Gå til innhold

Fysisk mulig med symptomer 7dpo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg kvalm, gigantiske pupper, elendig søvn, føles som et slør over hjernen, føler meg rett og slett skikkelig dritt. 7 dager dpo hvis beregningene stemmer, og det er vel ikke mulig med symptomer nå? Innbilt? Det skal sies at jeg tok en angrepille, og jeg lurer på om den har satt igang et hormonhelvete uten like. 

Tanker?? 

Anonymkode: 15c98...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PMS. Flytt tråden til graviditetsforumet dersom du ikke prøver å få barn.

Anonymkode: 80515...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

PMS. Flytt tråden til graviditetsforumet dersom du ikke prøver å få barn.

Anonymkode: 80515...097

Oi, trodde jeg var i det forumet. Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig ja, jeg er ganske sikker på at jeg kjente når jeg ble gravid på en måte. Jeg var utrolig varm på natta, hadde elendig søvn, fikk veldig fort ømme bryst etter det. Og det stemte. Gratulerer :)

Anonymkode: 5846e...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fullt mulig ja, jeg er ganske sikker på at jeg kjente når jeg ble gravid på en måte. Jeg var utrolig varm på natta, hadde elendig søvn, fikk veldig fort ømme bryst etter det. Og det stemte. Gratulerer :)

Ææææ😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine tok helt av 5-6 dpo da jeg var gravid, de ble så store og vonde. Hadde prøvd i 8 mnd, så var vant til negative tester, men da jeg testet 9 dpo den syklusen visste jeg at den kom til å bli positiv. Kjente det på kroppen 🥰

Lykke til ts 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ææææ😅😅

Bare å kose seg men det stemte også! 😊 det trodde jeg heller ikke var mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hcg som gjør at man får symptomer, så hvis symptomer er relatert til graviditet burde man få utslag på test. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (12 minutter siden):

Det er jo hcg som gjør at man får symptomer, så hvis symptomer er relatert til graviditet burde man få utslag på test. 

Da skal jeg teste idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da skal jeg teste idag

Negativ. Virkelig helt blendahvit🤷‍♀️

Sånn tidligtest.. Ikke morgenurin

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at egget fester seg ikke før 5-8 dpo og da tar det flere dager før du får nok hgc til å få positive test og gravid symptomer. Så symptomer du har nå er nok bare hormoner etter eggløsning 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig ja. Jeg ble gravid for en måneds tid siden. Opplevde ekstreme murringer allerede noen dager etter eggløsning. Tok en test rundt 9 dpo som var positiv på kveldsurin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig med symptomer på graviditet. Jeg fikk det ca da.

Anonymkode: 32b1c...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er fult mulig med symptomer på graviditet. Jeg fikk det ca da.

Anonymkode: 32b1c...d0a

Egget er fortsatt omgitt av et skall som hindrer andre sædceller i å trenge gjennom og blir derfor ikke større. I løpet av 3-4 dager med celledelinger har eggcellen blitt en celleklump som kalles morula (morbær) på grunn av sitt utseende. Celleklumpen har på dette tidspunktet nådd livmoren og deler seg videre til en blastocyst bestående av et væskefylt hulrom. 5-6 dager etter befruktningen kvitter egget seg med skallet sitt og "klekkes". Da kan det feste seg til livmorveggen for å få mer næring og bli enda større. Denne prosessen kalles implantasjon og markerer overgangen fra celledelingsperioden til embryonalperioden. Samtidig har det skjedd hormonelle endringer i kroppen, slik egget kan implanteres og den kommende menstruasjonen uteblir. Les mer på NHI.no

Det vil si at om du fikk symptomer og positive test 7 dpo hadde du eggløsning tidligere. Fikk du faktisk positive test 7 dpo eller hadde du bare vanlig symptomer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% mulig med symptomer.. Men at det skyldes graviditeten - not so much mulig... Egget bruker 5 dager på å bli blasto.. Skal deretter klekkes og feste seg.. Så begynner kroppen å produsere hcg. Det hcg som gir symptomene som er koblet til graviditet. Men PMS og mensen har samme symptomer som tidlig graviditet. 

Anonymkode: d1699...dc6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

100% mulig med symptomer.. Men at det skyldes graviditeten - not so much mulig... Egget bruker 5 dager på å bli blasto.. Skal deretter klekkes og feste seg.. Så begynner kroppen å produsere hcg. Det hcg som gir symptomene som er koblet til graviditet. Men PMS og mensen har samme symptomer som tidlig graviditet. 

Anonymkode: d1699...dc6

Dette. Jeg liker ikke når folk sier de fikk gravid symptomer fra 5 dpo etc....de fikk jo positive test 13 dpo. Men som du sier symptomer kan man få ..men da ofte pga eggløsning hormoner etc...

Så de fleste for ikke gravid symptomer før 12 dpo og utover. Fleste får de faktisk ikke før noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har iallefall tatt mange tidligtester nå, og alle er negative. Både letta og lei meg for det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere måneder hvor merkelige symptomer dukker opp rundt dag 6-7 etter eggløsning, og jeg hele tiden håper og tror at jeg er gravid, så har jeg lært meg at det er da kroppen min kickstarter et mini hormon-helvete. 😛 Det er økningen av bla progesteron som gjør meg uggen, sover dårlig, får hetetokter og vondt i underlivet, cravings og alt mulig rart. Det er alltid værst på dag 6 eller 7, så blir det gradvis litt bedre, før det blir værre igjen rett før mensen.

Anonymkode: d3233...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Etter flere måneder hvor merkelige symptomer dukker opp rundt dag 6-7 etter eggløsning, og jeg hele tiden håper og tror at jeg er gravid, så har jeg lært meg at det er da kroppen min kickstarter et mini hormon-helvete. 😛 Det er økningen av bla progesteron som gjør meg uggen, sover dårlig, får hetetokter og vondt i underlivet, cravings og alt mulig rart. Det er alltid værst på dag 6 eller 7, så blir det gradvis litt bedre, før det blir værre igjen rett før mensen.

Anonymkode: d3233...6f7

Greit å være bevisst på! Var ganske overbevist der noen dager... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid 5 ganger, vet alltid om jeg er gravid eller ikke på 6dpo for da får jeg skikkelig luftsmerter og blir oppblåst. 9dpo blir jeg alltid kvalm og brekker meg. Får positiv test 11-12 dpo. Folk sier at man ikke har symptomer før positiv test, men noe skjer i kroppen min som gjør at den oppleves annerledes. 

Anonymkode: 1a6e6...159

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...