AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg er overvektig, 102 kg 173 cm. hvor mye burde jeg sykle på en sånn innesykkel om dagen? For og gå ned i vekt Anonymkode: 6ed48...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 For å gå ned i vekt må du bruke flere kalorier enn du inntar. Det er helt umulig å svare hvor lenge du må sykle for å gå ned i vekt... Det kommer helt an på hvor mye du inntar ila en dag. Og også hvilken motstand du har på sykkelen. Anonymkode: 07cd0...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 Det er litt som å spørre hvor langt et tau er. Vektnedgang handler om underskudd av kalorier over tid. Det er altså helheten av livsstilen din, hvor aktiv du er når du ikke trener og hva du spiser som er viktigst. Kalorier forbrent på trening i seg selv utgjør en ganske liten del av denne helheten - men kan selvfølgelig ha stor betydning for motivasjon, søvn, velvære og kondisjon, noe som igjen kan gjøre det lettere å gå ned i vekt eller finne motivasjon til å endre på andre vaner for å gå ned i vekt. Men tilbake til den sykkelen. Et omtrentlig estimat (som kan ha feilmarginer!) sier at en times lett sykling på en stasjonær sykkel vil forbrenne rundt 360 kalorier i timen dersom du holder lett til moderat intensivitet. I mat tilsvarer dette ca. 1,5 brødskiver med gulost og smør. La oss si at du sykler slik 3-4 ganger i uka, noe som gir et snitt på rundt 1200 kalorier i uka. En kilo fett tilsvarer 7700 kalorier, så det vil ta noen uker å miste en kilo fett på denne måten. Dette er den matematiske måten å se det på. Men du vil nok mest sannsynlig oppleve mange andre bieffekter av sånn trening. Kanskje du erstatter serietitting og spising med serietitting og sykling, for eksempel. Da vil du jo spare ganske mye mer enn bare de kaloriene du har forbrent på syklingen. Selv klarte jeg å kutte 400 kalorier i unødvendig kvelds-snacks da jeg begynte å trene fordi jeg hadde mindre fritid til å nettopp kjede meg og spise på kveldene. Jeg tracket ikke kaloriene helt nøyaktig, men moderat intensiv trening fire kvelder i uka + kutte ut unødvendig spising ga meg en nedgang på 0,5 kg i måneden. Det var ganske holdbart over tid, og inkludert noen utskeielser. Anonymkode: db973...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå