Gå til innhold

Hva er gode navn for tvillinger?

PrinsesseFiona

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lenge gått rundt å tenkt på ulike navn til mine eventuelt framtidige barn. Det er ennå en stund til, men det er mest for moro skyld. 🙂 Bare noe om meg er at jeg liker litt unike og kanskje ikke så vanlige navn og spekulerer ofte på hvordan livet med ulike barn hadde vært. Av og til har jeg tenkt på hva jeg ville kalt mine barn dersom det var tvillinger (en gutt og en jente). Synes da for min del at det hadde vært veldig koselig om de hadde "matchende" navn. Er klar over at det muligens ikke er en så veldig populær ide, men vil gjerne høre innspill fra dagens samfunn. Jeg kunne f.eks. tenke meg navn som Cornelia og Cornelius (eller med k). Dette er jo mest en tanke for gøy ettersom jeg ikke har planer om å få barn i nær framtid. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke når navnene er for like. Det blir for krampeaktig.

Men hvis du absolutt må..:

Ane og Arne?

Bent og Bente?

Olve og Olga?

Martinus og Martine?

Ola og Oda?

Tom og Tomine?

Oddvar og Oddrun?

Thor og Thea?

Krister og Kristine?

Jørgen og Jørgine?

Jan og Janne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt enig, men jeg liker navnene veldig godt. Tenker samtidig på faren for eventuell mobbing eller andre vanskeligheter som kan følge med det å ha veldig like navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er finere hvis de er litt forskjellige, særlig når de er på samme forbokstav, men at de kanskje klinger litt likt. Synes også det er fint om ene er hakket kortere, fordi da høres de finere ut sammen. For eksempel (med ikke-altfor-vanlige navn):

Karsten og Kornelia

Ada og Amandus

Alina og Alexander 

Anonymkode: a8513...afc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om to som heter Rikke, hvor hver deres bror heter Frikk og Mikkel. Altså Frikk og Rikk, og Rikke og Mikke(l). De som liker navnet Rikke, liker tydeligvis en match/rim. 

Anonymkode: 06c96...0a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, PrinsesseFiona said:

Hei,

Jeg har lenge gått rundt å tenkt på ulike navn til mine eventuelt framtidige barn. Det er ennå en stund til, men det er mest for moro skyld. 🙂 Bare noe om meg er at jeg liker litt unike og kanskje ikke så vanlige navn og spekulerer ofte på hvordan livet med ulike barn hadde vært. Av og til har jeg tenkt på hva jeg ville kalt mine barn dersom det var tvillinger (en gutt og en jente). Synes da for min del at det hadde vært veldig koselig om de hadde "matchende" navn. Er klar over at det muligens ikke er en så veldig populær ide, men vil gjerne høre innspill fra dagens samfunn. Jeg kunne f.eks. tenke meg navn som Cornelia og Cornelius (eller med k). Dette er jo mest en tanke for gøy ettersom jeg ikke har planer om å få barn i nær framtid. 🤭

Rikke og Marius :) Fine navn!

Husk for øvrig at du sannsynlig kommer til å få barn med noen. Dermed er du ikke alene om å velge navn :) 

Anonymkode: f4f90...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om matchende navn, det er to individer.

Det å ha navn i samme "stil" er viktigere. Du kaller ikke et tvillingpar for Liam og Ragnhild 

Anonymkode: 141df...8f7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode innspill. Jeg liker i hvert fall navn i samme "kategori". Det føler jeg er litt smak og behag, men navn som Lisa og Sonja er for meg navn som går i samme "kategori".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Noel og Noelle😜

Jeg har tvillinger selv, men de starter ikke på samme bokstav. Begge navnene innholdet S da, og har like mange stavelser.

Anonymkode: 64ea1...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et selv tvilling og hadde ikke likt om jeg og søsteren min hadde begge navn på samme forbokstav... vi er to  mennesker

Anonymkode: 772e3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det å ha navn i samme "stil" er viktigere. Du kaller ikke et tvillingpar for Liam og Ragnhild 

Hvorfor i alle dager gjør du ikke? Det er to individer som du selv sa

Anonymkode: da500...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...