Gå til innhold

Om jeg får trøbbel med bilen og ikke kan kjøre videre. Hvem ringer jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjører mye på motorvei til/fra jobb. Av og til får noen problemer. Sender alle som har fått motorstopp i venstre fil all min medfølelse. 

Hva om jeg får motorstopp? Hvem ringer jeg? Politiet fordi det gir utfordringer på en motorvei? Bilberging via forsikringsselskapet? Andre? 

Anonymkode: a9c1a...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du naf medlemskap ringer du dem. Eller du kan ringe forsikringsselskapet og høre hvor du henvender deg. Mulig viking henter uavhengig. 

Anonymkode: 5441a...412

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du naf medlemskap ringer du dem. Eller du kan ringe forsikringsselskapet og høre hvor du henvender deg. Mulig viking henter uavhengig. 

Anonymkode: 5441a...412

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bilberging, og politi hvis du står farlig til. 

Anonymkode: 91df2...25a

Takker for svar. Da skal jeg få lagret telefonnumrene til både forsikringsselskapet og Elbilforeningen sånn at jeg er forberedt om noe skulle skje. Krysser fingrene for at det ikke skjer. Kjørt i over 20 år uten nødstopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører bilen så langt ut til siden som du kan, så tar du på deg refleksvesten, har varseltrekant 150 meter bak bilen (før en sving om der er sving), dette er påbudt.

Så skal du helst på andre siden av autovernet og ringe et bergningsselskap som Falken eller NAF og forteller de hvor du er, du skal ikke befinne deg i bilen eller nær den. Bergingsselskapet ringer om nødvendig selskap som Mesta eller Politiet for å stenge av veien om det er nødvendig. I Norge er det påbudt å stenge av for berging på motorveier.

Det er vel og merke ulovlig å kjøre et kjøretøy på norske veier om du mistenker å få motorstopp, har bilen en historie med nedbrudd skal det fikses før du kjører.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjold skrev (2 minutter siden):

Du kjører bilen så langt ut til siden som du kan, så tar du på deg refleksvesten, har varseltrekant 150 meter bak bilen (før en sving om der er sving), dette er påbudt.

Så skal du helst på andre siden av autovernet og ringe et bergningsselskap som Falken eller NAF og forteller de hvor du er, du skal ikke befinne deg i bilen eller nær den. Bergingsselskapet ringer om nødvendig selskap som Mesta eller Politiet for å stenge av veien om det er nødvendig. I Norge er det påbudt å stenge av for berging på motorveier.

Det er vel og merke ulovlig å kjøre et kjøretøy på norske veier om du mistenker å få motorstopp, har bilen en historie med nedbrudd skal det fikses før du kjører.

Takk for utfyllende svar. Bilen min er relativt ny og har ingen historie for det du kaller nedbrudd.

Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Bli medlem av NAF, da har du 4 (tror jeg) gratis bilberginger i året.

Håper da virkelig ikke bilen trenger veihjelp så ofte 😉 Den er relativt ny. 

Som skrevet tidligere. Jeg har tilgang på veihjelp via forsikringsselskapet samt Elbilforeningen. Må bare sørge for å lagre numrene i tilfelle behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen din ordner opp. Kom deg ut av trafikken når dette skjer.

Anonymkode: 1bf7c...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen ny så har du nok mobilitetsgaranti. Jeg har i hvert fall det på min. 

Anonymkode: dee79...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Forsikringen din ordner opp. Kom deg ut av trafikken når dette skjer.

Anonymkode: 1bf7c...879

Selvfølgelig dersom mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de andre sier.. personlig så ringer jeg pappa først og freaker ut og for å dobbel sjekke at jeg gjør riktig. Er godt inn i 30 årene 🙈

Anonymkode: da3eb...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...