Gå til innhold

Hvorfor er dere religiøse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (På 10.12.2023 den 17.41):

Vel. Jeg er bare fullstendig overbevist om at Gud er til, og at veien til frelse er gjennom Jesus. Ikke et valg sånn sett, jeg "vet" det bare

Du skriver alltid så bra Topsi. 🥰

Anonymkode: 308fb...bb8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 21.41):

Hva var grunnen til at dere ble religiøse? :)

Anonymkode: b5ffb...125

Slik at jeg kan sitte oppe i himmelen og drikke cola-zero mens jeg peker nese til dere andre som blir brent til evig tid i helvetes flammer.

Anonymkode: a0736...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Slik at jeg kan sitte oppe i himmelen og drikke cola-zero mens jeg peker nese til dere andre som blir brent til evig tid i helvetes flammer.

Anonymkode: a0736...b19

Haha! Du vet at Gud leser det du skriver nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte da jeg var liten, familien min er ikke kristne, men jeg gikk til søndagsskole likevel. Det var normalt på 80-tallet. Familien min er ganske dysfunksjonell, alle prøver å hevde seg over hverandre, ærlighet og omtanke står ikke særlig høyt; men i søndagsskolen lærte jeg helt andre verdier! Jeg kjente i hjertet mitt at budskapet om kjærlighet, omtanke, ærlighet og godhet måtte være sant. Jeg lærte å be, og kunne kjenne Gud, og kjente at han var nær, og skjønte at han elsket meg.

Når jeg ble eldre begynte jeg å tvile. Så jeg ba Gud om et tegn. Om du virkelig finnes Gud, vis meg! Og Gud viste meg! Han åpnet øynene mine så jeg en kort stund kunne se verden akkurat sånn han ser den. Det var helt fantastisk! Ubeskrivelig vakkert, og jeg har aldri sett eller opplevd noe sånt igjen. Jeg kunne ikke annet enn takke Gud og å fortsette å tro!

Igjen, mange år senere, begynte troen min å forsvinne. Jeg tenkte, nå er det vel på tide å legge denne gamle barnetroa på hylla. Men en dag hørte jeg en salme, og plutselig slo Guds kjærlighet ned i meg. Det var som noen bare helte kjærlighet inn i meg, jeg ble helt proppfull av kjærlighet, jeg gråt og gråt, helt overveldet av kjærligheten, jeg var helt fussy, og det hang igjen i tre dager! Jeg hadde aldri kjent en sånn kjærlighet, og jeg er så takknemlig til Gud for at han hentet meg tilbake!

Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om alle uforklarlige ting Gud har gjort for meg, stadig blir troen min styrket av at Gud er aktiv i livet mitt! 

Hvis det er som ateistene sier, at vi bare er tilfeldige sammenstillinger av atomer som har gått gjennom helt tilfeldig evolusjon; hvorfor lengter da mennesker etter mening? Hvorfor søker vi Gud? De fleste mennesker i verden er jo religiøse, hvis det ikke finnes noen gud, hvorfor skulle vi utviklet oss til å søke han?

Anonymkode: 5cc5b...827

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Evolusjon er ikke tilfeldig

Nei, jeg tror jo så klart ikke det, jeg tror Gud skapte evolusjonen slik at han kunne målrettet skape og utvikle skaperverket gjennom den. 😊

Anonymkode: 5cc5b...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...