Marvelous Skrevet 22. november 2023 #41 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min søster ønsker at vi dropper julegaver til oss voksne i år. Det syns jeg selvfølgelig er fornuftig, sett i dagens økonomiske situasjon. Nå er hun gift med ny mann, og de har fire barn(to hver fra tidligere). Det vil si at jeg har pleid å kjøpe gaver til fire barn og to voksne på ca 500 til hver, mens jeg får én gave fra dem på rundt 500. I år blir det altså at jeg kjøper gaver til barna, mens jeg ikke får noen gaver fra dem. Det er er koselig å kjøpe gaver til barna altså, og det er uaktuelt for meg å droppe dem, og det er jo mest barna jula handler om synes jeg. Men er det ikke litt gnient av min søster overfor meg å foreslå dette, når hun vet at jeg allikevel vil bruke mange penger på hennes og mannens barn? Har lyst til å si noe, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det frem uten å virke kjip… Anonymkode: e094e...b99 Kjøp en felles gave til barna, et spill de kan spille sammen eller noe. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #42 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi gir gaver til barn og til de som ikke har barn, i både min og mannens søskenflokk. Det synes vi alle er mest rettferdig. Anonymkode: dd350...c41 Samme her 👍 Anonymkode: f20d7...380 5
Fru Uperfekt Skrevet 22. november 2023 #43 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min søster ønsker at vi dropper julegaver til oss voksne i år. Det syns jeg selvfølgelig er fornuftig, sett i dagens økonomiske situasjon. Nå er hun gift med ny mann, og de har fire barn(to hver fra tidligere). Det vil si at jeg har pleid å kjøpe gaver til fire barn og to voksne på ca 500 til hver, mens jeg får én gave fra dem på rundt 500. I år blir det altså at jeg kjøper gaver til barna, mens jeg ikke får noen gaver fra dem. Det er er koselig å kjøpe gaver til barna altså, og det er uaktuelt for meg å droppe dem, og det er jo mest barna jula handler om synes jeg. Men er det ikke litt gnient av min søster overfor meg å foreslå dette, når hun vet at jeg allikevel vil bruke mange penger på hennes og mannens barn? Har lyst til å si noe, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det frem uten å virke kjip… Anonymkode: e094e...b99 Når du er barnløs er det naturlig at du får selv med en slik løsning 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #44 Skrevet 22. november 2023 Jeg bruker ca 300 på mine 5 tantebarn til jul, og kanskje opp mot 5 heller til fødselsdag Anonymkode: b89e2...403
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #45 Skrevet 22. november 2023 Kakao på pinne fra kremmerhuset i en fin kopp er en fin gave☺️ Anonymkode: b89e2...403 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:15 #47 Skrevet torsdag kl. 16:15 Men hvorfor ikke bare svare: "Skjønner tanken, men da betyr det at jeg som barnløs enslig bare skal kjøpe gi men ikke få en eneste gave under treer selv..." Er greit å sette ting litt i perspektiv for de som ikke tenker på dette. Anonymkode: 415c3...10e 9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:17 #48 Skrevet torsdag kl. 16:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Opp😅 Anonymkode: f87c4...70d Hvorfor ikke bare lage en ny tråd? 😅 Anonymkode: a9419...3de 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:18 #49 Skrevet torsdag kl. 16:18 Her gir vi gave til barna, har en person ikke batn får personen en liten gave fra niese/nevøer For om de er barnløse følte vi var galt de skulle gi og ikke få noe tilbake Anonymkode: 256a2...ca3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:19 #50 Skrevet torsdag kl. 16:19 Syntes det er et godt forslag. TS burde jo skalere ned på gavene hun gir til tantebarna, og ste-tantebarna. En bok kjøpt på salg til 130 kr. holder i massevis. De som sier TS da ikke får en eneste gave under treet: Denne avtalen er kun mellom TS og søsteren. Har hun ikke foreldre, som gir henne gave? Anonymkode: 73f1f...325 2
Sniff76 Skrevet torsdag kl. 16:19 #51 Skrevet torsdag kl. 16:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Opp😅 Anonymkode: f87c4...70d 😅 Vi har barn selv, og søsken som ikke har barn. De gir gaver til våre barn men ikke til oss voksne, og vi gir gave til dem. Har også sagt at de kan være edruelige på pris per gave til barna fordi det blir mye totalt fra et menneske som har én inntekt (de er ikke i forhold) 1
Natttåke Skrevet torsdag kl. 16:19 #52 Skrevet torsdag kl. 16:19 Hvorfor hentes det frem en så gammel tråd da?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:22 #53 Skrevet torsdag kl. 16:22 Gir gave til husstanden, om ingen barn så til den voskne Anonymkode: b669e...8dc 2 1
Brunello Skrevet torsdag kl. 16:23 #54 Skrevet torsdag kl. 16:23 (endret) Sånne tråder som dette får meg til å tenke at mange burde slutte helt med gaver. Det virker som om en del ser på det som transaksjoner som skal gå opp i like beløp. Som mann i femtiåra med kone og tre barn har jeg for lengst innfunnet meg med at jeg vil gå i kraftig minus i årene som kommer. Min tid som netto gavevemottaker er over. Endret torsdag kl. 16:25 av Brunello 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:26 #55 Skrevet torsdag kl. 16:26 Jeg fikk gave av søstrene mine helt til jeg fik barn selv. Jeg kjøpte bare til barna deres. Jeg hadde aldri i verden kjøpt gave til ungene til den nye kjæresten. Anonymkode: c430b...4b0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:27 #56 Skrevet torsdag kl. 16:27 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Opp😅 Anonymkode: f87c4...70d Du kan vel begrunne hvorfor du vil ha opp en gammel tråd? Anonymkode: 328a9...76e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:38 #57 Skrevet torsdag kl. 16:38 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor ikke bare lage en ny tråd? 😅 Anonymkode: a9419...3de Godt spørsmål 😅 Kunne og burde absolutt gjort det Anonymkode: f87c4...70d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:41 #58 Skrevet torsdag kl. 16:41 Natttåke skrev (20 minutter siden): Hvorfor hentes det frem en så gammel tråd da? Den oppleves rimelig aktuell, men kunne nok laget en egen Anonymkode: f87c4...70d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:52 #59 Skrevet torsdag kl. 16:52 Brunello skrev (18 minutter siden): Sånne tråder som dette får meg til å tenke at mange burde slutte helt med gaver. Det virker som om en del ser på det som transaksjoner som skal gå opp i like beløp. Som mann i femtiåra med kone og tre barn har jeg for lengst innfunnet meg med at jeg vil gå i kraftig minus i årene som kommer. Min tid som netto gavevemottaker er over. Jeg løftet kun innlegget i et travelt øyeblikk, men kunne vært tydeligere med hva jeg tenkte på. For min del er det ikke snakk om å bytte penger. Jeg er glad i å gi gaver. Opplevelsen av at man blir «fjernet» fra en liste, at man «ikke trenger å bli tenkt på», det er den jeg ønsker å fremheve. Jeg hadde blitt så glad for en tegning eller et kort. Anonymkode: f87c4...70d 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:55 #60 Skrevet torsdag kl. 16:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg løftet kun innlegget i et travelt øyeblikk, men kunne vært tydeligere med hva jeg tenkte på. For min del er det ikke snakk om å bytte penger. Jeg er glad i å gi gaver. Opplevelsen av at man blir «fjernet» fra en liste, at man «ikke trenger å bli tenkt på», det er den jeg ønsker å fremheve. Jeg hadde blitt så glad for en tegning eller et kort. Anonymkode: f87c4...70d Forstår deg godt, jeg savner også å gi. Og synes det er veldig trist at mange barn vokser opp uten å kjenne på gleden av å gi gaver, ikke bare få. Anonymkode: a3812...435 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå