Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

179 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      65
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      12

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det er ikke slik det henger sammen. 

I lenken din skilles det ikke på alder. Risikoen for komplikasjoner, som myokarditt, av sykdommen øker med alvorlighetsgrad av sykdomsforløpet. Derfor har man sett mest av myokarditt etter sykdom blant eldre, ettersom de rammes hardest av viruset. Av en eller annen grunn så er det de unge, særlig unge menn, som oftest rammes av myokarditt etter vaksinen.

Derfor kan man ikke påstå at unge menn som fikk myokarditt etter vaksinen likevel hadde fått det av sykdommen. 

Anonymkode: 6a76b...ead

Dette er feil. Risikoen for myokarditt er nesten dobbelt så stor hos unge gutter etter infeksjon. ( detter gjelder booster dose, så enda høyere etter kun en dose.

Samtidig advares det mot at myokarditt ved infeksjon ofte er langt mer alvorlig.

En mener også at årsaken en økt risiko etter booster dose, er at de ble satt for tett.  Så at fremtidig vil en ikke se samme risikoen. 

Iwasaki: Myocarditis risk depends on the age and sex of the vaccine recipient. It is most common in younger males—adolescents or young adults. The highest risk group is males between 12 and 17 years of age. And in that highest risk group, the myocarditis risk after the second dose, which is the highest, is 35.9 per 100,000 people. In comparison, the risk post-infection in that same group is 64.9 per 100,000.

First of all, myocarditis after vaccination for the most part appears to be transient, and these patients recover. In comparison, getting COVID could lead to more severe, more prolonged myocarditis. Secondly, there are ways to reduce the risk for myocarditis, like spacing apart the first and second dose. 

https://medicine.yale.edu/news-article/qanda-what-causes-rare-instances-of-myocarditis-after-mrna-covid-19-vaccines/

Anonymkode: d7e51...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette er feil. Risikoen for myokarditt er nesten dobbelt så stor hos unge gutter etter infeksjon. ( detter gjelder booster dose, så enda høyere etter kun en dose.

Samtidig advares det mot at myokarditt ved infeksjon ofte er langt mer alvorlig.

En mener også at årsaken en økt risiko etter booster dose, er at de ble satt for tett.  Så at fremtidig vil en ikke se samme risikoen. 

Iwasaki: Myocarditis risk depends on the age and sex of the vaccine recipient. It is most common in younger males—adolescents or young adults. The highest risk group is males between 12 and 17 years of age. And in that highest risk group, the myocarditis risk after the second dose, which is the highest, is 35.9 per 100,000 people. In comparison, the risk post-infection in that same group is 64.9 per 100,000.

First of all, myocarditis after vaccination for the most part appears to be transient, and these patients recover. In comparison, getting COVID could lead to more severe, more prolonged myocarditis. Secondly, there are ways to reduce the risk for myocarditis, like spacing apart the first and second dose. 

https://medicine.yale.edu/news-article/qanda-what-causes-rare-instances-of-myocarditis-after-mrna-covid-19-vaccines/

Hvorfor var det da omtrent hele tiden innlagt flere unge gutter med hjertemuskelbetennelse etter vaksinen enn med korona eller komplikasjoner etter korona? Har du sett statistikk fra Norge om dette?

De undersøkelsene du sikter til må du lese kritisk og med god forståelse for å få relevant informasjon av. Er du så fastlåst at det du leser av statistikker gjør deg blind for hva som faktisk skjer rett foran deg? Statistikk er bra kun om alle faktorer tas med og framstillingen er obkjektiv, og det går an å åpne øynene og faktisk bli bekymret over at mange tidligere friske faktisk sliter etter vaksinasjonen. Noen mistet til og med sitt liv.

Endret av anonym111111
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uvaksinert. Valgte å ikke ta fordi jeg så selv at det var større sannsynlighet at jeg kom til å bli syk/skadet av vaksinen enn hva jeg så for meg av corona. 

Stemte fint det. Fikk covid i 2021, Ingen symptomer utenom feber og høy hvilepuls. Følte meg fin dagen etter.  

Anonymkode: 3e091...ff5

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor var det da omtrent hele tiden innlagt flere unge gutter med hjertemuskelbetennelse etter vaksinen enn med korona eller komplikasjoner etter korona? Har du sett statistikk fra Norge om dette?

De undersøkelsene du sikter til må du lese kritisk og med god forståelse for å få relevant informasjon av. Er du så fastlåst at det du leser av statistikker gjør deg blind for hva som faktisk skjer rett foran deg? Bekymrer det deg ikke noe at mange unge, friske som egentlig ikke trengte vaksinen, døde eller fikk sitt liv ødelagt av den? Bekymrer det deg ikke at på mange arbeidsplasser er de vaksinerte mye mer syke enn de uvaksinerte? At mange vaksinerte blir oftere syke og får mer alvorlig sykdom enn de uvaksinerte?

Statistikk er bra om alle faktorer tas med og framstillingen er obkjektiv. Men det går an å åpne øynene og faktisk bli bekymret over at mange tidligere friske faktisk sliter etter vaksinasjonen. Noen mistet til og med sitt liv.

Jeg stoler langt mer på

Lucas, PhD, associate professor of immunobiology at Yale School of Medicine, and Akiko Iwasaki, PhD, Sterling Professor of Immunobiology, 

enn på noen som har lest en statistikk i VG, som en selv har trukket slutninger fra og heller ikke kan vises til.

og jeg ser ikke det samme som deg. Jeg opplever at alvorlige bivirkninger er svært sjelden etter vaksinering ( også hos unge) som forøvrig er på lik linje med de som tolker innkommende bivirkninger i Norge og internasjonalt, 

Det med at på mange arbeidsplasser er det mer vaksinerte som blir syke, er bare en påstand. Som til stadighet blir trukket frem av nettopp de uvaksinerte. Ser en på NAV sine tall er det en betydelig økning i sykefravær og de trekker frem en gruppe, de med long covid. Som vi vet vaksinen beskytter i mot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 12.54):

Ikke for å skremme deg, men avhengig av din alder, kan det være tegn på andre ting, f.eks. (tidlig) overgangsalder. Uansett er det viktig å snakke med lege når blødninger forandrer seg. Håper du har gjort det.

Anonymkode: 146f5...b1b

Hvorfor skulle det være skremmende? Overgangsalder er naturlig i motsetning til det her. 

Anonymkode: 8c067...296

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 doser, kanskje jeg hadde et snev i høst, var ute av drift i to uker. Uten at jeg var dausjuk, men i dårlig form. 

Anonymkode: dbfb8...076

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ha ha  hva er poenget med denne meningsmålingen? Forventer du ærlige svar fra alle?  Selvsagt har de uvakinertet  midre symptomer, det er jo opplagt ,hva svarene blir. Ellers så er det påfallende mange som aldri har blitt smittet,  er jo så sunne, må vite.

Man kan synes og bløffe så mye man vil , men sanheten er at uvaksinerte kommer mye dårligere ut total sett. Det finnes det masse data på.

Får bare håpe at dere heldige, og  ikke ender opp med en alvorlig ettervirkning av covid infeksjon , eller blir en av de som "begging"  for en  vakisne, rett før man havner på repirator

https://www.afr.com/politics/patients-beg-for-vaccination-when-it-is-too-late-icu-nurses-20211003-p58wqu

Anonymkode: d0810...0a5

Samme kan man vel si om ettervirkninger av vaksiner at det er en risiko ganske mange som sliter i dag med valgene de tok.

Burde vel heller ikke være så overraskende at mange som har valgt å ikke ta vaksinen har et godt immunforsvar og sunn livsstil, og dermed ikke har blitt like revet med av fryktpropagandaen. Selv om det er mer fristende å se på oss som navere i kjellerleilighet med tinnfolie-hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det hele virker bare veldig krampaktig., som om man har et veldig behov for å overbevise , om at man tok et rett valg. 

Rart det der, alle uvakinerte har ingen symptomer , stikk i strid med all forsknig og data, sier  ,men dere må gjerne leve i det narrativet.  Blir bare litt latterlig å se på , det er min mening 

Anonymkode: d0810...0a5

Korona påvirker forskjellig og lungekapasitet og underliggende sykdommer har noe å si. Noen er lite disponert for alvorlig koronaforløp og det er uavhengig av vaksinestatus. Er du en som får alvorlig korona så får du mildere forløp ved å ta vaksiner. 

Anonymkode: 89863...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaksinert og har hatt korona 1 gang. Mye mildere enn en kraftig influensa.

Anonymkode: 0b9cc...e92

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2023 at 2:09 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange ganger har dere hatt corona?

Anonymkode: f97c7...ccf

1 gang. I 2022

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg stoler langt mer på

Lucas, PhD, associate professor of immunobiology at Yale School of Medicine, and Akiko Iwasaki, PhD, Sterling Professor of Immunobiology, 

enn på noen som har lest en statistikk i VG, som en selv har trukket slutninger fra og heller ikke kan vises til.

og jeg ser ikke det samme som deg. Jeg opplever at alvorlige bivirkninger er svært sjelden etter vaksinering ( også hos unge) som forøvrig er på lik linje med de som tolker innkommende bivirkninger i Norge og internasjonalt, 

Det med at på mange arbeidsplasser er det mer vaksinerte som blir syke, er bare en påstand. Som til stadighet blir trukket frem av nettopp de uvaksinerte. Ser en på NAV sine tall er det en betydelig økning i sykefravær og de trekker frem en gruppe, de med long covid. Som vi vet vaksinen beskytter i mot.

Så du stoler ikke 100% på statistikk fra FHI som viser at ytterst få unge, friske var innlagt pga koronasykdom under pandemien? I tillegg til troverdig informasjon fra FHI og sykehus, har jeg også sett unge gutter innlagt på samme tid, på samme sykehus, med hjertemuskelbetennelse forårsaket av vaksinen. Samtidig var ingen unge innlagt med hjertemuskelbetennelse forårsaket av korona, eller annen koronarelatert sykdom. Klart det er bekymringsverdig at unge, friske personer, som egentlig ikke trengte vaksinen, får livet ødelagt av den.

Du kan støtte deg på de undersøkelsene du ønsker, men jeg håper jo du ikke er helt blind for hva som skjer rundt deg. Det er ikke bare uvaksinerte som bekrefter at vaksinerte er mye syke og borte fra jobb. Selv om egne erfaringer er for få til å trekke konklusjoner, er det iallefall nok til å stille seg spørsmål om hvor effektiv vaksinen egentlig var. Og om hvor stor nytte/skade-verdi den har for de ulike gruppene. Kanskje var ikke denne vaksinen nødvendig for alle?

Endret av anonym111111
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Korona påvirker forskjellig og lungekapasitet og underliggende sykdommer har noe å si. Noen er lite disponert for alvorlig koronaforløp og det er uavhengig av vaksinestatus. Er du en som får alvorlig korona så får du mildere forløp ved å ta vaksiner. 

Man får mildere forløp ved å sørge for høye/gode nivåer av d vitamin. Sjansen for å bli alvorlig syk øker mange ganger med for lave nivåer. Mange har mangel, og mange har betydelig mangel. Jeg tar heller d vitamin, og spiser riktig, og det er sikkert derfor jeg har hatt relativt mildt forløp ved smitte, til tross for kronisk svekkelse i lunger fra før.

Anonymkode: 82f91...166

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan dette i det hele tatt påvises? Trodde mange av de vaksinerte i dag har beskyttelse gjennom både vaksine og gjennomgått sykdom (fra varianter som vaksinen ikke virker på). Så hvordan vite hva som gir mildere forløp?

Anonymkode: 9db7b...572

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt covid 2 ganger som jeg vet om, var småforkjøla begge gangene og litt feber første. Jeg opplever også at vaksinerte blir mye sykere enn uvaksinerte, men det er jo gjerne de som blir mye sykere av alt og får mye mer smerte av alt. Det har jo med hvordan det oppleves. Når de lager drama og hysteri før de har hatt sykdommen er det klart de lager drama og hysteri når de blir syke og. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri hatt covid så vidt jeg vet, men jeg har heller aldri testet meg.

Var syk 3 dager for 2 år siden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skal vi bare ta artikkelforfatteren på ordet, tenker du? Hvor er statistikken? 

Dette er det motsatte av hva man har observert blant unge (menn) i Norge.. 

Anonymkode: 6a76b...ead

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan kan man vite at det blir mildere forløp med å ta vaksine på forhånd?

Jeg nekta å ta den vaksinen, selv om jeg er i risikosone med både astma og diverse!

Når jeg fikk påvist korona var det mildere sykdoms forløp enn influensa. Jeg er ofte syk og kan gå rundt og være dårlig lenge. Men korona, ikke noe problem uvaksinert. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 15.12.2023 den 14.21):

Skille ønske jeg var uvaksinert, tok en eneste dose for 2 år siden pga jeg var høygravid og redd, og mensen min varer i 2 uker om gangen og er helt ustabil. Faens makkverk 

Husk dette neste gang myndighetene, med fagfolk i ryggen, reklamerer for sitt syn. Tenk selv, vær kritisk og velg selv. Vi har alle utallige bevis på hvor inkompetente spesielt politikere kan være. Fagfolk innenfor helsesektoren er ofte inhabile da de ofte er knyttet til farmasiindustrien. 

Anonymkode: 007f4...d62

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har hatt covid 2 ganger som jeg vet om, var småforkjøla begge gangene og litt feber første. Jeg opplever også at vaksinerte blir mye sykere enn uvaksinerte, men det er jo gjerne de som blir mye sykere av alt og får mye mer smerte av alt. Det har jo med hvordan det oppleves. Når de lager drama og hysteri før de har hatt sykdommen er det klart de lager drama og hysteri når de blir syke og. 

Dummeste jeg har hørt. 
De aller, aller fleste tok vaksinen for et par år tilbake. Det var forventet, og man gjorde sin samfunnsplikt for å beskytte svakere grupper.

Sånn i ettertid så kan det jo stilles spørsmål ved om den virkelig var så effektiv. Men å begynne å sette likhetstegn mellom vaksinert= dramatiske, hysteriske og hypokondere blir for dumt.

Jeg har covid nå. Positiv test. Er skikkelig syk, ikke noen vanlig forkjølelse dette. Om de to vaksinene jeg fikk for tre år siden gir meg et mildere eller verre sykdomsforløp, skal være usagt.

Anonymkode: 89244...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Husk dette neste gang myndighetene, med fagfolk i ryggen, reklamerer for sitt syn. Tenk selv, vær kritisk og velg selv. Vi har alle utallige bevis på hvor inkompetente spesielt politikere kan være. Fagfolk innenfor helsesektoren er ofte inhabile da de ofte er knyttet til farmasiindustrien. 

Anonymkode: 007f4...d62

En annen ting med akkurat disse fagfolkene er at de ikke vet hva en interesseavveining er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...