Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld, på julaften. Foran mine foreldre, så sa ektefellen «Mine kåte ungdomsdager var før din tid» i en kommentar rundt Odd Nordstoga og Ingebjørg Bratland, nærmest ut av det blå. Jeg ble irritert og jeg dyttet ektefellen unna meg, noe som resulterte i at vedkommende gikk og la seg (uten mye drama). Jeg føler meg nedverdiget. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette i morgen. Gjestene dro like etter. Overdriver jeg? Var ikke dette en helt idiotisk ting å si? Sexlivet vårt har vært labert de siste årene, så jeg er ganske sint ☹️

Anonymkode: e9734...390

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usmakelig med sexprat rundt familien, og særlig i julebesøk, men ikke noe å lage voldsomt oppstyr om. Bare gi beskjed når dere er alene at det er ugreit. 

Anonymkode: c781e...257

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Må da være en spøk. Kan umulig ha tenkt helt gjennom dette utsagnet.

Helt utrolig hva mennesker kan finne på å si...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vent litt... hadde noen av dere s*x med Odd Nordstoga i ungdommen?

Anonymkode: f99ed...77b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter øl og akevitt han sa det? Det er jo stort sett sant for begge parter i alle par som møttes etter de var 25 år..kunne lett sagt det edru.

Anonymkode: f2b59...413

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vent litt... hadde noen av dere s*x med Odd Nordstoga i ungdommen?

Anonymkode: f99ed...77b

Eh, nei. Det er utenkelig 😊

Skrevet

Vedkommende, altså fortsatt ektefellen.

Anonymkode: dcd97...0f9

Skrevet

Alder er vesentlig her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alder er vesentlig her.

Helt riktig.

Anonymkode: 9b1c2...fc3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Usmakelig med sexprat rundt familien, og særlig i julebesøk, men ikke noe å lage voldsomt oppstyr om. Bare gi beskjed når dere er alene at det er ugreit. 

Anonymkode: c781e...257

Det handler da ikke om sex.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alder er vesentlig her.

Problemet med KG er at ungutter og uerfarne arrogante menn skriver mye rart her.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo stort sett sant for begge parter i alle par som møttes etter de var 25 år..kunne lett sagt det edru.

Anonymkode: f2b59...413

👍🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler da ikke om sex.

Jo, akkurat det gjør det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet med KG er at ungutter og uerfarne arrogante menn skriver mye rart her.

Nei, deres alder. Du og mannens.

Det virker som alle her tror dette handler om sex.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, akkurat det gjør det.

Nei.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver du ikke alderen på deg og vedkommende?

Eller ektefellen det gjelder, da.

Det er vesentlig informasjon.

Skrevet

Dette kunne du pratet med han om etter julekvelden. Det er unødvendig å ta slikt der og da, bedre å prate sammen og finne ut av det når dere er på tomannshånd. Men han kunne også ha holdt seg for god til å gå og legge seg mens dere hadde gjester. Det er dårlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I kveld, på julaften. Foran mine foreldre, så sa ektefellen «Mine kåte ungdomsdager var før din tid» i en kommentar rundt Odd Nordstoga og Ingebjørg Bratland, nærmest ut av det blå. Jeg ble irritert og jeg dyttet ektefellen unna meg, noe som resulterte i at vedkommende gikk og la seg (uten mye drama). Jeg føler meg nedverdiget. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette i morgen. Gjestene dro like etter. Overdriver jeg? Var ikke dette en helt idiotisk ting å si? Sexlivet vårt har vært labert de siste årene, så jeg er ganske sint ☹️

Skjønner godt at du reagerer, når du samtidig skriver at sexlivet nå er labert og hvis dere ikke tilhører de få som har vært kjærester siden ungdomstiden. 

Men vil tro at din ektefelle kommer fra en familie der man snakker relativt åpent om ting, og at det var helt sikkert ikke vondt ment. 

Hadde hen sagt at dine kåte ungdomsdager var innen så hadde jeg tenkt at det var mer å bry seg om. 

Men bruk anledningen til å snakke om:

- Det at du er fortidssjalu av og til. Er helt vanlig, og lett for partner å ikke provosere frem (som å la å være å komme med en slik kommentar). 

- Hvordan dere skal komme bort fra stagnasjon i deres samliv. 

Lykke til. 

• Nyttig 2
Skrevet

Et merkelig opptrinn dette, men jeg kan kjenne meg igjen i det som ligger bak. Du føler du har gått glipp noe. 

Kona mi var også sånn. Hun hadde mye sex før vi møttes, og jeg øynet håp om at jeg her kunne finne meg ei med samme sexlyst som meg selv. Men slik ble det ikke. Ganske raskt ble hun gørr kjedelig og har fortsatt med det i 30 år. Øyner ingen håp eller bedring. 

Så skuffelsen over at noen andre har fått glede seg med "den beste tiden" er sår. 

Anonymkode: 79874...9eb

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...