Gå til innhold

Snakker du engelsk foran barna så de ikke skal forstå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør du? F.eks når du skal si noe til mannen som du ikke vil at barna skal få med seg.

Gjør det ofte selv foran min treåring men så er jeg usikker på om det kan være skadelig for ungen på noen måte?

Anonymkode: 003be...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjorde det innimellom, inntil vår daværende fireåring svarte oss i hele setninger på engelsk tilbake 😅 Lite viste vi den gang om at han er evnerik og snappet opp språk veldig lett

Anonymkode: 94cfa...882

• Liker 5
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi gjorde det innimellom, inntil vår daværende fireåring svarte oss i hele setninger på engelsk tilbake 😅 Lite viste vi den gang om at han er evnerik og snappet opp språk veldig lett

Anonymkode: 94cfa...882

Oh fuck 😂

gikk dere over til tysk eller smser? 😂

Anonymkode: 8d3a3...d8c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det en periode ja. Men barn lærer språk veldig kjapt, så det er ikke lenge en kan gjøre det.

Anonymkode: 31984...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke lenger enn noen år. Fra 4-5-årsalder forstår barna engelsk. Og de forstår allerede lenge før dette at nå sa mamma noe hemmelig. Det øker motivasjonen til å forstå innholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vi gjør det innimellom. Vi må nok fort over på spansk snart😂

Anonymkode: 55b6e...9c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye barn ser på nett osv tenker jeg du heller kan prate norsk uten låneord fra engelsk om du vil de ikke skal forstå. 

Her slenger kidsa med så mange random engelske ord at de catcher ikke opp alle norske. Setningsoppbygging blir også anglifisert.

Anonymkode: 5cb92...12c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det frem til barna var ca 6 år og forsto stort sett alt vi sa. Har dessverre ingen andre fremmedspråk å briljere med så blir norsk 

Anonymkode: bf869...e66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel risikosport….?

Her starta de med engelsk i barnehagen alt, for ikke å snakke om alt de plukker opp fra barne-TV og YouTube.

Vår snappa definitivt opp ord fra den alderen av, uten å være noe annet enn en helt vanlig unge :)

Anonymkode: 8d337...832

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ungene er flinkere i engelsk en hva vi er.

Anonymkode: 2a5e7...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det holder jeg ikke på med. Mest fordi både mannen og jeg synes det virker tullete.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ingen grunn til det. Er det noe de ikke skal høre får vi velge annen tid og sted.

Anonymkode: 5178e...298

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har vi aldri gjort. Hvis vi trenger å si noe som barna ikke skal høre kan det vente til vi er alene. Jeg kan ikke skjønne at noe haster så mye å si at man heller oversetter til et annet språk rett foran barna enn å bare gå ut av rommet og kunne snakke vanlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør lære dere ett par andre språk også tenk når barnet deres kan Engelsk ? 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er tospråklige så det hadde funket dårlig da de er flytende i Engelsk og. Jeg skulle ønske far skjønte Arabisk så jeg kunne bruke det, men det gjør han ikke. Blir melding eller når vi er alene da. 

Anonymkode: b1ba8...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har småbarn som forstår engelsk, hvordan i all verden har dere fått til det? Funker det med bøker og lek, eller må man introdusere den skjermen?? 

Anonymkode: 5c6e9...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. hun kan visst engelsk. vi snakket engelsk foran henne en gang, hun var vel tre. så ser hun lurt på oss og sier "i speak englishhhh". så nå går det i spansk med søsteren min og arabisk eller urdu med mannen. 

men veldig sjeldent vi trenger det, synes ikke det er riktig å snakke et annet språk så de små ikke skal forstå. men veldig kjekt en gang i blant hvis det er noe mindre barnevennlig.. 

Anonymkode: 180e9...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker i kode ala the times kryssord. 

Spesielt hvis vi er på lange kjøreturer og trenger å avklare noe uten at ungene forstår det. (Feks diskusjon om hvor lenge det er til vi skal stoppe for å kjøpe is el).

Anonymkode: fa14e...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som har småbarn som forstår engelsk, hvordan i all verden har dere fått til det? Funker det med bøker og lek, eller må man introdusere den skjermen?? 

Anonymkode: 5c6e9...91b

Barn lærer jo språk gjennom å lytte og observere, helt uten undervisning av noe slag. Så det gjelder også andre språk hvis de brukes ofte nok. 

Anonymkode: a095a...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...