Gå til innhold

Han sier han er tiltrukket og fasinert men ikke forelsket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder jeg meg til det? Hva skal jeg tenke eller tro ift om det er mulig det kan bli noe mer? 

Jeg er forelsket i han. Vi er bestevenner. Vært det i mange år. Siste månedene har jeg begynt å kjenne på mer følelser for han. Han har også sagt til meg at han er tiltrukket av meg og brukt ord som "fasinert", "begeistret" og "glad i"... Men han sa også at "jeg kan ikke si jeg har forelsket meg, jeg har ikke tillatt meg det, så nei..." også sa han "men jeg tror så absolutt jeg kan bli det!" 

Hva han mener med å ikke tillate seg, vet jeg ikke. Men er det han sier grunn til å gi noe håp eller bør jeg bare umiddelbart tenke at her blir det ikke noe mer enn vennskap? 

Vil gjerne høre fra menn.... 

Anonymkode: 8160d...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne, men jeg ville i hvert fall ikke hatt sex med ham, når han er så vag.

Umulig å vite hva han egentlig vil. Jeg synes det høres vinglete ut av ham. Kanskje er det nytt for ham å skulle tenke på deg som en mulig kjæreste.

Anonymkode: 28a51...ceb

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Dersom en mann ikke var sikker på at han ville ha meg fikk han meg ikke. Jeg selger meg ikke for billige ord, eller håp om at en mann over tid skal finne meg så søt at ting plutselig oppstår. 

Så har jeg heller aldri opplevd å "bli brukt for sex" eller "lurt" heller. Den stoltheten har nok reddet meg fra mye tull. Ikke var det vanskelig å finne menn som gikk all in heller, for jeg tror nok menn merker godt når en kvinne ikke lar seg tulle med. 

Anonymkode: aa068...32c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Høres akkurat ut som en kompis av meg som alltid har hatt sine merkelige måter å bli mystisk, eller prøve å gjøre seg mystisk. Har sagt til ca 30 ganger stopp opp med idiotfakter og snakk ordentlig så folk kan forstå hva du vil, mener, føler osv. TS her hadde jeg nok holdt litt igjen, ser fort for meg det kan bli noen litt kinkige situasjoner opp gjennom årene her. 

Kjøpe hus: kan fort bli glad i hus, men vet ikke om jeg ville tillatt meg det fremfor en praktisk leilighet.

Bil: steike for en fascinerende bil det der ja, men vet ikke om jeg ville tillatt meg å kjøpe den fremfor en superfornuftig stasjonsvogn som selv Greta Thunberg ville gitt tommel opp for.

Navn på ungene: joda kjære jeg er begeistret for å ære din slekt osv, og din mormos navn var flott, men vet ikke om jeg ville tillatt meg å gjøre dette da min usikkerhet ville tatt livet av meg.

Nei sånn type som dette må gjerne være venn fra gammelt av, men stopp opp og tenk deg om kjapt før du sier noe mer.

Endret av Liveterspennende
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri ha satset på en mann som måtte prøve å bli forelsket i meg.

Anonymkode: 0b44c...cd2

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Han setter ord på noe jeg har erfart men ikke ville sagt på den måten. Har alltid hatt lett for å forelske meg men etter siste bruddet satt det mye, mye lenger inne å bli det igjen. 

Anonymkode: 27c21...d1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

hold igjen på sex'en til han blir mer tydelig. For meg høres det ut som at han må si de tingene for å kanskje få deg til sengs. Er som noen sier menn og kvinner kan ikke være venner.. alltids en av partene som ikke hadde sagt nei til sex med den andre. Men holder på vennskapet så lenge den interessen er der. Damer og menn kan blånekte så mye de vil men det er sånn det er. 

Anonymkode: 9a366...6cf

• Nyttig 1
Skrevet

Han vil ha sex, men ikke forhold. Styr unna, du blir såret. Vinglete menn trenger vi ikke.

Anonymkode: 5ec12...86e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nope. Man kan ikke stoppe en forelskelse. Man kan legge lokk på den, men enten er den gnisten der eller ikke.

Hadde trukket meg ut om jeg var deg. Finn en som vil ha og kjenne på alt med deg.

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Nope. Man kan ikke stoppe en forelskelse. Man kan legge lokk på den, men enten er den gnisten der eller ikke.

Han sier ikke at det ikke er gnist. 

• Liker 1
Skrevet

Han vil nok bare ha sex. Hilsen mann.

Anonymkode: 6e6b8...b91

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

også sa han "men jeg tror så absolutt jeg kan bli det!" 

Er han synsk altså? Ikke invester deg i noen nå for det som kan bli senere.. ta noe for hva det er i dag. 

Anonymkode: fd534...063

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her er det bare å høre på hva han sier. Han synes du er pen nok til å ha sex med, men han er ikke forelsket i deg. 

Han synes nok du er en bra dame også, ellers hadde dere ikke vert venner, men hadde han følt på det lille ekstra som man trenger for å bli forelsket så hadde han ikke avvist deg. Da hadde han smidd mens jernet var varmt. 

Og det er en avvisning, om en veldig hyggelig og vag en. Muligens så vag at han vil holde døren på gløtt til senere, men du vet at du vil være noen sitt første valg. Så ikke sett deg i den posisjonen at du venter og håper på noen som ikke synes du er verdt å satse på, det kommer bare til å bryte deg ned. 

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Han sier ikke at det ikke er gnist. 

Han føler ikke gnist som forelskelse.

Men gnist som å ville ha sex med deg.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom en mann ikke var sikker på at han ville ha meg fikk han meg ikke. Jeg selger meg ikke for billige ord, eller håp om at en mann over tid skal finne meg så søt at ting plutselig oppstår. 

Så har jeg heller aldri opplevd å "bli brukt for sex" eller "lurt" heller. Den stoltheten har nok reddet meg fra mye tull. Ikke var det vanskelig å finne menn som gikk all in heller, for jeg tror nok menn merker godt når en kvinne ikke lar seg tulle med. 

Anonymkode: aa068...32c

Dette! Legg lokk på, gå videre. Ikke selg deg billig.

Anonymkode: 270e6...2c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt «tiltrukket» og «fasinert» av en mann. Han sier egentlig: jeg vil ha sex med deg, ingenting annet.

Anonymkode: 5ba25...ff1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han holder deg på gress, til noe bedre kommer

Anonymkode: 582f8...d83

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja. Jeg ville vel trodd han. 

Han var interessert i deg. Han synes du er fin etc.. Men, av en eller annen grunn ble dere venner ? Og begynte ikke å date. Han la lokk på å utvikle følelser for deg, men synes du er såppas bra at han har deg som venn. 

Han, har lagt deg i "venne-kategori", hvor du plasserte han. Sant ? 

Men, han er åpen for å se hva som kan skje, om du åpner for mere. 

Folk på KG, er fult av såret å skadde folk. Så de tror alle er bare ute etter å utnytte deg. 

Nei, folk flest ønsker egentlig det samme. 

Han, er altså interessert om du er det 😊 

Anonymkode: cbe6c...8df

• Liker 2
Skrevet

Vag dude. Hadde ikke giddet å prøve meg på noe romantisk.

Anonymkode: 2a7ac...692

Skrevet

Kan godt hende fyren aldri har vært forelsket, eller vet hva denne følelsen er. 

Forelskelse for meg, er den vonde følelsen jeg hadde i ungdommen, når jeg aldri turte å si eller gjøre noe. 

Som voksen har jeg vært i et langvarig forhold, og nå et halvår inn i et nytt. Det har vært mange forskjellige følelser der; glede, nysgjerrighet, forventninger, kåtskap, respekt, etc. Ingenting jeg kan identifisere som noe unikt, som "forelskelse". 

Det samme med Kjærlighet. Hva er indikatorer på det? 

Anonymkode: a77fc...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...