AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #21 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke spesifikt kvinnelig atferd akkurat. Nok av lurepinner. Anonymkode: e5993...1d1 Heller ikke påstått, men nå var det luremus som ble tatt opp Anonymkode: 8a908...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. november 2023 #22 Del Skrevet 29. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Klart finnes det menn som lurer kvinner også. Å påstå slike folk ikke eksisterer er bare latterlig Anonymkode: 8a908...409 Det er likevel ganske latterlig å kalle kvinner luremus. Man har ingen rett på sex med noen selv om man gjør tjenester og er snill mot noen. Strategiske og utspekulerte kvinner spiller sikkert på sex ja, fordi det er en strategi som virker ovenfor menn ofte. Strategiske og utspekulerte menn spiller gjerne på forståelse, tilsynelatende snillhet og lignende, fordi det virker ovenfor kvinner ofte. Strategiske og utspekulerte mennesker som spiller spill for å oppnå ting er likevel det samme, uansett kjønn, og å bruke begrepet luremus sier egentlig "Jeg var så dum at jeg lot meg lure til å tro at jeg skulle få sex om jeg var grei mot denne kvinnen." Altså, kjør på med begrepet for min del, men det er jo fordummende for menn som bruker begrepet. Løgnere og lurendreiere finnes, men man trenger da ikke blotte sin egen intensjonen bak å bli lurt av slike. En annen ting, var man snill kun for å få sex var lurendreieriet dessuten gjensidig. Endret 29. november 2023 av Trolltunge 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #23 Del Skrevet 29. november 2023 Begrepet luremus brukes som regel som en patetisk hersketeknikk av menn som blir sure når de ikke lykkes i å få en kvinne til sengs. Gjerne de samme som ser ned på deg og finner på andre ufine ord dersom de faktisk lykkes med det. Som kvinne er man enten luremus eller løs i visse menns øyne, og det finnes omtrent ingenting imellom 😃👍 Anonymkode: 1205c...404 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #24 Del Skrevet 29. november 2023 exictence skrev (41 minutter siden): Men lure? Jeg tenker at ingen blir lurt hvis de ikke lar seg blir lurt Du trenger ikke nødvendigvis ta det så bokstavelig exictence skrev (39 minutter siden): Men kan du være sikker på at de direkte går inn for å lure? Kanskje noen gjør det bevisst og andre gjør ikke det. Andro skrev (35 minutter siden): Man kan godt være interessert i noen uten å ønske sex. Man kan godt flørte med noen uten å ønske sex. I alle fall ikke med det samme. Ofte går interessen over når man kommer i snakk også. Luremus er et tulleord. Det blir brukt for å kaste skam over kvinner som er hyggelige, men som de ikke får (til køys). Å anta at en kvinnes intensjon er seksuell når hun er vanlig høflig, vennlig, liker å prate med deg, vil bli kjent med deg... Det er oftest en feilslutning, og det er ikke hennes skyld at du bare tenkte på henne som ei fitte, og ikke som et menneske. Det er ikke det det handler om. Luremus er ikke bare noen som er interessert og flørter, men uten å ville ha sex. Luremus er noen som later som de er interessert. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begrepet luremus brukes som regel som en patetisk hersketeknikk av menn som blir sure når de ikke lykkes i å få en kvinne til sengs. Gjerne de samme som ser ned på deg og finner på andre ufine ord dersom de faktisk lykkes med det. Som kvinne er man enten luremus eller løs i visse menns øyne, og det finnes omtrent ingenting imellom 😃👍 Anonymkode: 1205c...404 Mulig noen bruker begrepet feil Anonymkode: cb1cf...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #25 Del Skrevet 29. november 2023 exictence skrev (47 minutter siden): Men lure? Jeg tenker at ingen blir lurt hvis de ikke lar seg blir lurt 😂😂😂 Anonymkode: 15dae...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #26 Del Skrevet 29. november 2023 Trolltunge skrev (21 minutter siden): Det er likevel ganske latterlig å kalle kvinner luremus. Man har ingen rett på sex med noen selv om man gjør tjenester og er snill mot noen. Strategiske og utspekulerte kvinner spiller sikkert på sex ja, fordi det er en strategi som virker ovenfor menn ofte. Strategiske og utspekulerte menn spiller gjerne på forståelse, tilsynelatende snillhet og lignende, fordi det virker ovenfor kvinner ofte. Strategiske og utspekulerte mennesker som spiller spill for å oppnå ting er likevel det samme, uansett kjønn, og å bruke begrepet luremus sier egentlig "Jeg var så dum at jeg lot meg lure til å tro at jeg skulle få sex om jeg var grei mot denne kvinnen." Altså, kjør på med begrepet for min del, men det er jo fordummende for menn som bruker begrepet. Løgnere og lurendreiere finnes, men man trenger da ikke blotte sin egen intensjonen bak å bli lurt av slike. En annen ting, var man snill kun for å få sex var lurendreieriet dessuten gjensidig. Det er helt innafor å kalle kvinnfolk luremus, da det kryr av dem. Anonymkode: 15dae...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 29. november 2023 #27 Del Skrevet 29. november 2023 Mange menn har kalt kvinner luremus fordi de har kjøpt noe til dem uten at kvinnen ønsket å ha sex med dem etterpå. Som om kvinner er til salgs for en kinobillett eller en øl. Dersom du spanderer på noen; gjør det fordi du har glede av å bruke tid sammen med dem over et glass eller på en forestilling, ikke fordi du skal manipulere deg til gjenytelser. Å spandere noe skal ikke sette andre i takknemlighetsgjeld, og skal ikke brukes for å presse andre til noe de ikke har lyst til. Å kose seg sammen med noen er ikke å lure dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #28 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er helt innafor å kalle kvinnfolk luremus, da det kryr av dem. Anonymkode: 15dae...571 Hvis du møter så mange av de så er det nok heller dine forventninger det er noe galt med. Anonymkode: c089b...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. november 2023 #29 Del Skrevet 29. november 2023 exictence skrev (1 time siden): Hva oppnår de med å late som de er interessert? Jeg tror mange damer viser interesse og ønsker å flørte, men de vil ikke ha sex der og da. Det er fullstendig lov å trekke seg. De lurer ikke for det. De ønsker å flørte, eller kanskje de til og med ønsker sex en stund, men ombestemmer seg. Er ikke det lov, mener du? For å ta det første først : Det er en idee om å få et seriøst forhold til en mann, skal man late som man er interesert , for å skape en spenning og på en måte knytte seg hardere til emosjonelt før man har sex. Hvilket i seg selv er en rimelig idiotisk strategi. En annen strategi er at man ønker å bli påspandert drikke , mat og andre kapitalytelser. For meg som mann, er flyten mye enklere enn det virker for kvinner: Forståelsen min er at hvis du flørter med meg, er det for å signalisere at du ønsker sex med meg, og hvis JEG først har fått lyst på sex, er det selvfølgelig lite som kan endre på dette, så jeg forventer at det gjelder deg også. Det er lov å ombestemme seg, men ideen er så ekstrem at man sliter hvis det skjer ofte. Mitt inntrykk er at kvinner kan "flørte på tomgang" , bare for morro skyld. Hvilket betyr at denne kommunikasjonsformen nå i stor grad er verdiløs. Det gjør også at jeg føler at begrepet luremus er litt teit. Det beskriver ikke noe annet enn noens menns frustrasjon rundt at de ikke har gjennomslag på sjekkefronten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. november 2023 #30 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er helt innafor å kalle kvinnfolk luremus, da det kryr av dem. Anonymkode: 15dae...571 Om du har en utfordring med å stadig treffe på slike er det mye mulig deg selv, dine holdninger, dine intensjoner og din oppførsel du bør vurdere. Akkurat som kvinner må det dersom de stadig ender opp med samme type mann, for eksempel voldelige menn, eller menn som lyver og lurer. Det er meningen at man skal lære av dårlige erfaringer, og bli klokere. Det gjør man ikke dersom man bare peker på andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #31 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis du møter så mange av de så er det nok heller dine forventninger det er noe galt med. Anonymkode: c089b...54c Jeg møter få, men registrerer at det fins flere enn meg. Anonymkode: 15dae...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #32 Del Skrevet 29. november 2023 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Om du har en utfordring med å stadig treffe på slike er det mye mulig deg selv, dine holdninger, dine intensjoner og din oppførsel du bør vurdere. Akkurat som kvinner må det dersom de stadig ender opp med samme type mann, for eksempel voldelige menn, eller menn som lyver og lurer. Det er meningen at man skal lære av dårlige erfaringer, og bli klokere. Det gjør man ikke dersom man bare peker på andre. Jeg har fint lite med dette å gjøre, bare oppfatter lyden i samfunnet. Anonymkode: 15dae...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. november 2023 #33 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fint lite med dette å gjøre, bare oppfatter lyden i samfunnet. Anonymkode: 15dae...571 Lyden i samfunnet bør man alltid vurdere kritisk. Det er sinna mennesker som roper høyest. Det kan gi en feil fremstilling av faktiske forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #34 Del Skrevet 29. november 2023 Trolltunge skrev (Akkurat nå): Lyden i samfunnet bør man alltid vurdere kritisk. Det er sinna mennesker som roper høyest. Det kan gi en feil fremstilling av faktiske forhold. Typisk tale fra ditt hold. Anonymkode: 15dae...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. november 2023 #35 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Typisk tale fra ditt hold. Anonymkode: 15dae...571 Kanskje det, men fakta er at de aller fleste mennesker fungerer helt fint i samfunnet vi har. De lever, ler, har utfordringer og løser dem, knuller, forelsker seg, elsker, stifter familie og lever livet helt ok, med oppturer og nedturer som er normalt gjennom livet. I alt som ikke er perfekt for alle bør man ikke glemme det, og de som har det tilstrekkelig ok i samfunnet sier svært lite, for de har ikke så mye å anmerke. Så derfor er ikke dem som roper høyest representanter for de fleste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feliek54 Skrevet 30. november 2023 #36 Del Skrevet 30. november 2023 exictence skrev (På 29.11.2023 den 10.25): er ikke det begrepet utdatert? Det går ikke an å være luremus. Ja det finnes luremus. Jeg har hat en del avtaler med treff for kos og sex. ER ikke helt sikker på antall men ca. 15 og 2 har lurt meg og det er da luremus. begge snakket jeg lenge med om hva vi skulle gjøre med treff men de 2 sviktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. desember 2023 Forfatter #37 Del Skrevet 1. desember 2023 feliek54 skrev (11 timer siden): Ja det finnes luremus. Jeg har hat en del avtaler med treff for kos og sex. ER ikke helt sikker på antall men ca. 15 og 2 har lurt meg og det er da luremus. begge snakket jeg lenge med om hva vi skulle gjøre med treff men de 2 sviktet. Men de to ombestemte seg, vel. Det er vel helt greit. De er ikke luremus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. desember 2023 #38 Del Skrevet 1. desember 2023 feliek54 skrev (11 timer siden): Ja det finnes luremus. Jeg har hat en del avtaler med treff for kos og sex. ER ikke helt sikker på antall men ca. 15 og 2 har lurt meg og det er da luremus. begge snakket jeg lenge med om hva vi skulle gjøre med treff men de 2 sviktet. Det vil jeg ikke kalle luremus. Her handler det kun om at man har fått kalde føtter og ombestemt seg. Luremus bygger seg på at man skaper et feil forventningsbilde, der hennes egentlige intensjoner aldri har hatt noen målsetning om sex, kun å gi deg inntrykket. Så når dere har avtalt treff for kos og sex, så er foventningsbildet i synk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #39 Del Skrevet 1. desember 2023 exictence skrev (2 timer siden): Men de to ombestemte seg, vel. Det er vel helt greit. De er ikke luremus. Men de er det om de aldri ville det i utgangspunktet Anonymkode: cb1cf...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feliek54 Skrevet 1. desember 2023 #40 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) exictence skrev (8 timer siden): Men de to ombestemte seg, vel. Det er vel helt greit. De er ikke luremus. Nei det er ikke greit ute å si fra. Hadde vert enkelt å si fra. Du kan ikke uttale deg uten å vite helheten hvor mye vi snakket sammen og hva vi ble enige om. Dessuten har jeg en avtale så holder jeg avtalen. Det forventer jeg andre også gjør vid det ikke har skjedd noe spesielt som forhindrer. Endret 1. desember 2023 av feliek54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå