Tiuren Skrevet 20. desember 2023 #21 Del Skrevet 20. desember 2023 On 12/16/2023 at 10:03 AM, Lorieen said: Tror det er mye vanligere enn mange tror. Store mørketall. Spesielt på bygda. Har du erfaring med dette fra bygda? Jeg har bare sporadisk bodd i by, men har ikke opplevd fyllekjøring noen av stedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #22 Del Skrevet 20. desember 2023 Jeg vokste opp på en øy, og før det kom bro til fastlandet var det mye fyllekjøring i helgene etter at siste ferga var gått. Anonymkode: 729b1...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #23 Del Skrevet 20. desember 2023 catman skrev (På 14.12.2023 den 13.58): "Motorist's pubs" var vanlige i England, og i USA, hvor folk fortsatt kræsjer som om det var 80-tallet vi snakker om, er det ikke uvanlig å kjøre seg selv til og fra pubben. Det er nok ikke spesielt vanlig i Norge i dag, vil jeg tro, men jeg bor langt ut i distriktet og etter avskaffelsen av politiet har det blitt mye mer vanlig med fyllekjørere her. Mer synlig er dog ungdommene som sladder og slikt. Det var denne videoen som inspirerte meg til å lage denne tråden.😄 Anonymkode: 9ca8f...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 20. desember 2023 #24 Del Skrevet 20. desember 2023 Tiuren skrev (11 minutter siden): Har du erfaring med dette fra bygda? Jeg har bare sporadisk bodd i by, men har ikke opplevd fyllekjøring noen av stedene. Ja. Har bodd på bygda 80 % av livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #25 Del Skrevet 20. desember 2023 Lorieen skrev (På 16.12.2023 den 10.03): Tror det er mye vanligere enn mange tror. Store mørketall. Spesielt på bygda. Her er du nok inne på noe. Anonymkode: 522c9...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #26 Del Skrevet 20. desember 2023 Kjenner 3 som er døde pga fyllekjøring (3 forskjellige hendelser.) 20 år siden. Sørøst Norge. En av de kjørte alltid stupfull hjem etter fest fordi han bodde grisgrendt til. Rart det ikke gikk dårlig før. De var alle i 20 årene. Anonymkode: a218d...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #27 Del Skrevet 23. desember 2023 Jeg er født på 70-tallet og det har aldri vært fullt ut akseptabelt med fyllekjøring som jeg kan huske. Likevel er inntrykket mitt at det var en viss sosial aksept for det i enkelte miljøer, og i visse situasjoner. Dette gjelder i alle fall fram til tidlig på 80-tallet. Sånn jeg husker det var det visse "betingelser" som skulle til for at det skulle være "greit": - det skulle ikke være en vane, eller noe man gjorde ofte - ikke barn i bilen - ikke overstadig beruset - ikke midt på dagen - ikke kjøre på hovedveiene Det siste hadde vel to hensikter: den viktigste var (dessverre) å unngå eventuelle promillekontroller, men den som ble sagt utad var at det var mindre trafikk på sideveiene, og derfor mindre risiko for at noe skulle skje. Mine erfaringer er fra en industribygd/tettsted i Innlandet. Det var sprit, og ikke vin, som var vanligst å drikke. Hjemmebrenning var i alle fall sosialt akseptert, og noe alle drev med og politiet så gjennom fingrene med. Jeg tror det skjer mye av det i dag også, men at det er enda mindre akseptert enn før. Anonymkode: b914e...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2023 #28 Del Skrevet 28. desember 2023 Har vel alltid vært uakseptabelt i Norge før var grensa 0,5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #29 Del Skrevet 28. desember 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Har vel alltid vært uakseptabelt i Norge før var grensa 0,5 Sikkert forskjellig fra sted til sted. Her har det alltid vært ok. Anonymkode: 522c9...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #30 Del Skrevet 28. desember 2023 Lorieen skrev (På 16.12.2023 den 10.03): Tror det er mye vanligere enn mange tror. Store mørketall. Spesielt på bygda. Ja, det er det. Skikkelig ille noen steder. Anonymkode: 7a1af...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2023 #31 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sikkert forskjellig fra sted til sted. Her har det alltid vært ok. Anonymkode: 522c9...c71 Det har det ha her hos meg ble en tatt i dag så her er det 0 toleranse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #32 Del Skrevet 29. desember 2023 Anonymkode: ec667...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå