Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

179 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      65
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      12

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Borsett fra eldre og folk i risikogrupper så er det over 2 år siden folk vaksinerte seg. Jeg har selv tatt 2 vaksinedoser, og de beskyttet meg da en farligere variant av visuset herjet. Men i dag anser jeg meg selv som uvaksinert da jeg ikke har tatt noen nye doser (hverken Covid-vaksine eller andre vaksiner siden sommer 2021) De alvorlige syke unge jeg vet om fra den tiden var uvaksinerte:

- En bekjent som lå på respirator i en måned om mistet barnet hun bar på (39 år)

- Søskenbarnet til en venninne som døde av delta-variantenten (42 år)

Mange historier fra nyhetene. Feks han der konspifyren som døde relativt ung. 

Nå er det annerledes fordi viruset er annerledes. 

De som spinner uvitenskapelige historier av vaksinen i dag er bare idioter. 

Anonymkode: 0fa4c...884

Hva med de som døde av vaksinen- noen av de første som fikk den. Og de med hjertebetennelse etter vaksinen. Og de som fikk alvorlig sykdom selv om de tok vaksinen. Noen er uheldige og blir mer syke av en infeksjon- men det er ikke fordi man er uvaksinert. Som jeg sa- mange vaksinerte ble innlagte osv. og noen ble kanskje ekstra syke  pga vaksinen i tillegg til å bli syk av viruset. Vaksinen hjalp ikke. At noen ble veldig syk av infeksjon betyr ikke at det er deres «feil «, fordi de ikke tok vaksinen. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I gruppen under 30 år fikk 143 stk betennelser i/rundt hjertet av vaksinen. De fleste av disse var friske og ville sannsynligvis taklet korona fint uten vaksine. Livet til mange av disse ble ødelagt og hjertet kan få varige skader av sykdommen. Denne bivirkningen er ikke så mild som mange skal ha det til.

Mange under 30 fikk også andre typer bivirkninger; blodpropper, menstrasjonsforstyrrelser, utmattelsessykdommer, hodepine osv, så det totale antallet unge som fikk alvorlige bivirkninger er ikke lavt. Mange mulige bivirkninger har heller ikke blitt meldt inn.

Grusomt å tenke på hvor mange unge, friske som fikk ødelagt livet sitt av en vaksine de egentlig ikke trengte.

Av de 1422 som var innlagt med covid som hovedårsak var jo mange vaksinerte, hadde underliggende sykdom eller dårlig helse. 1422 er da ikke et unormalt høyt tall for en treårsperiode, selv om det kan virke sånn for de som ikke er oppdatert på slike ting. Mange unge med svak helse blir innlagt hvert år, også av andre milde sykdommer, spesielt luftveisinfeksjoner.

Har du tall på hvor mange av de unge som ble innlagt som var vaksinert? Og har du årsaken til hvorfor noen av de innlagte var uvaksinert? De som var for svake til å vaksineres (alvorlig syke og allerede innlagt/fulgt opp av helsevesenet) hadde nok blitt syke og innlagt av korona også med vaksine, da det er lav terskel for å legge inn slike pasienter.

Endret av anonym111111
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Husk dette neste gang myndighetene, med fagfolk i ryggen, reklamerer for sitt syn. Tenk selv, vær kritisk og velg selv. Vi har alle utallige bevis på hvor inkompetente spesielt politikere kan være. Fagfolk innenfor helsesektoren er ofte inhabile da de ofte er knyttet til farmasiindustrien. 

Anonymkode: 007f4...d62

Jo takk,jeg var så lur å sitte på kvinneguiden forum i tillegg og det var ikke måte på hvor dum jeg var,at jeg ønsket barnet mitt dødt med corona, livets harde skole osv osv.. folk er noe for seg selv på Internett altså 😅

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (11 minutter siden):

I gruppen under 30 år fikk 143 stk betennelser i/rundt hjertet av vaksinen. De fleste av disse var friske og ville sannsynligvis taklet korona fint uten vaksine. Livet til mange av disse ble ødelagt og hjertet kan få varige skader av sykdommen. Denne bivirkningen er ikke så mild som mange skal ha det til.

Mange under 30 fikk også andre typer bivirkninger; blodpropper, menstrasjonsforstyrrelser, utmattelsessykdommer, hodepine osv, så det totale antallet unge som fikk alvorlige bivirkninger er ikke lavt. Mange mulige bivirkninger har heller ikke blitt meldt inn.

Grusomt å tenke på hvor mange unge, friske som fikk ødelagt livet sitt av en vaksine de egentlig ikke trengte.

Av de 1422 som var innlagt med covid som hovedårsak var jo mange vaksinerte, hadde underliggende sykdom eller dårlig helse. 1422 er da ikke et unormalt høyt tall for en treårsperiode, selv om det kan virke sånn for de som ikke er oppdatert på slike ting. Mange unge med svak helse blir innlagt hvert år, også av andre milde sykdommer, spesielt luftveisinfeksjoner.

Har du tall på hvor mange av de unge som ble innlagt som var vaksinert? Og har du årsaken til hvorfor noen av de innlagte var uvaksinert? De som var for svake til å vaksineres (alvorlig syke og allerede innlagt/fulgt opp av helsevesenet) hadde nok blitt syke og innlagt av korona også med vaksine, da det er lav terskel for å legge inn slike pasienter.

Det er meldt inn 1368 mistenkte alvorlige bivirkninger( sep 23) , hos unge under 30 år. Observasjon på sykehuset i kort tid, uten funn er med i denne gruppen. Terskelen for sykehusinnleggelse er lav og 40%  av meldinger om alvorlige bivirkninger  skyldes sykehusinnleggelse. Besvimelse er den hyppigste grunnen. Og en del av de meldte tilfellene er kun hendelser, som samtreffe i tid.

Når det gjelder langvarige plager er det lave tall. Kun 54 totalt har meldt inn utmattelse og hodepine er vel rundt 200. Langvarige menstruasjon plager er det imidlertid noe mer vanlig. Fatigue  og hodepine er blant de mest  vanlige symptomene ved long covid.  13% opplevde fatigue,  12 måneder etter covid smitte  i følge  MoBa sin siste oppdatering,.  Samtlige uvaksinerte.  

Det var du som hevdet at det nesten ikke var innleggelser hos unge covid syke.  Men at dette skjedde med unge vaksinerte. Nå viser det seg at dette er feil og tallet her er høyere en mistenkte alvorlige bivirkninger i samme aldersgruppe. Til tross for disse tallene ikke er oppdatert på et år. Du må nesten begynne å vise til påstandene dine. Nå sist, om at dette  gjelder de med svak helse.

vi vet at en del unge, i sær ungdom har vært innlagt med MIS-C, som er en alvorlig og livstruende tilstand,. 

Rundt en firedel av alle intensivinnlagte i aldersgruppen 0–20 år har hatt underliggende sykdommer. Det er langt færre enn blant det totale antallet intensivinnlagte.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/minst-ni-barn-med-korona-har-fatt-intensivbehandling/s/12-95-3424108921

Anonymkode: d7e51...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 minutt siden):

Jo takk,jeg var så lur å sitte på kvinneguiden forum i tillegg og det var ikke måte på hvor dum jeg var,at jeg ønsket barnet mitt dødt med corona, livets harde skole osv osv.. folk er noe for seg selv på Internett altså 😅

Det ble jo ekstra forsterket ved at slike idiotiske kommentarer som du fikk, var lov, og fikk stå, mens alle kommentarer som var det minste kritiske ble slettet med hard hånd. Til og med udiskutable fakta med lenker til studier ble slettet fordi "kvinneguiden ikke ville assosieres med innholdet". Det ble et skikkelig ekko-kammer. Ikke særlig lurt hvis man ønsker at folk skal være opplyste. Veldig lurt hvis man ønsker å hjernevaske en hel befolkning.

Ikke bare på kvinneguiden, men youtube, twitter, facebook, instagram gjorde også det samme. De fleste jeg snakket med i det virkelige liv trodde helt seriøst at 99,9999% av alle mennesker hyllet covid-vaksinene, skulle vaksineres osv. Jeg var en av de få i nærmiljøet som turte å si høyt at jeg var uvaksinert og at jeg var skeptisk til forhastede vaksiner som ikke var i nærheten av like effektive som myndighetene påstod, og jeg snakket med mange på tomannshånd om dette og de var enige. Men i grupper så turte ikke folk å si et ord om at de var skeptiske. Vi var på en fest med 40 andre da vaksine-debatten var på sitt største og han ene sa at jeg var den eneste på hele festen som ikke var vaksinert mot covid. Jeg sa at jeg visste om 4 andre på den festen (og kanskje var det enda flere), men jeg ville ikke ut med navn siden det var et opphetet tema og de tydeligvis ikke ville at den informasjonen skulle være offentlig.

Anonymkode: 9b850...e63

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (20 minutter siden):

Må huske på at mer en 80 % av de over 16 år er vaksinert med en dose (des 22) , dvs langt flere vaksinerte en smittede Du synes at 143 er et stort tall, mens 1442 innlagt ikke er noe å snakke om, må si jeg har problmere med å følge logikken din.

Nesten samtlige av de som ble lagt inn var uavaksinerte , eller eldre vaksinerte i  risikosonen. Dette  ble det skrevet masse om i denne perioden. 

– De fleste innlagte er uvaksinert, så er det noen få som er fullvaksinert, men det er ofte eldre mennesker som har andre sykdomstilstander ved siden av. De som blir mest syke nå er de som ikke er vaksinert, sier Nakstad.

https://www.nrk.no/norge/stadig-flere-yngre-blir-innlagt_-_-d

et-bekymrer-oss-1.15632489

Blodpropp er langt hyppigere etter korona infeksjon, og mensturasjonsforstyrrelser ser man i begge grupper

Jeg har skjønt at du fornekter å forholde deg til L.C . man kan jo undres på hvorfor dette er et ikke tema.

Anonymkode: d0810...0a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0 doser. Vet ikke. Har ikke testet meg mer enn én gang jeg måtte helt i begynnelsen - da jeg bryr meg lite om hva slags bakterier/virus jeg har. Har jeg forkjøla symptomer, så har jeg det😅 Fått det påvist 1 gang. Tipper jeg har hatt det to. Aldri blitt særlig dårlig. Forkjøla og ubehag som ved alt annet. Aldri feber eller smerter i kroppen osv :)

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok, jeg kjenner flere som ikke vaksinerte seg, men ingen som trodde på kreftutvikling og microchip. Har hatt ganske mange vattpinner i nesen  de årene vi skulle testes så da er det mye microchiper for bill gates og overvåke, må være spennende for han. . Det nærmeste jeg kommer « konspirasjon « i min omgangskrets er at noen har tjent veldig mye penger på dette. 
det var absolutt sterkt anbefalt samtidig som det var på eget ansvar og frivillig. 
det virket som at noen hadde LYST, det var jo også en voldsom krangel om og få ta den først, hvem som trengte den mest, hvor urettferdig det var at noen måtte vente osv, men det er selvsagt et resultat av panikk, kaos og redsel. Ja, og noen som måtte ha grønt pass for og reise til Sverige og kjøpe billig Pepsi Max da. 

moren min ble veldig dårlig i høst og hentet av ambulanse og lagt inn på lungeavdelingen . Etter 2 dager ble hun såpass hun klarte og  snakke på telefonen  , og kunne fortelle at det HELDIGVIS var lungebetennelse og ikke covid. Så mye panikk har de altså klart og skape. 

Anonymkode: 8c067...296

Nei så grusomt, stakkars… ja takk til covid x100. Rett og slett hjernevasket har folk blitt. Forferdelig 🫣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2023 at 4:18 PM, AnonymBruker said:

Men kunnskapsnivået er skremmende lavt hos svært mange som avstår fra vaksinen. Personen jeg siterte tror at viruset kun angriper øvre luftveier.

Jeg vil påstå at svært mange tviholder på et ståsted de tok da vaksinen kom. Og hverken vil eller evner å ta til seg erfaringer en har erfart.  De benekter viruset gir skade og overprøver det at vaksinen anses som sikker og svært sjeldent gir alvorlige følger. 

Anonymkode: d7e51...64a

At kunnskapsnivået er skremmende lavt blant mange, betyr ikke at alle som valgte bort vaksinen er uvitende.

On 12/17/2023 at 10:08 PM, AnonymBruker said:

Det hele virker bare veldig krampaktig., som om man har et veldig behov for å overbevise , om at man tok et rett valg. 

Rart det der, alle uvakinerte har ingen symptomer , stikk i strid med all forsknig og data, sier  ,men dere må gjerne leve i det narrativet.  Blir bare litt latterlig å se på , det er min mening 

Anonymkode: d0810...0a5

Jeg er vel en blant flere som skrev at de ble syke, bare ikke veldig syk.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for det. 
Ingen av oss hadde lyst til å ta vaksinen. Vi gjorde det fordi det var forventet og sterkt anbefalt fra myndighetene.

Jeg kjenner kun en håndfull som ikke lot seg vaksinere. En av de er døde nå. Om de andre har hatt covid vet jeg ikke, de har ikke testet. Dette er mennesker som trodde det var dødsvaksiner som ble tatt, og at de som fikk satt vaksinen ville utvikle kreft i løpet av få år.
Og at vattpinnen som man tester seg med inneholder microchip for at «Bill Gates og gjengen» skal kunne kontrollere oss.

Anonymkode: 89244...a18

Du kjenner nok sikkert flere uvaksinerte enn du aner. Den eneste som vet at jeg er uvaksinert, er ektefellen min (som forresten vaksinerte seg da hen fikk tilbudet).

Anonymkode: 3c19b...288

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg spiser sunt, tar vitaminer (pluss ekstra tilskudd av d-vitamin), røyker ikke, drikker lite og er slank. 
Alt skulle tilsi et mildt forløp. 
Vel, jeg er dausjuk og lungene brenner.

Jeg tror mange av dere som påstår dere har hatt covid men uten å få det bekreftet med en test, bare har hatt en forkjølelse eller en annen virusinfeksjon.

Dette er første gang jeg har covid, etter fire år i samfunnet, med barn på skole og bhg, og hyppig kontakt med brukere. 
Hatt mange småforkjølelser, testet ofte. Aldri positiv før nå. 
Dette er virkelig noe helt annet enn både forkjølelse og influensa.

Men er du vaksinert? 

Anonymkode: 0b1b0...f1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regnes jo som uvaksinert når man ikke har anbefalt antall doser, eller man gjorde i alle fall det tidligere.

Vaksinerte meg med en dose i desember 21, og fikk covid i februar 22 (var høygravid og fødte noen dager senere). Var dårlig med slapphet, forkjølelsessymptomer og feber i noen dager, og hosten satt i en god stund husker jeg.

Hadde også covid nå i høst (testet ved en tilfeldighet fordi vi hadde noen tester liggende). Var som en vanlig forkjølelse, litt slapp i kroppen og sår hals.

Anonymkode: f4625...393

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Uvaksinert, med mastergrad, her og.

Hatt korona to ganger, som jeg vet om. Merkbart syk første gangen. Andre gangen ingen symptomer (var nærkontakt og måtte teste). 

Anonymkode: 6a76b...ead

Samme her

Anonymkode: a4a30...ad7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er du vaksinert? 

Anonymkode: 0b1b0...f1b

Ja jeg tok de to anbefalte dosene. Hadde lette symptomer etter begge. 
Men vet ikke om vaksiner tatt for 3 år siden har noe å si for smitte nå. Influensavaksine tar man jo hvert år.

Glemte å nevne; vi måtte være fullvaksinert for å reise utenlands. Og vi har nær familie i utlandet. Så det var også en grunn. 
Har nesten glemt hvordan det var allerede😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er "sunt", og har du sjekket hva d vitaminnivået ditt faktisk ligger på i vinterhalvåret?

Anonymkode: 82f91...166

Sunt som i å følge kostholdsrådene.

Ja, sjekket hos lege i høst. Innenfor normalområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da spiser du ikke særlig sunt, men sannsynligvis litt sunnere enn folk flest. Kostholdsrådene er helt på trynet og er ikke basert på god vitenskap. Så de har jeg forkastet for lenge siden og jeg har fått mye bedre helse av det.

Anonymkode: 9b850...e63

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 15.12.2023 den 14.21):

Skille ønske jeg var uvaksinert, tok en eneste dose for 2 år siden pga jeg var høygravid og redd, og mensen min varer i 2 uker om gangen og er helt ustabil. Faens makkverk 

For 1 år siden ville denne kommentaren din blitt sensurert bort og beskrevet som ‘helseskadelig innhold’..

Sprøtt å tenke på. De vaksineskadde skulle (og skal helst) ties ihjel.

Endret av Jullen
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 ganger😂 kun testet pga de jeg har vært med har vært syke ellers har jeg ikke merket det😊 trodde jeg hadde det engang får jeg fikk bihulebetennelse men testet meg flere ganger å var bare bihule betennelse😅 så tror ikke helt at man får mer auvorlig korona av å ikke være vaksinert. Ble smittet av samme folkene hver gang og de er full vaksinerte 

Anonymkode: 1f378...749

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, sjekket hos lege i høst. Innenfor normalområdet.

Dette blir jo veldig diffust. 

Hva var tallet? Det er forskjell på normalområde, og optimale verdier. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (6 timer siden):

For 1 år siden ville denne kommentaren din blitt sensurert bort og beskrevet som ‘helseskadelig innhold’..

Sprøtt å tenke på. De vaksineskadde skulle (og skal helst) ties ihjel.

Bare vent til noen begynner å skrive om D-vitamin. Da blir det fart i stenginga. 

Anonymkode: 14c7f...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare vent til noen begynner å skrive om D-vitamin. Da blir det fart i stenginga. 

Anonymkode: 14c7f...9eb

Helt riktig :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...