Milliebi Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #21 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er et eget fagfelt, så ikke så rart. Anmerkninger står i ulikt antall og år, om de gis for sen betaling, brudd på nedbetalingsavtale, lønnstrekk, pant osv. Noen står 2 år, noen 3 og noen 4 år. Man kan også få flere anmerkninger i samme sak, dvs du kan ha èn inkassosak som har 3 forskjellige betalingsanmerkninger (en for at du brøt avtale, en for at du fikk lønnstrekk, etc.) Anonymkode: f5784...f36 Vil den betalingsanmerkningen jeg har fått nå sto i noen år?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #22 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (6 minutter siden): Vil den betalingsanmerkningen jeg har fått nå sto i noen år? Nei, den skal slettes. Anonymkode: a9121...f9a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #23 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (20 minutter siden): Vil den betalingsanmerkningen jeg har fått nå sto i noen år? Nei, alle anmerkninger slettes når en sak gjøres opp. Antall år er bare regler for hvor lenge den kan stå. Det vil si at en person kan ha mye inkasso, men ingen betalingsanmerkninger, dersom det har vært "rolig" uten hverken mislighold eller rettslig pågang i 4 år (som de lengste står.) Anonymkode: f5784...f36
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #24 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en snuskete innstilling. Å betale gjelda si er et spørsmål om ære og ryddighet. Anonymkode: f579a...3ac For noe tull. Anonymkode: 94b3b...653
ajarRun Skrevet 19. desember 2023 #25 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et eget fagfelt, så ikke så rart. Anmerkninger står i ulikt antall og år, om de gis for sen betaling, brudd på nedbetalingsavtale, lønnstrekk, pant osv. Noen står 2 år, noen 3 og noen 4 år. Man kan også få flere anmerkninger i samme sak, dvs du kan ha èn inkassosak som har 3 forskjellige betalingsanmerkninger (en for at du brøt avtale, en for at du fikk lønnstrekk, etc.) Anonymkode: f5784...f36 Dette er bare tull. Men foreldelsesfristen brytes av en rekke handlinger. Som å forhandle om gjelden, inngå nedbetalingsavtale og så videre. Du får ikke betalingsanmerkning for å bryte nedbetalingsavtaler. Men du får en egen for at du har lønnstrekk.
Milliebi Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #26 Skrevet 19. desember 2023 Et annet spørsmål, beløpet til namsmannen er 7 tusen høyere enn beløpet jeg nedbetalte til kreditor. Er dette gebyr som namsmannen tar og jeg må betale?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #27 Skrevet 19. desember 2023 ajarRun skrev (36 minutter siden): Dette er bare tull. Men foreldelsesfristen brytes av en rekke handlinger. Som å forhandle om gjelden, inngå nedbetalingsavtale og så videre. Du får ikke betalingsanmerkning for å bryte nedbetalingsavtaler. Men du får en egen for at du har lønnstrekk. Jo, det gjør du. Du får ikke anmerkning av å inngå en nedbetalingsavtale, du får anmerkning om du bryter en frivillig inngått nedbetalingsavtale, altså misligholder. Les deg opp før du uttaler deg. Anonymkode: f5784...f36 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #28 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (3 minutter siden): Et annet spørsmål, beløpet til namsmannen er 7 tusen høyere enn beløpet jeg nedbetalte til kreditor. Er dette gebyr som namsmannen tar og jeg må betale? I så fall rart at du har fått beskjed om at saken er avsluttet. Det er kreditor som får regning fra Namsmannen, og som legger dette på saken din. Namsmannen tar rettsgebyr, kreditor tar salær. Anonymkode: f5784...f36
Milliebi Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #29 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I så fall rart at du har fått beskjed om at saken er avsluttet. Det er kreditor som får regning fra Namsmannen, og som legger dette på saken din. Namsmannen tar rettsgebyr, kreditor tar salær. Anonymkode: f5784...f36 Vell de skrev til meg at saken er avsluttet hos dem, så jeg aner ikke hvorfor det er plutselig er 7 tusen mer
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #30 Skrevet 19. desember 2023 Hvordan har du klart å bruke TI ÅR på å betale en regning? 😵💫 Anonymkode: 32dcd...504 1
Fireflies Skrevet 19. desember 2023 #31 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (3 timer siden): Men er det min feil da at utleggsforretning ble gjennomført når lånet allerede var nedbetalt? Måtte jeg opplyse om det? Du må lese første brev. I de fleste vil det stå at man skal dokumentere at det er betalt. Hvis du ikke har gjort det så kan du risikere å måtte betale ekstra fordi de måtte behandle saken og gå til lønnstrekk.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #32 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (18 minutter siden): Vell de skrev til meg at saken er avsluttet hos dem, så jeg aner ikke hvorfor det er plutselig er 7 tusen mer Hvor skriver de det? Du må lese utleggsforretningen, der er alle beløp spesifisert. Hovedstol, renter av hovedstol, gebyrer og salærer, renter av gebyrer og salær osv. Betalte du balingsoppfordringen du fikk da saken ble sendt til Namsmannen, eller tok du et gammelt brev? Uansett så er avsluttet sak avsluttet sak. Anonymkode: f5784...f36
Milliebi Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #33 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor skriver de det? Du må lese utleggsforretningen, der er alle beløp spesifisert. Hovedstol, renter av hovedstol, gebyrer og salærer, renter av gebyrer og salær osv. Betalte du balingsoppfordringen du fikk da saken ble sendt til Namsmannen, eller tok du et gammelt brev? Uansett så er avsluttet sak avsluttet sak. Anonymkode: f5784...f36 I bekreftelse til meg fra kreditor sto det at saken er avsluttet. Jeg betalte det som ble oppført på namsmannen sin side og kreditor sin side. Etter at namsmannen avholdt utleggsforretningen, ble beløpet 7 tusen mer, selv om sakne ble avsluttet hos kreditor 3 dager før
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #34 Skrevet 19. desember 2023 Milliebi skrev (48 minutter siden): I bekreftelse til meg fra kreditor sto det at saken er avsluttet. Jeg betalte det som ble oppført på namsmannen sin side og kreditor sin side. Etter at namsmannen avholdt utleggsforretningen, ble beløpet 7 tusen mer, selv om sakne ble avsluttet hos kreditor 3 dager før Det koster å få en sak behandlet i en domstol. Rettsgebyr, rettshjelp, osv. Dette er alle gebyr kredit kan kreve dekket dersom de har hatt kostnader asssoiert med inndrivelse av pengene. I utgangspunktet må du betale alle disse gebyrene til kreditor med mindre dere har avtalt at du ikke skal gjøre det. Anonymkode: e8f0d...791
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #35 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Utleggsforretning blir registrert av namsmannen. Det stemmer ikke. Det er flere forhold som avbryter en foreldelesfrist bl.a behandling i forliksrådet og kommunikasjon mellom partene. Anonymkode: 27546...3bd Kommunikasjon alene avbryter ingenting. Anonymkode: 94b3b...653
Milliebi Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #36 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det koster å få en sak behandlet i en domstol. Rettsgebyr, rettshjelp, osv. Dette er alle gebyr kredit kan kreve dekket dersom de har hatt kostnader asssoiert med inndrivelse av pengene. I utgangspunktet må du betale alle disse gebyrene til kreditor med mindre dere har avtalt at du ikke skal gjøre det. Anonymkode: e8f0d...791 Men det er jo akkurat det jeg har gjort, har betalt absolutt alt de har oppgitt på sine sider, og de har avsluttet saken. Hvorfor pålegger namsmannen 7 tusen er spørsmålet
Lunabelle Skrevet 20. desember 2023 #37 Skrevet 20. desember 2023 Milliebi skrev (11 timer siden): Men det er jo akkurat det jeg har gjort, har betalt absolutt alt de har oppgitt på sine sider, og de har avsluttet saken. Hvorfor pålegger namsmannen 7 tusen er spørsmålet Men hvorfor tar du ikke en telefon til namsmannen og spør? Det er ingen her inne som kan gi deg svaret på det du lurer på.
Milliebi Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #38 Skrevet 20. desember 2023 Lunabelle skrev (19 minutter siden): Men hvorfor tar du ikke en telefon til namsmannen og spør? Det er ingen her inne som kan gi deg svaret på det du lurer på. Er jo ikke noe telefon til namsmann
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #39 Skrevet 20. desember 2023 Milliebi skrev (12 timer siden): Men det er jo akkurat det jeg har gjort, har betalt absolutt alt de har oppgitt på sine sider, og de har avsluttet saken. Hvorfor pålegger namsmannen 7 tusen er spørsmålet Er det ikke hva arbeidsgiveren din skulle trekke totalt i lønn da? Når namsmannen nedlegger trekk, inkluderer de renter som løper i nedbetalingsperioden i tillegg til dagens beløp. Anonymkode: 288f3...962
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #40 Skrevet 20. desember 2023 ajarRun skrev (14 timer siden): Dette er bare tull. Men foreldelsesfristen brytes av en rekke handlinger. Som å forhandle om gjelden, inngå nedbetalingsavtale og så videre. Du får ikke betalingsanmerkning for å bryte nedbetalingsavtaler. Men du får en egen for at du har lønnstrekk. Det er ikke noe tull i innlegget du siterer. Mvh tidligere inkassomedarbeider. Anonymkode: 288f3...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå