AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #61 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 11.42): Beklager sent svar, så ikke denne før nå. Ja, hun var sterilisert noen år tidligere (hun trodde hun var ferdig med å få barn etter nr tre), men mannen hennes og hun selv klarte ikke slå fra seg ønsket om et fjerde barn. Så pga steriliseringen måtte hun derfor ha hjelp uansett til å bli gravid med fjerde barnet. De sjekket altså eggene i forbindelse med at de skulle evt hente ut noen (mener jeg å huske hun sa), og de oppdaget da at de var for dårlig kvalitet, de hun hadde igjen. Så det ble ikke noe fjerde barn. Anonymkode: cf12f...e9f Ok, skjønner. Men om de tok ut egg i en eller to sykluser så trenger vel ikke det bety at alle hennes egg var dårlige? Leser jo også om kvinner på 30 som trenger flere runder med IVF før de lykkes. Men ja, de fleste egg er dårlige etter 40. Anonymkode: 6237e...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #62 Del Skrevet 25. desember 2023 Er det noen her som har blitt gravide i det siste? Er på PP14 selv, og begynner vel å innse at dette nok ikke lykkes for meg. Anonymkode: 6237e...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #63 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg er 40 nå, og fikk barn da jeg var 27, 38 og 39, med alle gikk det fort å bli gravid. Har nå i etterkant hatt en kjemisk og en SA i uke 8. Er på syklus 2 etter SA nå, og ikm om 2 dager, så tror ikke det klaffet denne måneden. Har i prinsippet prøvd i hele 2023 på en til. Men ikke brukt eggløsningstester eller fått til å ha sex minst annenhver dag rundt eggløsning hver måned, pluss de to graviditetene som ikke gikk. Kjenner at jeg "frykter" at jeg ikke kan få barn lengre, men tenker å prøve mer bevisst et par sykluser før vi gir opp. Har jo 3 barn, men ønsket er så sterkt for en til❤️ Anonymkode: 9552a...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #64 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 12.58): Skjønner ikke hvorfor du skal skrive dette i akkurat denne tråden? Er det for å skryte av deg selv, at du har vært så "flink" fordi du møtte den rette tidlig ? Du vet vel at ikke alle er like heldige, eller ikke vil ha alle barna sine med første og beste? Synes det er utrolig ufint å skrive slik du gjør i denne tråden. Anonymkode: 6237e...795 Nei du får tolke det som du vil. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man venter til ca 40 år før man får barn. Når alle vet at det er mye vanskeligere å få barn i den alderen og svært økt risko for at noe ikke er riktig med barnet også. Ikke har man samme energi etter man er 20år heller. Mitt inlegg handlet ikke om at jeg syntes jeg har tatt et godt valg. Men begrunnelse for mitt valg. Og skjønner fortsatt ikke hvorfor man venter så lenge. Og da tenker jeg ikke på iht å få barn i høy alder. Men hvorfor ma bevisst venter så lenge Anonymkode: 21ede...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #65 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei du får tolke det som du vil. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man venter til ca 40 år før man får barn. Når alle vet at det er mye vanskeligere å få barn i den alderen og svært økt risko for at noe ikke er riktig med barnet også. Ikke har man samme energi etter man er 20år heller. Mitt inlegg handlet ikke om at jeg syntes jeg har tatt et godt valg. Men begrunnelse for mitt valg. Og skjønner fortsatt ikke hvorfor man venter så lenge. Og da tenker jeg ikke på iht å få barn i høy alder. Men hvorfor ma bevisst venter så lenge Anonymkode: 21ede...bf2 Du tror vel ikke seriøst at de som venter til de er i 40 med å få barn står der som 27 åring og tenker «Jeg har lyst på barn, alt er på plass akkurat nå, men jeg tror jeg venter 15 år bare for gøy jeg!» Seriøst? Du skjønner vel at livet skjer, på godt og vondt, hos alle? Det er jo ikke bare alder som skal klaffe! Det med energi er bare tull, jeg har like mye energi i 40 årene som 20 årene. Merker seriøst Ingen forskjell ! Og det tror jeg er veldig vanlig i dag. Har til gode for å høre 40 åringer i min krets si noe annet. Vi lever ikke i 1910, folk er ikke lenger utslitte som 40. Vi lever stort sett ganske lettvinte liv de fleste av oss. 60 år ja greit, da hører jeg flere si de har litt mindre energi. Men ikke 40 åringer. De som bevisst venter gjør det jo fordi det ikke passet da de var 25. eller de ønsker fler i 40 årene. Ikke unormalt å føle seg ferdig med barn når den minste er liten og krevende men at ønsket melder seg på nytt når den vokser til. Anonymkode: d5899...fce 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 25. desember 2023 #66 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror vel ikke seriøst at de som venter til de er i 40 med å få barn står der som 27 åring og tenker «Jeg har lyst på barn, alt er på plass akkurat nå, men jeg tror jeg venter 15 år bare for gøy jeg!» Seriøst? Du skjønner vel at livet skjer, på godt og vondt, hos alle? Det er jo ikke bare alder som skal klaffe! Det med energi er bare tull, jeg har like mye energi i 40 årene som 20 årene. Merker seriøst Ingen forskjell ! Og det tror jeg er veldig vanlig i dag. Har til gode for å høre 40 åringer i min krets si noe annet. Vi lever ikke i 1910, folk er ikke lenger utslitte som 40. Vi lever stort sett ganske lettvinte liv de fleste av oss. 60 år ja greit, da hører jeg flere si de har litt mindre energi. Men ikke 40 åringer. De som bevisst venter gjør det jo fordi det ikke passet da de var 25. eller de ønsker fler i 40 årene. Ikke unormalt å føle seg ferdig med barn når den minste er liten og krevende men at ønsket melder seg på nytt når den vokser til. Anonymkode: d5899...fce Jeg er 40 og gravid i uke 16 ( eggdonasjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #67 Del Skrevet 25. desember 2023 Min mormor var 45 da hun fikk min mor. Den gang fantes ikke hjelpemidler. Begge søstrene mine fikk barn etter fylte 40. De var 41 og 42 år gamle. Helt naturlig. Vi har ikke samme mor, så det er ikke arvelig. Anonymkode: 69f3a...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #68 Del Skrevet 25. desember 2023 On 12/12/2023 at 6:01 PM, AnonymBruker said: Det er mye mer vanlig å ikke få til å bli gravid når man er over 40 enn at man får det til. Anonymkode: fc71d...004 Anonymkode: a559e...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #69 Del Skrevet 25. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Min mormor var 45 da hun fikk min mor. Den gang fantes ikke hjelpemidler. Begge søstrene mine fikk barn etter fylte 40. De var 41 og 42 år gamle. Helt naturlig. Anonymkode: 69f3a...589 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal sees på som unaturlig å få barn etter en viss alder. Det var da helt naturlig før. Hva har endret seg om det er slik at det er vanskeligere å få barn etter 40 år? Min mormor fikk moren min da hun var 41. Min oldemor da hun var 35. Min tippoldemor da hun var 44. Anonymkode: a559e...879 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 25. desember 2023 #70 Del Skrevet 25. desember 2023 Min mor fikk sine siste da hun var 39 (tvillinger). Fertilitet er individuelt. Det er ikke umulig for alle å bli gravide etter 40, men for noen er det det. Denne saken gir er mer nyansert bilde av statistikken. https://www.forskning.no/barn-graviditet-svangerskap/stuper-fruktbarheten-etter-fylte-35-ar/2118133 Kurven faller ikke så bratt som en skulle tro. JA det er lettere å bli gravid jo yngre man er. Ja det er lettere å gå gravid +føde jo yngre man er, barna får neholde deg lengre, og du har mer energi, men det er også noen fordeler med å være en moden forelder: https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/eldre-modre-har-de-gladeste-barna/357203 Håper dette er til trøst for de som prøver i moden alalder, eller er "eldre mødre" Hilsen ei på 36 som ble gravid da hun var 34 og nå er gravid igjen. Drømmen er minst enda et barn,så tråden føles litt relevant for meg også. Og ja vi vet at det blir vanskeligere med alderen. Men ingen blir mer fertil, eller yngre av negativitet, heller. (Da håper jeg at moderatorene kan ta seg av den/de som avsporer denne tråden. Vår personlige meninger om at noen prøver å bli gravide er ikke relevant i denne tråden. Vil oppfordre alle til å bruke rapporter-knappen framfor å spare avsporing som vare bidrar negativt.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #71 Del Skrevet 26. desember 2023 14 hours ago, Svartfugl said: JA det er lettere å bli gravid jo yngre man er. IKKE nødvendigvis. Som alltid har biologisk alder noe å si der og. Man har hatt unge som ønsker å bli gravide, mens deres biologiske alder på tidspunktet har vært 60 år (svært usunn livsstil). Så har man folk på 44 år som har en biologisk alder på 24 og har null problemer. Anonymkode: a559e...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 26. desember 2023 #72 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): IKKE nødvendigvis. Som alltid har biologisk alder noe å si der og. Man har hatt unge som ønsker å bli gravide, mens deres biologiske alder på tidspunktet har vært 60 år (svært usunn livsstil). Så har man folk på 44 år som har en biologisk alder på 24 og har null problemer. Anonymkode: a559e...879 Jada, jeg brukte bred pensel. Man kan ha lav fertilitet ved alle aldre. Nå trenger vi ikke kverrulere mer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå