AnonymBruker Skrevet 20. november #1 Del Skrevet 20. november Har vært i en del butikker å sett på klær til festsesongen i det siste, men sliter sånn med å finne noe som sitter fint. Har tydeligvis fått en fasong som passer inn i et fåtall av snitt. Jeg er ikke veldig stor, men har lagt på meg en del over mage og bryst de siste årene. Om jeg finner en kjole jeg liker må jeg ofte opp i en stor størrelse for at den skal sitte fint over magen, men da blir det gjerne alt for stort ellers. Samme gjelder alle bukser og skjørt med litt høyt liv. Syns de fleste skjørt og bukser har høyt liv og da blir de alltid så trange over magen. Hvilke butikker har klær som passer litt former men som fortsatt har litt edgy stil? Det skal jobbes hardt med vektnedgang fremover, det er utrolig kjipt å ikke passe i klær man ønsker å gå i! Anonymkode: 22dea...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Del Skrevet 20. november Har du sjekka ut denne? https://www.frokendianassalonger.no/ 🤩 Anonymkode: 2780b...ffe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. november #3 Del Skrevet 22. november Hva med noe slikt som denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #4 Del Skrevet 23. november Anbefaler deg å kjøpe en symaskin, og lære å justere klær selv. Det er veldig vanlig å slite med å finne klær som sitter fint. På meg er omtrent alle butikk-klær både for store og for små samtidig. Passer det over skulder og hofter, er det en sekk rundt midjen. Og alt er alt for kort i armene, for stort i bysten, for trangt i skuldre og hofter osv. Så å lære seg å sy om klær kan være en veldig god investering Anonymkode: 5c60b...f55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #5 Del Skrevet 23. november Spanx og omslagskjoler pleier å sitte pent på litt store mager og bryster. Anonymkode: 7bb1f...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #6 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spanx og omslagskjoler pleier å sitte pent på litt store mager og bryster. Anonymkode: 7bb1f...35a Ellos har en del fint Anonymkode: 7bb1f...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #7 Del Skrevet 23. november Bonprix har mange "større" brukere, som gir gode reviews. Jeg har en del derfra som jeg liker godt, selv om jeg ikke er "større". Ellers kan kanskje omslagskjoler være enklere å få til å sitte fint? Der har man jo en del justeringsmuligheter. Anonymkode: 5c60b...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #8 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Anbefaler deg å kjøpe en symaskin, og lære å justere klær selv. Det er veldig vanlig å slite med å finne klær som sitter fint. På meg er omtrent alle butikk-klær både for store og for små samtidig. Passer det over skulder og hofter, er det en sekk rundt midjen. Og alt er alt for kort i armene, for stort i bysten, for trangt i skuldre og hofter osv. Så å lære seg å sy om klær kan være en veldig god investering Anonymkode: 5c60b...f55 Støtter denne. Jeg ga opp kjole jungelen når 17 kjolen så helt jævlig ut på meg, str er jo blitt mer europeiske med årene, og det betyr ufrivillig 3/4 erme. Potetsekk, eller alt for kort. Er 170 høy. Men dette var ikke noe problem tidligere. Å lære å sy litt er ikke så vanskelig, mye kan gjøres med insnitt her og der, og det finnes bøtte vis med videoer og bøker som forklarer dette godt. I tilegg til alders flesk på magen, så sliter jeg også med oppblåst mage så fort jeg spuser noe. Og er det ekstra ille så blir magen også større enn brystmålet. Så på meg passer det best med litt høy linning på kjoler og mye skjørt. Som kan skjule litt. Evnt noe todelt, da kan det være trangt nede og litt vidde over. Generelt er kjøpeskjørt alt for korte. Orker ikke dra på fest, å vise hele understellet til alle gjestene heller. Og er generelt dritt lei, av at er det en mote, så er det kun det man får i butikkene. Så nå syr jeg det meste selv. Og får klær med fasong, og som sitter pent. Og trives best med det. Bruker faktisk kortere tid på å sy hele plagget enn å dra på butikken å finne noe som passer. Men du trenger ikke å sy hele plagg. Men et 10cm insnitt på riktig sted , gjør mye på passformen. Anonymkode: 87236...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #9 Del Skrevet 23. november Roci skrev (12 timer siden): Hva med noe slikt som denne? Det der kaller jeg potetsekk, den kan delvis fungere med rette tilbehøret. Anonymkode: 87236...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. november #10 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der kaller jeg potetsekk, den kan delvis fungere med rette tilbehøret. Anonymkode: 87236...145 Joda, den er kanskje litt "sekkete", men da kan TS i det minste få et plagg som passer over skuldre og bryst og samtidig har plass til magen uten å stramme. Det er kanskje et litt bedre alternativ enn plagg i for store størrelser Omslagskjoler som AB# viser, er jo også veldig pent og funker til mange kroppsfasonger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:15 #11 Del Skrevet torsdag kl 14:15 Roci skrev (3 timer siden): Joda, den er kanskje litt "sekkete", men da kan TS i det minste få et plagg som passer over skuldre og bryst og samtidig har plass til magen uten å stramme. Det er kanskje et litt bedre alternativ enn plagg i for store størrelser Omslagskjoler som AB# viser, er jo også veldig pent og funker til mange kroppsfasonger Og, sånne kjoler kan sys inn i midjen, eller ts kan bruke den med et belte. Å fikse en for stor midje er mye enklere enn å fikse at den ikke passer over skuldre og byst. Anonymkode: 5c60b...f55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:13 #12 Del Skrevet torsdag kl 21:13 Takk for tips alle 😊 Slike A- formede kjoler syns jeg ikke jeg kler, men det er selvsagt et alternativ. Har en omslagskjole jeg liker godt, men den er litt kort og føler jeg må passe på å sitte riktig hele tiden for at ikke alt skal synes. Fant meg til slutt en bukse og topp som satt fint, så juleklærne er reddet for i år 😄 Kunne absolutt tenkt meg å lære å sy, så det skal vurderes! Anonymkode: 22dea...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå