mangler filter på ting han sier og tar mange kamper. Er god på å provosere folk, registrerer jeg. Han er ikke sånn med meg, men andre rundt. Når der skjer forskjellsbeh. i idretten tar han kampene og sier fra, selv om det ikke gjelder våre barn. Jeg er enig i meningene hans, men man kan ikke ta alle kamper og få ‘uvenner’ over alt, jeg mener også mye er hvordan man sier ting på. Hans personlighet gjør at folk trekker seg unna merker jeg. alle ‘kompisene’ han har fra håndballen har han nå mistet og folk starter å trekke seg unna. jeg er enig i alt han sier, men han henger seg så utrolig opp i ting og går all inn i ting. Folk rundt kan nok bli slitne av det, noe jeg også blir. Datteren vår gjør det veldig bra, så det er mye sjalusi fra deres side og jeg er HELT enig med mannen min. De andre fedrene og konene har gjort så mye rart og vært urimelig mot oss (baksnakking osv) lang historie.. støtter mannen på denne saken. Mannen har null selvinnsikt på at personligheten hans kan være grunnene til at mister folk rundt seg. lurer veldig på hva jeg kan gjøre. Har forsøkt å snakke med han og bevisst gjøre han på dette, men han er så klar at han ikke gjør noe feil. Blir utslitt av dette jeg.. noen tips? Anonymkode: 99e27...faf 1 3
PITTY Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Spiller mindre rolle om han har rett eller feil. Er han ustanselig på krigsstien og høylytt overfor alt og alle må han nesten takke seg selv. 22 2 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Din mann er en helt. En kriger. Ingen feiging. Støtt han. Anonymkode: c2368...616 9 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Som man reder, ligger man. Anonymkode: 6a76f...245 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 TS her. Han er ikke konstant på krigsstien, men han er en som ikke er redd for å si i fra. En som gjerne sier høyt det andre ikke tør å si. på møter stiller han de rette spm og folk er gjerne enige med han, men tør ikke si det/stille spm tegn til ting selv. Han taler gjerne for alle. veldig stolt av den siden og støtter han. men man trenger ikke alltid å måtte si noe.. 😳🙈 Anonymkode: 99e27...faf 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Hvorfor i all verden er det så viktig for deg å bli likt av folk som forskjellsbehandler barn etc? Vær forsiktig med hva du ønsker deg, ikke stas med en mann som mangler enten integritet eller eyggrad til å si i fra. Anonymkode: cd571...7b3 4 2
PITTY Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS her. Han er ikke konstant på krigsstien, men han er en som ikke er redd for å si i fra. En som gjerne sier høyt det andre ikke tør å si. på møter stiller han de rette spm og folk er gjerne enige med han, men tør ikke si det/stille spm tegn til ting selv. Han taler gjerne for alle. veldig stolt av den siden og støtter han. men man trenger ikke alltid å måtte si noe.. 😳🙈 Anonymkode: 99e27...faf Men det er mange måter å presentere budskapet sitt på. Alt fra diplomatisk til ren kjeftesmelle. Da blir også gehøret hos andre deretter.. 9 5
Blåttvann Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 PITTY skrev (3 minutter siden): Men det er mange måter å presentere budskapet sitt på. Alt fra diplomatisk til ren kjeftesmelle. Da blir også gehøret hos andre deretter.. Du er nok inne på noe her. Mange tåler bedre tilbakemeldinger og kritikk h is det er lagt frem på en hyggelig måte. Og så er det noe med å si ifra men ikke henge seg opp i ting, ingen liker folk som må krangle i evigheter for å ha "rett" og siste ordet. Har man sagt ifra så har man ofte gjort sitt. 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her. Han er ikke konstant på krigsstien, men han er en som ikke er redd for å si i fra. En som gjerne sier høyt det andre ikke tør å si. på møter stiller han de rette spm og folk er gjerne enige med han, men tør ikke si det/stille spm tegn til ting selv. Han taler gjerne for alle. veldig stolt av den siden og støtter han. men man trenger ikke alltid å måtte si noe.. 😳🙈 Anonymkode: 99e27...faf Tydeligvis ikke, da hadde jo folk likt han. Anonymkode: 11531...90b 11 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 Kanskje han har en diagnose...? Anonymkode: 7fd3f...cfd 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 Ts her, Er ikke redd for å bli likt av alle, det er ikke viktig for meg. står absolutt opp for andre jeg også, og ser ledelsen på håndballen er helt ubrukelig og stikker hodet i sanden, men jeg orker rett og slett ikke ta alle kamper. Han er tøff og modig. jeg er skikkelig skuffa over hvordan de andre foreldre parene har oppført seg, helt ufattelig råttent og hvordan de går sammen og hilder på. Jeg tar avstand fra de og kobler de vekk fra livet, vil ikke ha noe med de å gjøre. Mens mannen stadig tar dette opp og gjerne kan slenge ut om dette til de det gjelder, gnir det inn til på en måte. Setter seg gjerne sammen med de i hallen osv.. Jeg er en som bare holder meg unna folk som gir meg negativ energi, oppsøker det ikke. Blir sliten av gnålet om de personene som jeg bare IKKE vil ha i livet mitt.. Anonymkode: 99e27...faf 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tydeligvis ikke, da hadde jo folk likt han. Anonymkode: 11531...90b Taler for mange, de kan si det i etter tid. De er enige, men velger ikke si noe høyt for da blir det så dårlig stemning Anonymkode: 99e27...faf 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 Det går fint an å ha sterke meninger og samtidig inneha sosial kompetanse. Mannen din har tydeligvis verken gode meninger eller sosial kompetanse. Folk som har begge deler får venner, de mister ikke. Anonymkode: f16ba...e81 13 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Taler for mange, de kan si det i etter tid. De er enige, men velger ikke si noe høyt for da blir det så dårlig stemning Anonymkode: 99e27...faf De tør vel ikke si noe annet, mannen din høres ut som en kranglefant. Anonymkode: 11531...90b 3
PITTY Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her, Er ikke redd for å bli likt av alle, det er ikke viktig for meg. står absolutt opp for andre jeg også, og ser ledelsen på håndballen er helt ubrukelig og stikker hodet i sanden, men jeg orker rett og slett ikke ta alle kamper. Han er tøff og modig. jeg er skikkelig skuffa over hvordan de andre foreldre parene har oppført seg, helt ufattelig råttent og hvordan de går sammen og hilder på. Jeg tar avstand fra de og kobler de vekk fra livet, vil ikke ha noe med de å gjøre. Mens mannen stadig tar dette opp og gjerne kan slenge ut om dette til de det gjelder, gnir det inn til på en måte. Setter seg gjerne sammen med de i hallen osv.. Jeg er en som bare holder meg unna folk som gir meg negativ energi, oppsøker det ikke. Blir sliten av gnålet om de personene som jeg bare IKKE vil ha i livet mitt.. Anonymkode: 99e27...faf Tror jeg ville vurdert å ta med meg både håndballen og treningsbagen til et annet lag, hvis det er mulig. Datteren deres må vel også merke noe til denne elendige kjemien mellom dere og de resterende rundt laget? Høres uopprettelig ut denne relasjonen her, hvis nå ikke mannen din vurderer å bli en dott da.. Noe sier meg at det blir en umulig oppgave.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Høres ut som aspberger? Anonymkode: 2c8d2...055 3
Apis Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 Som regel vis en stadig er i konflikter, så er en minst 50% av konflikten selv. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De tør vel ikke si noe annet, mannen din høres ut som en kranglefant. Anonymkode: 11531...90b Han krangler ikke med andre foreldre på den måten, men er ærlig på meningene sine og sier det rett ut. Har god kommunikasjon med folk og. Han er vant til på jobben, at det tas opp saker i hytt og pine.. drar med seg dette i livet generelt og. 🙈 Anonymkode: 99e27...faf 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 3 minutter siden, Apis said: Som regel vis en stadig er i konflikter, så er en minst 50% av konflikten selv. Eller man er i et pill råttent miljø, og har som strategi å endre heller enn å unnvike Anonymkode: cd571...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 Jeg hadde en pappa som var sånn når jeg vokste opp og jeg mistet endel muligheter pga fremgangsmåten hans. Han hadde ofte «rett» men folk blir lei av mennesker som alltid skal påpeke hva som blir gjort feil, dessverre kan man si. Survival of the fittest går jo ut på at man tilpasser seg omgivelsene sine. Anonymkode: 99e6b...f81 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå