Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

179 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      65
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      12

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Uvaksinerte er veldig glad i å underdrive symptomene de fikk for å frem et ideologisk poeng. Vet om flere uvaksinerte som ble alvorlige syke under Delta. Og en uvaksinert venninne som ble syk med feber i en uke og langvarig hoste. Det var rundt et år siden, og når hun prater om det nå så sier hun "det var som en mild forkjølelse" 😄 Hun ble åpenbart ganske syk, men later som om det var mye mildere. 

Anonymkode: 0fa4c...884

Hva er det som er så ille med feber i en uke og langvarig hoste? Det å gå gjennom sykdom innimellom er naturlig. Forstår godt at hun ikke synes den uken var et problem, og hun vet nok bedre enn deg hvor syk hun var, selv om du har hørt hoste og klaging da det pågikk. Det viktige er jo at hun er 100% frisk nå. Hvorfor tror du uvaksinerte underdriver sine symptomer? Hvis de virkelig synes dette er alvorlig, hadde de jo bare tatt en vaksine nå i etterkant. Ikke spredd løgner og fremmet et valg de angret på. 

Å velge å gå gjennom en vanligvis mild sykdom uten å risikere bivirkninger fra vaksinen, er da et forståelig valg? All sykdom kan være alvorlig om man er uheldig, men det betyr ikke at alle vaksinerer seg mot influensa, lungebetennelse osv. Vaksine er heller ingen garanti mot alvorlig sykdom. 

Og siden du ikke tror på at din venninne hadde symptomer som en mild forkjølelse, kan jeg fortelle deg at jeg hadde knapt merkbare symptomer den eneste gangen jeg har hatt korona. Ble forøvrig smittet av en vaksinert som ble mye mer syk.

Endret av anonym111111
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja jeg tok de to anbefalte dosene. Hadde lette symptomer etter begge. 
Men vet ikke om vaksiner tatt for 3 år siden har noe å si for smitte nå. Influensavaksine tar man jo hvert år.

Glemte å nevne; vi måtte være fullvaksinert for å reise utenlands. Og vi har nær familie i utlandet. Så det var også en grunn. 
Har nesten glemt hvordan det var allerede😅

Anonymkode: 89244...a18

Ja, med vaksiner og kostholdet myndighetene anbefaler (magert, kjøttfattig, ultraprossesert og fullt av korn) er det ikke akkurat overraskende at du ble dårlig. 😅

Anonymkode: 0b1b0...f1b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uvaksinert, og har hatt covid 3 ganger. Første var som en vanlig forkjølelse i ca en uke, andre gang var mildere, og tredje gang var bare litt sårhet i halsen og små-hoste.
Veldig glad jeg ikke tok vaksinen med tanke på hvor mye bivirkninger andre kvinner i 20-30 årene fikk. 

Anonymkode: 1e6a3...86d

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da spiser du ikke særlig sunt, men sannsynligvis litt sunnere enn folk flest. Kostholdsrådene er helt på trynet og er ikke basert på god vitenskap. Så de har jeg forkastet for lenge siden og jeg har fått mye bedre helse av det.

Anonymkode: 9b850...e63

Ja det overrasker meg jo ikke at de fleste ekspertene innen de fleste felt er å finne på KG. 
Helsemyndighetene? Næsj, de tar feil. Man må tenke selv.
De nasjonale, kunnskapsbaserte kostholdsrådene fra Helsedirektoratet? Tull og tøys! Tenk selv! Masse god info på YouTube!

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette blir jo veldig diffust. 

Hva var tallet? Det er forskjell på normalområde, og optimale verdier. 

Anonymkode: 82f91...166

Det lå i nedre normalområde. Tredoblet dosen etter prøvesvaret. 
Men om høye nivåer av d-vitamin hadde vært nok for et mildere sykdomsforløp, tror jeg deler av befolkningen hadde fått utdelt d-vitamin ampuller i stedet for vaksine. Eventuelt i tillegg.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, med vaksiner og kostholdet myndighetene anbefaler (magert, kjøttfattig, ultraprossesert og fullt av korn) er det ikke akkurat overraskende at du ble dårlig. 😅

Anonymkode: 0b1b0...f1b

Så jeg kan skylde meg selv, siden jeg spiser massevis av frukt og grønt, belgfrukter, nøtter og begrenset med meieriprodukter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men om høye nivåer av d-vitamin hadde vært nok for et mildere sykdomsforløp, tror jeg deler av befolkningen hadde fått utdelt d-vitamin ampuller i stedet for vaksine. Eventuelt i tillegg.

Hvorfor tror du det? 

For å kunne nødgodkjenne vaksinen var helsemyndighetene avhengig av å bevise at det ikke fantes alternativer til vaksinen.

Derfor ble ikke D-vitamintilskudd testet mot covid på mennesker med lavt D-vitaminnivå. Transtudien testet f.eks. D-vitamin på folk med høyt D-vitaminnivå (86 nmol/L i snitt). Tran økte D-vitaminnivået på deltakerne med 6%. Det hadde liten påvirkning på forekomsten av covid-19 og forskerne konkluderte med at D-vitamin virker ikke mot covid-19. 

Hvis forskerne bak Transtudien hadde testet D-vitamintilskudd på risikogruppene for D-vitaminmangel (f.eks. gamle, overvektige eller mørkhudede innvandrere), ville de trolig ha fått et noe annet resultat.

Men da ville det ha blitt vanskelig å nødgodkjenne mRNA-vaksinen. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det overrasker meg jo ikke at de fleste ekspertene innen de fleste felt er å finne på KG. 
De nasjonale, kunnskapsbaserte kostholdsrådene fra Helsedirektoratet? Tull og tøys! Tenk selv! Masse god info på YouTube!

Så jeg kan skylde meg selv, siden jeg spiser massevis av frukt og grønt, belgfrukter, nøtter og begrenset med meieriprodukter?

Jeg er langt ifra noen ekspert på kosthold, men vet nok til at helsemyndighetenes råd om kosthold og tilskudd ikke alltid henger på greip. Helsemyndighetene som faktisk vil ha oss til å tro at alt rødt kjøtt er skadelig, og ikke evner å se sammenheng mellom hva slags type kjøtt, og hva man ellers spiser. Ja, det er faktisk lov og nødvendig å tenke slv.

Tredoblet dosen, dvs 30 mg? Sjekket du at nivåene kom opp?

Ja man skulle jo tro at styremaktene ville opplyst og pushet på d vitamin til befolkningen, for det burde være opplagt at noe som er så viktig for immunforsvaret fikk stor fokus. Så kan du jo legge sammen 2 og 2 selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverige hadde en helt annen strategi enn Norge. Noe som førte til langt flere smittede, før vaksinen var tilgjengelig. 

De har også helt andre tall når det gjelder sykehusinnleggelser hos barn og langt flere tilfeller av MIS-C.  Vi vet ikke antallet på MIS -C men det har vært flere 10 talls også her.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/iris-_6_-fikk-hoy-feber-og-utslett-av-mis-c-etter-korona-1.15743165

https://www.dagbladet.no/nyheter/even-10-rammet-av-alvorlig-barnesyndrom/74379295IMG_5121.thumb.png.450ed9d63d555320583f72cb123c1ddd.png

Når vi vet at vaksinen beskytter mot alvorlig sykdom og MIS-C . Vaksinen kan heller ikke gi MIS-C.  Det er lett å tenke seg at vi hadde sett helt andre tall om vi fulgte Sverige strategi eller enda verre om vi hørte på de som mener vaksinen er unødvendig for barn og unge. 

https://covid19-skola-och-barn.se/?fbclid=IwAR2lzN0GRwTh7Z9B3ev3KBEW5f2HPbM98vXVynvkc17JckBkNIBHok4WM2g_aem_AY0-wzjnD8uXcaOkTy0_hknJqiDnyCXKyDCd5ZYWrk5HGbVKyCt9eyp69cczrsbj2vE

Anonymkode: d7e51...64a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 0 doser og har hatt covid 2 ganger som jeg kjenner til. Sist gang var i fjor høst. Jeg hadde hodepine og var slakk og trøtt. Ingen forkjølelsessymptomer. Jeg har holdt meg frisk hele dette året og krysser fingrene for at det fortsetter slik 

Anonymkode: 8cb0e...5c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må virkelig lære deg å bli kritisk til informasjonen du får hvertall, du kan umulig ha "høy" utdannelse. Begrense meieriprodukter er jo ikke noe grunn. Mettet fett er også godt for mennesker. Det tar lang tid å endre ting som har blitt etablert i flere tiår. Rødt kjøtt tror man er farlig også.

Anonymkode: 97ee8...4d1

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vaksine. Hatt covid 2 ganger, milde tilfeller. Ingen underliggende sykdom. 

Det siste året har jeg vært uvanlig lite syk, kun en forkjølelse som var svært mild og gikk over på 2 dager. Nesten som om coviden styrket immunforsvaret mitt drastisk. Før dette var jeg mye syk, alt som gikk fikk jeg. 

Anonymkode: dd119...348

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 14.29):

For å si det sånn - de sjukeste jeg kjenner er de som har tatt flest doser - og det er også de som blir sjukest når de er syke 😉 

Selv har jeg tatt 2 i 2021, og hatt covid 1 gang som jeg vet, med litt rennende nese......har forøvrig hatt akutt bronkitt flere ganger etter både vaksinene og covid - men det fikset seg med en vaksine mot lungebetennelse. Nå har jeg ikke vært i nærheten av syk på et år 🙂 

Anonymkode: 5827c...f4b

Det er jo en no brainer.

De som har tatt flest doser er i risikogruppe for å bli alvorlig syke, og fleste er også syke og/eller eldre fra før.

Anonymkode: aca1f...27b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det en gang under pandemien. Var syk en uke, litt diaré og det bulderet godt dypt nede i lungene, tipp topp form igjen etter den uka. Jeg var for det meste inne alene hjemme under hele pandemien så kunne ikke se noe behov for tiltak. Så ikke familien min, var ikke på jobb å maten ble satt ute på trappa av Oda. Tipper jeg ble smitta når jeg var på testsenteret som vi alle måtte innom når vi var forkjøla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 15.12.2023 den 14.21):

Skille ønske jeg var uvaksinert, tok en eneste dose for 2 år siden pga jeg var høygravid og redd, og mensen min varer i 2 uker om gangen og er helt ustabil. Faens makkverk 

Samme her.. eller jeg var dum og tok to. Ødela syklusen helt.

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 11.36):

samfunnsplikt for å beskytte svakere grupper.

Hvorfor er "plikten" fjernet ?

Anonymkode: f97c7...ccf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 12.30):

Takk for det. 
Ingen av oss hadde lyst til å ta vaksinen. Vi gjorde det fordi det var forventet og sterkt anbefalt fra myndighetene.

Jeg kjenner kun en håndfull som ikke lot seg vaksinere. En av de er døde nå. Om de andre har hatt covid vet jeg ikke, de har ikke testet. Dette er mennesker som trodde det var dødsvaksiner som ble tatt, og at de som fikk satt vaksinen ville utvikle kreft i løpet av få år.
Og at vattpinnen som man tester seg med inneholder microchip for at «Bill Gates og gjengen» skal kunne kontrollere oss.

Kjente til 2 stk som fikk "turbokreft" og døde.Friske og raske frem til vaksinen ble satt.Under 1 år med full spredning.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uvaksinert og hadde korona 1 gang, og testet positivt , mistet lukt og smak sans for en stund, men koronaen var mye lettere enn en vanlig influensa. Er frisk og blir sjeldent forkjølet eller får influensa. Mens de som har tatt vaksinen er mye oftere forkjølet og syke. Tar ekstra D vit, sink og c vitamin. Særlig på denne tiden.  Drikker ingefær te med sitron og spiser hvitløk. Vaksiner holder jeg meg unna da det er mye bivirkninger med dem. Og jeg vil ikke leve med en kropp som er syk pga vaksiner slik at jeg blir avhengig av medisiner.

Anonymkode: 0b9cc...e92

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjente til 2 stk som fikk "turbokreft" og døde.Friske og raske frem til vaksinen ble satt.Under 1 år med full spredning.

Bivirkninger/død vil alltid forekomme ved massevaksinering. Dette vet vi jo historisk, det som er problemet er jo hvordan man blir møtt etter å bli ødelagt av en vaksine. Alt for at det ikke er sant, ting som ikke kan måles med en blodprøve blir fort avvist av leger.

Det vi også lærte av covid-perioden er jo hvor dumt menneske kan være, skulle skille mellom vaksinerte og uvaksinerte. Staten sin propaganda med at en vaksine skulle stoppe smitte. Derfor er det viktig å være kritisk til informasjonen du får, dette har det spesielt lært i andre land; at myndigheter ikke er til å stole på. Det vet vi også i Norge nå, overgrepene som skjer mot vanlige mennesker er skyhøyt. Alt fra NAV-skandalen til vaksinering som ble fremstilt som tvang.

Bare det med myokarditt er jo kjempealvorlig. Ikke uten grunn at vi har sett endel plutselig dødsfall siden mars 2020.

Anonymkode: 97ee8...4d1

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg også. En av mine nærmeste venner, samt en bekjent. Akutt syk etter vaksine, og "død av kreft" bare drøy mnd senere. Begge unge og friske før vaksinen. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.37):

Sunt som i å følge kostholdsrådene.

Ja, sjekket hos lege i høst. Innenfor normalområdet.

Hvilke kostholdsråd? 

Anonymkode: 8c067...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal komme en tid hvor vi får mulighet til å forske og studere korrelasjoner uten å bli mobbet ihjel av det korrupte helsesystemet.

De som fortsatt forsvarer galskapen under covid er en spesiell type sære individer. Må være en slags hybrid av folk som stemmer Venstre/MDG og fortsatt bruker maske selv om de er alene på stranda midt på sommeren. 

Det skal komme en tid hvor mange av de som pushet dette fra farma  må stå til rette for alle liv de ødela og all livskvalitet de tok fra eldre folk som levde alene i flere år. 

-Never forgive, never forget-

Endret av AdonisFFM
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...