Lorieen Skrevet 17. desember 2023 #21 Skrevet 17. desember 2023 Det føles som å komme hjem. Fra første øyeblikk. Du kan være deg selv 100 % og du bare vet at dette er trygt, riktig og for alltid. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #22 Skrevet 17. desember 2023 Forumkonto skrev (16 timer siden): Det «å komme hjem» kjenner jeg meg ikke igjen i. For min del var det bare ingen tvil og ingen spørsmål. Da jeg møtte han ble det bare oss to. Det var flere som forsøkte å komme innpå både meg og han, men vi begge var ikke interessert i andre enn hverandre. Selv om vi just hadde møttes og på ingen måte var etablert som kjærester avviste jeg en gammel flamme som jeg hadde rota med av og på i flere år, fordi jeg bare tenkte på han nye. Det var ingen indre brems i meg, som jeg har hatt tidligere med andre. Brydde meg heller ikke om hva andre tenkte. Det var helt åpenbart at jeg var forelska for alle rundt meg. Og jeg brydde meg overhode ikke, selv om vi begge var veldig unge den gang. Har vært forelska flere ganger, men når du møter en potensiell livspartner er det noe annet. Det er jo dette som er hjemfølelsen. Som å gå inn døra hjemme og vite at "det er her jeg bor, det er trygt her og alle tingene jeg liker er her". I motsetning til å komme inn døra på et fancy hotellrom, hvor det er fint og luksus, men du vet det bare er for en kort stund, og du kunne ikke bodd der på heltid. Anonymkode: d1502...381 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #23 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men er dere ikke livredde for å miste det? Ikke til sykdom og død, men at han ikke føler det helt likt (selv om dere tror det) og kanskje finner seg en ny dame? Anonymkode: cd0a0...eea Nei. Jeg er ikke redd. Jeg vet at vi har det på samme måte begge to. Og om det faktisk skulle skje.. Vel, ingenting i livet er uten risiko. Jeg ville jo heller at han skulle gått fra meg fordi han ville noe annet med livet, enn at han skulle dø. Kjærlighet kan tapes. Men vi har nå tjue år sammen bak oss og vi velger hverandre hver dag. Jeg tror at om én av oss skulle gå, så ville det faktisk vært meg. 😳 Anonymkode: d1502...381
SPOCA Skrevet 17. desember 2023 #24 Skrevet 17. desember 2023 Det er som de andre beskriver "å komme hjem". Det er vanskelig å beskrive, men vi er bare riktige for hverandre. Jeg visste han var den riktige omtrent på første date, det var kjærlighet fra første blikk. Men ikke bare det, vi ble utrolige gode venner fra første stund. Vi delte ikke bare verdier og meninger, men også interesser, tanker og så mye, mye mer. Jeg er ikke redd for å miste ham, fordi det er så sterkt. Han er min livs kjærlighet, og jeg er hans livs kjærlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #25 Skrevet 17. desember 2023 Fantastisk, bare perfekt fra første sekund egentlig Anonymkode: ed74e...b8e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #26 Skrevet 17. desember 2023 Det føltes riktig. Som å komme hjem. Men etter barn kan dette forsvinne litt. Så nyt tiden før det! Anonymkode: 971b9...547
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #27 Skrevet 17. desember 2023 Det føles som å ha truffet den rette, et menneske som de er verdt å kaste ønskelista for, og få det til å fungere sammen med på de premisser som er. Dette forutsetter imidlertid at begge rammes av dette. Om bare ene rammes av det tar man feil i at det er den rette, for den rette er kun den rette når begge to rammes like sterkt av den følelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #28 Skrevet 17. desember 2023 Enig med de som sier at det er osm å komme hjem. Vi var unge, flyttet sammen etter kort tid, reiste verden rundt flere ganger, fullførte utdanning, fikk oss karriere, fikk to barn. 15 år har gått og enda er det sånn at vi hver dag gleder oss til å komme hjem og være sammen. Jeg føler jeg kan være like mye meg selv med han, som jeg kan alene. Ingenting å skjule og ingen ekle følelser eller frykt om noe. Anonymkode: f73ec...0fc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #29 Skrevet 17. desember 2023 Noen som vil si noe om hvor og hvordan man kan møte den rette? Anonymkode: ffd92...690 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #30 Skrevet 17. desember 2023 Første gang vi traff hverandre kunne jeg se at han ble betatt av meg med en gang. Jeg hadde aldri sett en så oppmerksom mann. Han fulgte så godt med på alt jeg sa, og jeg kunne se at han på en måte både var imponert og overrasket over meg. Jeg hadde det likedan. Syntes han var superkjekk og at det var noe larger than life ved ham. Supermatch! Vi har det sånn også ti år senere. Anonymkode: 484dd...22f
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. desember 2023 #31 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som vil si noe om hvor og hvordan man kan møte den rette? Anonymkode: ffd92...690 Møtte min på Happen😅 Han visste det var noe før vi fysisk møtte. Vi chattet et par dager. Så pratet vi på telefonen og det var som å prate med en gammel venn. Da vi møttes for første gang smalt det for begge. Det kan bare ikke beskrives som annet enn at han føles som å komme hjem. En trygg havn og jeg føler meg bare så utrolig trygg og rolig med han💖
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #32 Skrevet 17. desember 2023 Det er nevnt allerede mange ganger, men følelsen av tilhørighet fra første blikk, det å komme hjem. Det er her, i armene til min kjære, jeg hører hjemme. Her er jeg elsket, akseptert, respektert, tolerert. Ingenting er vanskelig, kalkulert, utydelig, usikkert, Anonymkode: 0b1ee...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå