AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Del Skrevet 27. november 2023 En mann jeg kjenner påstår dette og at man må gjøre det for å ta vare på helsa når man blir gammel. Jeg trodde treningsstudio var for et knippe spesielt interesserte, de som liker å trene. Denne mannen mener derimot at "alle" over 30 trener i treningsstudio eller på treningskurs. Jeg er slank og har et fysisk krevende yrke og sier at jeg ikke syns det er gøy i treningsstudio eller har tid og krefter og da sier han at jeg er lat??? Dere over 30 trener dere mange ganger i uka? Anonymkode: db3f9...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 27. november 2023 #2 Del Skrevet 27. november 2023 Nei, ikke alle over 30 går på treningsstudio. Det blir vanligere og vanligere å gå på treningsstudio, men hvor mye folk trener varierer: noen trener mye, noen et par ganger i uka, noen er støttemedlemmer og trener bare iblant. Men det finnes mange andre måter å trene/mosjonere på enn treningsstudio. Å gå/sykle til jobb eller en aktiv jobb kan inngå i en aktiv hverdag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Del Skrevet 27. november 2023 Ja. 40+ og her går det i yoga hver dag, gåturer så ofte som mulig, samt andre former for trening minimum 3 dager i uka. Særlig styrketrening er viktig for å forhindre/bremse benskjørhet. Jeg trener ikke i studio selv, men har treningsrom hjemme. Kjenner ingen på min alder som ikke trener, men det er så klart variert hva slags type trening vi holder på med. Anonymkode: f3690...16a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 27. november 2023 #4 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er støttemedlem, går kanskje 4-10 ganger i året. 😅 Foretrekker å trene ute (jogging) og ble veldig glad i hjemmetrening under covid, så har en del utstyr hjemme. Trener 3-5 dager i uka, litt etter hva jeg rekker. Men tenker at det viktigste, fra et helseperspektiv, er å holde kroppen i gang, ikke hvorvidt man gjør det på et senter eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Del Skrevet 27. november 2023 Nei, hater studio. Beveger meg likevel generelt mye mer enn de fleste gymfolka jeg kjenner, som aldri rører seg ellers og tar bilen frem og tilbake til spinningtimene. Anonymkode: d0a6a...3e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Del Skrevet 27. november 2023 Her i Oslo går de fleste på treningsstudio ja, det er mitt inntrykk. Men det er veldig lett tilgjengelig her da. Anonymkode: 73215...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 27. november 2023 #7 Del Skrevet 27. november 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: En mann jeg kjenner påstår dette og at man må gjøre det for å ta vare på helsa når man blir gammel. Jeg trodde treningsstudio var for et knippe spesielt interesserte, de som liker å trene. Denne mannen mener derimot at "alle" over 30 trener i treningsstudio eller på treningskurs. Jeg er slank og har et fysisk krevende yrke og sier at jeg ikke syns det er gøy i treningsstudio eller har tid og krefter og da sier han at jeg er lat??? Dere over 30 trener dere mange ganger i uka? Anonymkode: db3f9...4ca Jeg tar meg heller en joggetur, eller trener styrke hjemme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #8 Del Skrevet 27. november 2023 Nei, det er fjas. Her er en undersøkelse fra SSB fra 2016, som viser litt om trening: https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/vi-trener-mer-enn-for Over 80% av kvinner i alderen 25-44 år trener minst en gang i uken. Men samtidig er det bare rundt 40% som har trent spinning, tredemølle, eller apprater det siste året. Mange trener, men veldig mange trener IKKE på studio. Jeg trener 10-12 timer i uken, men har ikke satt mine bein innenfor et studio siden 2003. Jeg løper, har styrkerom i kjelleren, og drev med kampsport i en årrekke, frem til småbarnslivet AS tok over. Anonymkode: 2b4c3...fa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #9 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er 50 og trener på treningsstudio fem ganger i uka. Om «de fleste damer over 30» går der, tror jeg imidlertid ikke. Anonymkode: 713d7...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #10 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er 39, og trener ikke i treningsstudio. Jeg går daglig til og fra jobb (= 60 minutter rask gange), og har en ellipsemaskin og manualer/kettlebells hjemme, slik at jeg kan trene styrke og kondisjon/intervaller hjemmefra. Jeg har artrose i knærne, så det å løpe kan være smertefull for meg, selv med sko med god demping. Trening på ellipsemaskinen belaster ikke knærne på samme måte, men man får like god effekt på kondisjon! Må ærlig innrømme at jeg ikke trener hver uke nødvendigvis, men gåturen til og fra jobb er jo et greit bidrag til helsa. Selve arbeidet mitt absolutt ikke stillesittende det heller. Jeg er naturlig slank, så trenger ikke slite for å holde vekten nede. Anonymkode: 72078...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #11 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): En mann jeg kjenner påstår dette og at man må gjøre det for å ta vare på helsa når man blir gammel. Jeg trodde treningsstudio var for et knippe spesielt interesserte, de som liker å trene. Denne mannen mener derimot at "alle" over 30 trener i treningsstudio eller på treningskurs. Jeg er slank og har et fysisk krevende yrke og sier at jeg ikke syns det er gøy i treningsstudio eller har tid og krefter og da sier han at jeg er lat??? Dere over 30 trener dere mange ganger i uka? Anonymkode: db3f9...4ca 40, Trener tre ganger i uka men har aldri vært på treningssenter Anonymkode: 39c0d...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #12 Del Skrevet 27. november 2023 Vi er fem jenter i min krets. Tre trener på studio, og har ganske stillesittende jobb. Jeg er 37 og trener 2-3 ganger i uka på senter, 1,5-2 timer pr gang. Jogger mye på sommer også. En som er 40 trener 5 dager i uken, kortere økter men oftere på gruppetimer, også før jobb. Går mye tur ellers. En som er 35, trener studio 2 dager i uken og kampsport 2 dager i uken. En på 40 i helsesektor, fysisk krevende jobb, gå turer er eneste trening. En på 35, helsesektor, middels fysisk jobb, null trening. Anonymkode: 919a4...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #13 Del Skrevet 27. november 2023 Trener du ikke i det hele tatt? Alle jeg kjenner trener. Bra for helsa. Anonymkode: 22752...384 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #14 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg trener ikke på treningsstudio, men burde sikkert gjort det. Er altfor passiv. Sitter på kontor. Går til og fra bussen ca 1 km hver dag og en halvtimes tur på kvelden, det er altfor lite. Anonymkode: f9405...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #15 Del Skrevet 27. november 2023 Nå kjenner ikke jeg de fleste kvinner over 30 år da, men om jeg skal ta utgangspunkt i de jeg kjenner, så stemmer det ikke. Jeg vet bare om én dame som går på treningssenter. Hun er i slutten av 30-årene, er mest opptatt av å trene rumpemuskulatur og lår tydeligvis, og dokumenter dette hyppig på Facebook. Anonymkode: 380c9...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 27. november 2023 #16 Del Skrevet 27. november 2023 Nei. Men det skulle gjerne vært mer slik. Alle mennesker har selv ansvar for egen helse-man må forebygge alderdom og holde seg i form, om man er på senter eller ei er samme sålenge muskulaturen stimuleres og hjerte får slått ekstra noen ganger per uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #17 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En mann jeg kjenner påstår dette og at man må gjøre det for å ta vare på helsa når man blir gammel. Jeg trodde treningsstudio var for et knippe spesielt interesserte, de som liker å trene. Denne mannen mener derimot at "alle" over 30 trener i treningsstudio eller på treningskurs. Jeg er slank og har et fysisk krevende yrke og sier at jeg ikke syns det er gøy i treningsstudio eller har tid og krefter og da sier han at jeg er lat??? Dere over 30 trener dere mange ganger i uka? Anonymkode: db3f9...4ca Har veldig krevende fysisk jobb, 2 barn, hund og hest. Trener 2-3 dager styrke i uka. Anonymkode: a4b7c...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #18 Del Skrevet 27. november 2023 Over 30 og trener i treningsstudio, men har gjort det siden jeg var 18-19. Anonymkode: 192b9...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #19 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er 52 år. Trener fast på treningsstudio 2 ganger i uka. Av og til 3. Anonymkode: 6cbf5...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 27. november 2023 #20 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) Nærmer meg kraftig 50 gitt Trenger på studio 3-4 ganger u uka (styrke) og har gjort det siden tidlig 2000 tallet. Ellers går jeg enten tur hver dag eller løper. Løfter ikke lenger tungt som markløft og knebøy, men gjør øvelser som skal være gode for fremtiden. Endret 27. november 2023 av MiominMio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå