Gå til innhold

Begrepet luremus

exictence

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Me too sørget for at menn holder seg unna luremus. Blir buret inne hvis de prøver seg. 

Anonymkode: a472a...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Me too sørget for at menn holder seg unna luremus. Blir buret inne hvis de prøver seg. 

Anonymkode: a472a...929

Men synes du man kan være luremus da? Finnes det, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luremus er for meg en dame som leker med menn, med å late som de er interessert, når de egentlig ikke er det, og ja, de finnes 

Anonymkode: 8a908...409

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja, de finnes

Ja, i massevis

Anonymkode: d1a75...8c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Luremus er for meg en dame som leker med menn, med å late som de er interessert, når de egentlig ikke er det, og ja, de finnes 

Hva oppnår de med å late som de er interessert?

Jeg tror mange damer viser interesse og ønsker å flørte, men de vil ikke ha sex der og da. Det er fullstendig lov å trekke seg. De lurer ikke for det. De ønsker å flørte, eller kanskje de til og med ønsker sex en stund, men ombestemmer seg. Er ikke det lov, mener du?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 minutter siden):

Jeg tror mange damer viser interesse og ønsker å flørte, men de vil ikke ha sex der og da. Det er fullstendig lov å trekke seg. De lurer ikke for det. De ønsker å flørte, eller kanskje de til og med ønsker sex en stund, men ombestemmer seg. Er ikke det lov, mener du?

Det ligger vel i alles menneskers natur at man liker oppmerksomhet. Om man har en hel haug med beilere etter seg kan jo det være en selvtillitsboost. 

Anonymkode: 21dff...618

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (4 minutter siden):

De later som de er interessert fordi de liker oppmerksomheten. Både fra dem som gir dem oppmerksomhet, og fra dem som SER at de får oppmerksomet

Hvem har sagt at det ikke er lov? 

Anonymkode: 722ba...4a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (4 minutter siden):

Kan være mange grunner bak det, sjarmere til seg tjenester eller bare fordi de liker oppmerksomhet feks 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel i alles menneskers natur at man liker oppmerksomhet. Om man har en hel haug med beilere etter seg kan jo det være en selvtillitsboost. 

Anonymkode: 21dff...618

Men lure?

Jeg tenker at ingen blir lurt hvis de ikke lar seg blir lurt

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (6 minutter siden):

De ønsker å flørte, eller kanskje de til og med ønsker sex en stund, men ombestemmer seg. Er ikke det lov, mener du?

Men her snakker jeg om de som IKKE vil ha sex, ikke de som ombestemmer seg, men som lurer mannen til å tro hun egentlig er interessert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her snakker jeg om de som IKKE vil ha sex, ikke de som ombestemmer seg, men som lurer mannen til å tro hun egentlig er interessert 

Men kan du være sikker på at de direkte går inn for å lure? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luremus er et mannssjåvinistisk begrep skapt i en verden hvor innbilske folk tror damer vil ha sex bare de er høflige og hyggelige, noe som ofte blir misoppfattet som flørt. Ingen er forpliktet til å gi deg sex selv om du river i en pils. Hele begrepet er utrolig gammeldags og fra forrige århundre. Om en dame er livsglad og flørter for gøy er det ikke sikkert det ligger noe mer enn krydder i tilværelsen i det. 

Anonymkode: 713a8...7aa

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (1 minutt siden):

Men kan du være sikker på at de direkte går inn for å lure? 

Ja, i mange tilfeller vet man det. Litt som når en bekjent prøver å smiske til seg tjenester, og later som han er en venn, det blir ikke sagt høyt, men alle vet det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt være interessert i noen uten å ønske sex. Man kan godt flørte med noen uten å ønske sex. I alle fall ikke med det samme. Ofte går interessen over når man kommer i snakk også.
Luremus er et tulleord. Det blir brukt for å kaste skam over kvinner som er hyggelige, men som de ikke får (til køys).

Å anta at en kvinnes intensjon er seksuell når hun er vanlig høflig, vennlig, liker å prate med deg, vil bli kjent med deg... Det er oftest en feilslutning, og det er ikke hennes skyld at du bare tenkte på henne som ei fitte, og ikke som et menneske.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si at det ikke finnes damer som er luremus, er akkurat det samme som å si at det aldri i historien har eksistert en kvinne som har lurt en mann til å tro hun er interessert, for å få personlig vinning på det. Virkelig, en slik kvinne har aldri eksistert? 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det ikke finnes damer som er luremus, er akkurat det samme som å si at det aldri i historien har eksistert en kvinne som har lurt en mann til å tro hun er interessert, for å få personlig vinning på det. Virkelig, en slik kvinne har aldri eksistert? 😅 

Slike mennesker finnes ja. De er nok ikke bestandig kvinner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Slike mennesker finnes ja. De er nok ikke bestandig kvinner. 

Klart finnes det menn som lurer kvinner også. Å påstå slike folk ikke eksisterer er bare latterlig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo ikke spesifikt kvinnelig atferd akkurat. Nok av lurepinner.

Anonymkode: e5993...1d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...