Gå til innhold

Progesteronstøtte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg fikk en kur med cyclogest ifm IVF forsøk og beskjeden var å fortsette morgen og kveld inntil testdag. På testdagen var prøven positiv altså gravid. Skulle jo egentlig slutte på cyclogesten men har istedet valgt å trappe ned til en om kvelden. Vurderer å ta en om dagen til pakken er slutt, altså 9 dager til. Føles bare tryggere på en måte. Flere som gjort det? 

Anonymkode: 8db6a...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det😊 turde ikke slutte brått så trappet ned med de pakkene jeg hadde igjen. Brukte det vel totalt 38 dager fordi det stod det på felleskatalogen at man skulle gjøre ved bekreftet graviditet 🙈 Er enda gravid i uke 29 så fungerte greit for meg😅

Anonymkode: f219a...7b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av klinikken om å ta begge pakkene, var vel til ca en uke etter testdag. Lutinus. 

Anonymkode: d885a...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å fortsette ut uke 12, hvis jeg blir gravid - Lutinus 

Anonymkode: 49be3...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til noe skade iallefall. Noen bruker progesteron til uke 12, andre til uke 9, uke 7, test dag etc.. Skader absolutt ikke å bruke lengre enn testdag 🤞🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan progesteronstøtte liksom «maskere» eller skjule en spontanabort eller manglende utvikling? Ved at det holder blødning tilbake.

Er redd for å gå rundt i troen at jeg er gravid for å så ikke være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men kan progesteronstøtte liksom «maskere» eller skjule en spontanabort eller manglende utvikling? Ved at det holder blødning tilbake.

Er redd for å gå rundt i troen at jeg er gravid for å så ikke være det

Progesteron støtte kan holde tilbake mensen, men mange får mensen selv med progesteron støtte. Jeg får mensen selv med progesteron støtte ( ved bruk av Cyclogest) og har hatt SA med progesteronstøtte så tror nok ikke det maskerer noe som ikke er levedyktig. Men har også hatt forsøk hvor jeg brukte Lutinus hvor jeg ikke fikk mensen som "normalt" selv om de er svakere i styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...